Σχολές Υγείας: Ένας χρόνος χωρίς κλινική και εργαστηριακή άσκηση...
Κοινοβουλευτική ερώτηση 37 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς το υπουργείο Παιδείας για τις χαμένες κλινικές και τα εργαστηριακά μαθήματα των φοιτητών στις Σχολές Επιστημών Υγείας

Ερώτηση προς το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε η Μερόπη Τζούφη, ζητώντας απαντήσεις σχετικά με το πότε και με ποια μέτρα θα επιστρέψουν οι φοιτητές των Σχολών Επιστημών Υγείας στη δια ζώσης κλινική, εργαστηριακή και πρακτική άσκηση.

Η ερώτηση, η οποία συνυπογράφεται από 36 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, υπογραμμίζει επίσης πως εδώ και ένα χρόνο η κυβέρνηση δεν έχει λάβει κανένα σχετικό μέτρο παρατείνοντας την αγωνία χιλιάδων φοιτητών, οι οποίοι πλέον αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να χάσουν το εξάμηνο. Η διαπίστωση αυτή επισημαίνεται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, τις Συγκλήτους των ΑΕΙ (πχ: ΕΚΠΑ, Ιωάννινα, Θεσσαλία), τους συλλόγους μελών ΔΕΠ και φοιτητών.

Όσον αφορά στα Τμήματα των Σχολών Επιστημών Υγείας (Ιατρική, Φαρμακευτική, Οδοντιατρική και Νοσηλευτική), οι κλινικές, οι πρακτικές ασκήσεις και τα εργαστηριακά μαθήματα εξακολουθούν να βρίσκονται σε αναστολή με μόνη εξαίρεση για τους φοιτητές του 6ου έτους της Ιατρικής. Συνεπώς, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την εκπαίδευση των φοιτητών, καθώς οι ασκήσεις αυτές δε μπορούν να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως.

Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές της ζητούν από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για την επιστροφή των φοιτητών στην πανεπιστημιακή τους καθημερινότητα, ενώ επισημαίνουν την ανάγκη να ενταχθούν άμεσα οι φοιτητές των Σχολών Υγείας στο εμβολιαστικό πρόγραμμα.

Η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή

 

17-Μαρτ-2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

- προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Ένας χρόνος χωρίς κλινικές ασκήσεις και εργαστηριακά μαθήματα για τους φοιτητές των Σχολών Επιστημών Υγείας»

Ένα χρόνο από το ξέσπασμα της πανδημίας, τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά με την εκπαιδευτική διαδικασία να πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου μέσω τηλεκπαίδευσης. Ενώ στην αρχή της υγειονομικής κρίσης ήταν κατανοητό το αναγκαίο μέτρο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για τον περιορισμό της εξάπλωσης της νόσου, πλέον γίνεται φανερή η απουσία σχετικών κυβερνητικών μέτρων με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας τόσο της διδακτικής όσο και της ερευνητικής διαδικασίας στα ΑΕΙ.

Η διαπίστωση αυτή επισημαίνεται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, τις Συγκλήτους των ΑΕΙ (πχ: ΕΚΠΑ, Ιωάννινα, Θεσσαλία), τους συλλόγους μελών ΔΕΠ και φοιτητών, οι οποίοι τονίζουν την άμεση ανάγκη να επιστρέψουν στα ΑΕΙ αφού η κυβέρνηση λάβει όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα.

Πιο ειδικά, στα Τμήματα των Σχολών Επιστημών Υγείας (Ιατρική, Φαρμακευτική, Οδοντιατρική και Νοσηλευτική), οι κλινικές, οι πρακτικές ασκήσεις και τα εργαστηριακά μαθήματα εξακολουθούν να βρίσκονται σε αναστολή με μόνη εξαίρεση για τους φοιτητές του 6ου έτους της Ιατρικής. Συνεπώς, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την εκπαίδευση των φοιτητών, καθώς οι ασκήσεις αυτές δε μπορούν να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως. Επίσης, ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος να χαθεί το τρέχον εξάμηνο για τους εν λόγω φοιτητές.

Η κυβέρνηση όφειλε να έχει ήδη λάβει τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την επιστροφή των φοιτητών στη δια ζώσης κλινική, εργαστηριακή και πρακτική άσκηση. Αντίθετα, μέχρι και σήμερα, δεν έχει προβεί σε κανένα σχετικό σχεδιασμό και δεν έχει μεριμνήσει για τον κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των φοιτητών που φοιτούν στις Σχολές Επιστημών Υγείας, οι οποίοι διενεργούν κλινικό έργο.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

  1. Πότε και με ποια μέτρα θα επιστρέψουν οι φοιτητές των Σχολών Επιστημών Υγείας στη δια ζώσης κλινική, εργαστηριακή και πρακτική άσκηση;

  2. Υπάρχει ειδική μέριμνα ώστε οι εν λόγω φοιτητές να ενταχθούν άμεσα στο πρόγραμμα εμβολιασμού;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τζούφη Μερόπη

Ξανθός Ανδρέας

Φίλης Νίκος

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αγαθοπούλου Ειρήνη - Ελένη

Αμανατίδης Ιωάννης

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυγέρη Δώρα

Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γκιόλας Ιωάννης

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Μανόλης

Καλαματιανός Διονύσιος

Καρασαρλίδου Φρόσω

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Κόκκαλης Βασίλης

Κυριακή Μάλαμα

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παπαδόπουλος Σάκης

Παπαηλιού Γεώργιος

Πούλου Παναγιού

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σκουρλέτης Παναγιώτης

Σκούφα Ελισσάβετ

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Χαρίτου Δημήτριος

Ψυχογιός Γεώργιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες