Εκπαιδευτικοί Ζακύνθου: «Να καταργηθούν εδώ και τώρα οι τρίμηνες συμβάσεις»
«Καμία έκπτωση στις ανάγκες μας. Καμία απόλυση αναπληρωτή. Να καταργηθούν εδώ και τώρα οι τρίμηνες συμβάσεις»

Το πρόβλημα των χιλιάδων εκπαιδευτικών ελλείψεων στα σχολεία και την κάλυψη μόνο ενός μέρους αυτών, καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου. 

Όπως τονίζει, το υπουργείο αντί να καλύψει τα 9.000 κενά με τα οποία άνοιξαν τα σχολεία μετά τις γιορτές όπως και τα κενά που προέκυψαν λόγω της πανδημίας έκαναν συνολικά 4.274 προσλήψεις, εκ των οποίων οι 2.500 χιλιάδες ήταν με τρίμηνες συμβάσεις.

Παράλληλα, ζητά την κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων και υπογραμμίζει πως η κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία «για να παγιώσει την πρόσληψη εκπαιδευτικών όποτε και για όσο θέλει, τσακίζοντας περαιτέρω το δικαίωμα στη σταθερή εργασία με δικαιώματα». 

Αναλυτικά

ΘΕΜΑ: «Καμία έκπτωση στις ανάγκες μας. Καμία απόλυση αναπληρωτή! Να καταργηθούν εδώ και τώρα οι τρίμηνες συμβάσεις! Κάλυψη όλων των κενών! Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών!» 

Το διαχρονικό πρόβλημα των χιλιάδων ελλείψεων στα σχολεία και της κάλυψης μόνο ενός μέρους αυτών με συμβασιούχους παίρνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, γίνεται ακόμα πιο εκρηκτικό κατά την περίοδο της πανδημίας. Ταυτόχρονα, η γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση έχει «χτυπήσει κόκκινο», με τις τρίμηνες συμβάσεις να συνεχίζονται για δεύτερη χρονιά, με τη δικαιολογία των έκτακτων, υποτίθεται, αναγκών, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε ότι σχεδιασμός της Κυβέρνησης είναι η επέκταση της ευέλικτης εργασίας και όχι η μόνιμη και σταθερή δουλειά, ακολουθώντας τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. 

Αντί, λοιπόν, να καλύψουν τα 9.000 κενά με τα οποία άνοιξαν τα σχολεία μετά τις γιορτές, όπως και τα χιλιάδες κενά που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και της μεγάλης  μεταδοτικότητας της «Ο», έκαναν συνολικά 4.274 προσλήψεις, εκ των οποίων οι 2.500 χιλιάδες ήταν με τρίμηνες συμβάσεις. Και τι βλέπουμε καθημερινά στα σχολεία μας; Να αναστέλλονται ολοήμερα, τμήματα ένταξης και ΖΕΠ, να χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες μαθημάτων και παράλληλης στήριξης -που ήδη ήταν «πετσοκομμένες» αφού ένας εκπαιδευτικός μοιράζεται σε πολλά παιδιά- και τους συναδέλφους μας τριμηνίτες να τρέχουν από τμήμα σε τμήμα και από σχολείο σε σχολείο, κλείνοντας τις «τρύπες» που έχει δημιουργήσει η ίδια η πολιτική του Υπουργείου και της Κυβέρνησης. Όπως καταλαβαίνουμε, τραγικές είναι και οι συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, ύστερα μάλιστα από 2 χρόνια σε αυτήν την κατάσταση, με τις συνέπειες της τηλεκπαίδευσης κλπ.

Γνωρίζουμε επίσης, ότι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί έχουν ελάχιστα δικαιώματα, όπως για παράδειγμα το δικαίωμα στις άδειες που - ιδίως εν μέσω πανδημίας- θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο. Επίσης, από τη στιγμή που το Υπουργείο δεν παίρνει την ευθύνη της συνολικής κάλυψης των κενών, συχνά οι αναπληρωτές δέχονται πιέσεις από τη διοίκηση για αναπλήρωση μαθημάτων άλλων ειδικοτήτων, για κάλυψη κενών εκτός του ωραρίου τους κ.α., καλύπτοντας έτσι τα κενά χωρίς «κόστος» για τη κυβέρνηση ενώ υπονομεύεται η μόρφωση των μαθητών μας Ας σκεφτούμε λοιπόν πως όλα τα παραπάνω ισχύουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό για τους συμβασιούχους με τρίμηνη διάρκεια, που έχουν γίνει λάστιχο και θα απολυθούν τον Απρίλιο!. Αυτό βέβαια σημαίνει πως δε θα συμπληρώσουν ούτε τα ένσημα για να βγουν στο ταμείο ανεργίας το καλοκαίρι. Ουσιαστικά οι συνάδελφοί μας «ξεσπιτώνονται» για τρεις μήνες, μόνο και μόνο για να μη χάσουν τα ελάχιστα μόρια προϋπηρεσίας. Οι συνάδελφοι με τρίμηνες συμβάσεις αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους μέχρι και τα self – test αφού το ΥΠΑΙΘ δεν έλυσε ούτε καν αυτό το πρόβλημα!

