διδάσκω, teach, αναπληρωτές, προσλήψεις αναπληρωτών
Στο επίκεντρο υγεία, επιδόματα, Δια Βίου Μάθηση, μετακινήσεις και συνυπηρέτηση αναπληρωτών

Φάκελο με τις προτάσεις του κατέθεσε στο υπουργείο Παιδείας ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) σχετικά με τις κοινωνικές παροχές προς τους εκπαιδευτικούς.

Στην ανακοίνωση τους τονίζουν ότι: «Οι αναπληρωτές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα έπρεπε να έχουν στη διάθεση τους εύλογο χρονικό διάστημα για τη μετακίνηση τους και μετεγκατάσταση τους, για την ανάληψη υπηρεσίας, δεδομένου ότι για την ανάληψη μπορεί να χρειαστεί να μεταβεί από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη και να διευθετήσει τα απαραίτητα έγγραφα για την ανάληψη υπηρεσίας (κυρίως τις ιατρικές γνωματεύσεις)».
Ο ΣΑΚΕΑ κατέθεσε προτάσεις για την υγεία, τα επιδόματα, τη Δια Βίου Μάθηση, τις μετακινήσεις και τη συνυπηρέτηση αναπληρωτών.

Αναλυτικά οι προτάσεις του ΣΑΚΕΑ

«Διαδικασία μετά από Πρόσληψη Αναπληρωτή/τριας

Οι αναπληρωτές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα έπρεπε να έχουν στη διάθεση τους εύλογο χρονικό διάστημα για τη μετακίνηση τους και μετεγκατάσταση τους, για την ανάληψη υπηρεσίας, δεδομένου ότι για την ανάληψη μπορεί να χρειαστεί να μεταβεί από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη και να διευθετήσει τα απαραίτητα έγγραφα για την ανάληψη υπηρεσίας (κυρίως τις ιατρικές γνωματεύσεις).

Υγεία

•    Να γίνει εξίσωση σε όλα τα είδη αδειών, μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών/τριων εκπαιδευτικών. 

•    Οι αναπληρωτές/ριες εκπαιδευτικοί να έχουν δικαίωμα άδειας από την αρχή της σύμβασης και όχι μετά το πέρας του πρώτου 10 ημέρου.

•    Να προβλέπεται η αμοιβαία μετάθεση μεταξύ εκπαιδευτικών για πολύ σοβαρούς λόγους υγείας, καθώς και να γίνεται οποιαδήποτε άλλη διευκόλυνση είναι απαραίτητη.

•    Ειδική μέριμνα για αναπληρωτές/τριες με χρόνια νοσήματα (επιπλέον του ποσοστού που ήδη υπάρχει). 

•    Οι εξετάσεις για την έκδοση ιατρικών βεβαιώσεων που απαιτούνται για την πρόσληψη των αναπληρωτών/τριων να διενεργούνται δωρεάν και σε υγειονομικές μονάδες πλησίον των εκπαιδευτικών μονάδων που υπηρετούν κατά προτεραιότητα στην διάρκεια του πρώτου μήνα πρόσληψής τους.

•    Άμεση εγκατάσταση απινιδωτών στις σχολικές μονάδες.

•    Να διενεργηθούν δωρεάν σεμινάρια Πρώτων Βοηθειών σε εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής.

Επιδόματα

•    Στέγασης αναπληρωτών/τριων 

•    Ενίσχυση για αγορά εκπαιδευτικών μέσων (υπολογιστή, βιβλίων και υλικοτεχνικού εξοπλισμού)

•    Να ξεκινήσει η σίτιση των εκπαιδευτικών/τριων στις στρατιωτικές λέσχες και στις λέσχες πανεπιστήμιων σε όλες τις περιοχές που υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

•    Να εγκριθεί το επίδομα στην ειδική αγωγή για τους/τις εκπαιδευτικούς (όπως ίσχυε σύμφωνα με το ν. 3205/2003, αρ. 8, παρ. 12β)

Δια Βίου Μάθηση

•    Να επιτρέπεται η άδεια με αποδοχές για επιμόρφωση στο εξωτερικό (συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια) και στους/στις αναπληρωτές/τριες και όχι μόνο στους/στις μόνιμους/μες εκπαιδευτικούς.

•    Να υπάρχουν και από τα Πανεπιστήμια δωρεάν επιμορφώσεις προς τους εκπαιδευτικούς.

•    Ακαδημαϊκή ενίσχυση του εκπαιδευτικού δυναμικού με συγχρηματοδότηση για επιπλέον εκπαίδευση (μεταπτυχιακών και διδακτορικών).

•    Εκπαιδευτικές εκδρομές-προγράμματα σε άλλες χώρες αντίστοιχων χώρων για μεταφορά και απόκτηση εμπειριών με εφαρμογή στην εκπαίδευση ειδική αγωγή ως μετεκπαίδευση στη λειτουργία της ειδικής αγωγής σε ένα διαφορετικό σύστημα. Να δίνεται σε όλους και όλες τους αναπληρωτές/τριες η δυνατότητα (συνήθως στα αντίστοιχα προγράμματα π.χ. Εrasmus συμμετέχουν κυρίως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί)

•    Να επιδοτηθεί μέρος των διδάκτρων για έξτρα επιμόρφωση στην ειδική αγωγή (π.χ. σεμινάρια TEACCH, PECS, MAKATON, ΑΒΑ, Αθηνά ΤΕΣΤ κλπ.)

Μετακινήσεις

•    Έκπτωση σε εισιτήρια 50% τόσο στις αστικές και υπεραστικές επικοινωνίες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

•    Μεταξύ των σχολικών μονάδων ο εκπαιδευτικός να μετακινείται δωρεάν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Συνυπηρέτηση Αναπληρωτών

Υπό προϋποθέσεις να είναι εφικτή η συνυπηρέτηση γονέων αναπληρωτών/τριων:

 Α. Εφόσον προσλαμβάνονται στην πρώτη φάση και ο δυο γονείς, να δίνεται το δικαίωμα σε αυτόν/ην που προσλαμβάνεται σε κεντρική περιοχή (πχ. Αθήνα) να υπηρετήσει σε μια μη κεντρική περιοχή (πχ. Δωδεκάνησα, Β. Αιγαίο, Κρήτη), για να βρίσκεται μαζί με την οικογένεια του. Σε αυτή την περίπτωση, ο/η αναπληρωτής/τρια που θα το επιλέξει να μην λαμβάνει τα μόρια τις εκάστοτε περιοχής (μόρια δυσπρόσιτων σχολείων) ούτε και το επίδομα παραμεθορίου. Εάν στις επόμενες φάσεις προκύψει θέση στην περιοχή (όχι αστικό κέντρο), να μπορεί να αιτηθεί ο γονιός που βρίσκεται σε κεντρική περιοχή, «βελτίωση θέσης» για να είναι μαζί με την οικογένεια του.

Β.  Να ισχύει για αυτή την περίπτωση αμοιβαία μετάθεση για τους ίδιους λόγους.

Γ. Να μην επιτρέπεται η αμοιβαία μετάθεση, μόνο στην περίπτωση που ο/η εκπαιδευτικός που εργάζεται σε παραμεθόρια περιοχή, έχει εντοπιότητα και δεν υπάρχει άλλη διαθέσιμη θέση πρόσληψης στην περιοχή αυτή.
Για να είναι εφαρμόσιμα τα παραπάνω και να μην σημειωθούν αδικίες εις βάρος συναδέλφων θα πρέπει τα κενά να δίνονται όλα από την αρχή της εκάστοτε σχολικής χρονιάς. 

Εκπαίδευση

•    Μη ανακλητή η απόφαση των ΚΕΔΑΣΥ, πάντα προς το συμφέρον των μαθητών/τριων.
•    Συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών.

Μισθός

Αύξηση μισθού οριζόντια 10% για τους παρακάτω λόγους:

•    Βρισκόμαστε υπό μετακόμιση δυο φορές το χρόνο (έξοδα προσωρινής διαμονής, ενοικίασης και εγκατάστασης).

•    Δεν δικαιούμαστε πάντα ταμείο ανεργίας.

•    Δεν εργαζόμαστε όλοι από την πρώτη φάση προσλήψεων (μεγαλύτερο διάστημα που παραμένουμε άνεργοι).

•    Ο πρώτος μισθός των αναπληρωτών/τριων μπαίνει έως και ενάμιση μήνα μετά την πρόσληψη.

•    Τα μισθολογικά κλιμάκια θα πρέπει να αναγνωρίζονται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση στην μισθοδοσία (διασύνδεση μεταξύ των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για να καταχωρείται κατευθείαν η αναγνώριση, ορισμός ενός κεντρικού συστήματος μέσω ΟΠΣΥΔ).

•    Περισσότερες μετακινήσεις από και προς στον μόνιμο τόπο κατοικίας. 

•    Πολλές φορές επωμιζόμαστε διπλά ενοίκια (ένα για το σπίτι στον τόπο μόνιμης κατοικίας και ένα στην περιοχή που καλούμαστε να υπηρετήσουμε). 

•    Για τη συμπλήρωση του ωραρίου μετακινούμαστε σε πολλές σχολικές μονάδες και η αποζημίωση οδοιπορικών είναι ελάχιστη και υπό προϋποθέσεις, επομένως θα πρέπει να γίνει συγχρονισμός με την τρέχουσα τιμή των καυσίμων. Είναι επιτακτική ανάγκη λόγω των αυξήσεων σε ενέργεια, καύσιμα και διόδια.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα