Χαρακόπουλος: Διόρθωση της αδικίας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2008
«Να διοριστούν οι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί του διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008», ζητά από την υπουργό Παιδείας ο βουλευτής Μάξιμος Χαρακόπουλος από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως

Να διορθωθεί η αδικία που έχει συντελεστεί με την παράλειψη του διορισμού των επιτυχόντων εκπαιδευτικών στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008, που για οποιονδήποτε λόγο δεν προσέφυγαν στην δικαιοσύνη, ζητά ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας Μάξιμος Χαρακόπουλος, από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως. 

Υπενθυμίζεται πως είχε κριθεί αντισυνταγματικό ότι πολλοί εκπαιδευτικοί, χωρίς επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εργάστηκαν ως αναπληρωτές, αλλά και διορίστηκαν στη θέση άλλων, που είχαν επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. 

Eν συνεχεία πολλοί εκπαιδευτικοί ζήτησαν από το Υπουργείο Παιδείας τον αναδρομικό διορισμό τους και προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο όπου δικαιώθηκαν.

Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στον μόνιμο διορισμό μόνο για τους συγκεκριμένους, δηλαδή 57 εκπαιδευτικούς στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 361 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι υπόλοιποι, όμως, που για οποιουσδήποτε λόγους δεν προσέφυγαν και παρά τη βαθμολογία τους, παραλείφθηκαν από την απόφαση.

Αναλυτικά το δελτίο τύπου:

Να διορθωθεί η αδικία που έχει συντελεσθεί με την παράλειψη του διορισμού των επιτυχόντων εκπαιδευτικών στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008, που για οποιονδήποτε λόγο δεν προσέφυγαν στην δικαιοσύνη, βάση της απόφασης του ΣτΕ 527/2015, ζητά ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, από την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως. 

Ο Θεσσαλός πολιτικός σε ερώτησή του επισημαίνει ότι «η προσήλωση της κυβέρνησης στην ανάδειξη της αξιοκρατίας και της επικράτησης των διαφανών διαδικασιών στο χώρο της εκπαίδευσης έχει δηλωθεί από την πρώτη στιγμή, ενώ από την επιτυχία των μεταρρυθμίσεων που προωθούνται σε αυτόν τον τομέα θα κριθεί και η γενικότερη πορεία της χώρας τα επόμενα χρόνια. Υπό το πρίσμα αυτό, οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι πρέπει να καλύψουν τα κενά, τα οποία αποδεδειγμένα υπάρχουν, πρέπει να γίνονται με τον ενδεδειγμένο τρόπο που δεν είναι άλλος από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. 

Όπως, όμως, έχω επισημάνει, συνηγορώντας στο σχετικό αίτημα του Συντονιστικού της Επιτροπής Επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2008 και με αφορμή τον διορισμό των δικαστικά δικαιωθέντων εκπαιδευτικών του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008, με ερώτησή μου στις 9 Μαΐου 2019, προς τον τότε υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, για την οποία δεν έλαβα απάντηση, λόγω της προκήρυξης πρόωρων εκλογών, αλλά και με σχετική Αναφορά μου στις 9 Οκτωβρίου 2019, πρέπει να διευθετηθεί το ζήτημα των επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 2008, που δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη κατά της παράλειψης διορισμού τους. 

Επανερχόμενος στο ζήτημα θέλω να υπενθυμίσω ότι η απόφαση του ΣτΕ Ολ. 527/2015 δέχεται την προτεραιότητα του ΑΣΕΠ και του διενεργούμενου από αυτόν γραπτού διαγωνισμού ως μοναδικού κριτηρίου για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών, με μόνη εναλλακτική τη θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων (πάλι όμως υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ), αποκλείοντας οποιοδήποτε άλλο κριτήριο (όπως για παράδειγμα της προϋπηρεσίας, την οποία ναι μεν δέχεται ως κριτήριο διορισμού, όχι όμως ως μοναδικό κριτήριο μόνιμου διορισμού). Ως εκ τούτου το Συμβούλιο της Επικρατείας γνωμοδότησε ότι θα έπρεπε να διορίζεται το 100% από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και όχι το 60% από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το 40% από την προϋπηρεσία όπως ίσχυε παλαιότερα, αλλά και παράλληλα ότι κάθε άλλος διορισμός, πλην του ΑΣΕΠ, είναι αναξιοκρατικός και αντισυνταγματικός. Επιπλέον, αντισυνταγματικό κρίθηκε και το ότι πολλοί εκπαιδευτικοί, χωρίς επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εργάστηκαν ως αναπληρωτές, αλλά και διορίστηκαν στη θέση άλλων, που είχαν επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Με βάση αυτή την απόφαση εκπαιδευτικοί ζήτησαν από το Υπουργείο Παιδείας τον αναδρομικό διορισμό τους και προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο όπου δικαιώθηκαν.

Ωστόσο, σύμφωνα, με την τροπολογία στον Νόμο 4589/2019, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στον μόνιμο διορισμό μόνο για τους συγκεκριμένους, δηλαδή 57 εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 361 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι υπόλοιποι, όμως, που για οποιουσδήποτε λόγους δεν προσέφυγαν και παρά τη βαθμολογία τους, παραλείφθηκαν από την απόφαση».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!