Σε όλα αυτά, έρχονται να προστεθούν και άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι συνάδελφοι, όπως το πρόβλημα της στέγασης. Πολλοί δεν μπορούν να βρουν σπίτι που να ενοικιάζεται για 3 μήνες, ενώ άλλοι, όταν βρουν, το χρυσοπληρώνουν. Μάλιστα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις συναδέλφων που κατέφυγαν στη λύση του Airbnb, που σημαίνει ότι θα δουλεύουν για να πληρώνουν μόνο τη στέγασή τους. Είναι απαράδεκτο οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που στηρίζουν τόσα χρόνια τα σχολεία μας, να αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρά οικονομικά προβλήματα και το Υπουργείο να σφυρίζει αδιάφορα. 

Καμία δικαιολογία δεν υπάρχει για να συνεχίζεται αυτό το αίσχος των τρίμηνων συμβάσεων. Ούτε καν το επιχείρημα των έκτακτων προσλήψεων λόγω πανδημίας, καθώς η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι συγκεκριμένοι συμβασιούχοι δεν καλύπτουν κενά που σχετίζονται με τον κορονοϊό, αλλά λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, αποδεικνύοντας ότι οι συγκεκριμένες συμβάσεις ήρθαν για να μείνουν και αποτελούν κομμάτι του σχεδίου όλων των κυβερνήσεων για επέκταση της ευέλικτης απασχόλησης! Η Κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία για να παγιώσει την πρόσληψη εκπαιδευτικών όποτε και για όσο θέλει, τσακίζοντας περαιτέρω το δικαίωμα στη σταθερή εργασία με δικαιώματα. 

Εμείς, όμως, που είμαστε καθημερινά στα σχολεία, ξέρουμε ότι κανείς δεν περισσεύει, αντίθετα δε φτάνουμε για να καλύψουμε τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας, ξέρουμε την ανάγκη του σχολείου για μόνιμους εκπαιδευτικούς σε κάθε σχολική μονάδα.

Είναι ολοφάνερο ότι η συνολική αναβάθμιση του σχολείου, στην οποία περιλαμβάνεται και το μόνιμο προσωπικό, με σταθερές εργασιακές σχέσεις και δικαιώματα, αποτελεί κόστος για όλες τις Κυβερνήσεις και για το οικονομικό σύστημα που υπηρετούν. Γι΄ αυτό τον λόγο δε χωράει καμία αναμονή, καμία αυταπάτη ότι θα δοθεί λύση στα συσσωρευμένα προβλήματα των σχολείων και των εκπαιδευτικών από οποιαδήποτε Κυβέρνηση, εάν δε στηριχτούμε στις δυνάμεις μας, στα σωματεία μας, και αν δε δώσουμε ανυποχώρητο αγώνα για κατάργηση όλων των ελαστικών σχέσεων εργασίας, για μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, για κάλυψη όλων των κενών εδώ και τώρα!

Απαιτούμε:

    • Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων. Κανένας συμβασιούχος να μην απολυθεί εν μέσω σχολικής χρονιάς.  
    • Να δοθεί άμεσα λύση στο στεγαστικό πρόβλημα των συμβασιούχων με ευθύνη του Υπουργείου. Επίδομα στέγασης σε όλους όσοι εργάζονται μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους.
    • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν και να μην απορυθμίζεται η λειτουργία του σχολείου.
    • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία- μόνιμοι διορισμοί με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Bullying πατέρα σε 17χρονη μαθήτρια στη Γλυφάδα
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
Γλυφάδα: Πατέρας μαθήτριας χτύπησε 17χρονη μπροστά στα μάτια άλλων ανηλίκων
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
pada
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Σε ΦΕΚ η νέα απόφαση αντιστοίχισης του τμήματος Τμήματος Ναυπηγών Μηχανικών του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή