Συνάντηση με τη νέα διευθύντρια εκπαίδευσης για τις υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποίησαν οι ΣΕΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης (ΣΤ’, Ζ΄, Η, Λαγκαδά, Υπαίθρου), ενόψει των προσλήψεων αναπληρωτών και την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Μεταξύ άλλων, η διευθύντρια αναγνώρισε τα λάθη που έγιναν στις μέχρι τώρα διαδικασίες, δεσμευόμενη, σύμφωνα με τα σωματεία, ότι θα γίνει προσπάθεια να μην επαναληφθούν και να διορθωθεί συνολικά η κατάσταση.
Παράλληλα, θα γίνει επανεκτίμηση των αναγκών του διευρυμένου ολοήμερου μετά από τον καταληκτικό αριθμό τμημάτων που θα συσταθούν βάσει αιτημάτων, ενώ παράλληλα, θα εξεταστεί η πρόταση για κάλυψη ως λειτουργικών των κενών ΤΕ που δεν έχουν συσταθεί οργανικά.
Αναλυτικά το ενημερωτικό σημείωμα των ΣΕΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης:
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ Δ.Σ. ΤΩΝ Σ.Ε.Π.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ Δ/ΝΤΡΙΑ Π.Ε. ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ
Μετά από αίτημα των Σ.Ε.Π.Ε. της Δυτικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Αυγούστου συνάντηση με τη Δ/ντρια Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης για να συζητήσουμε και να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών της περιοχής σχετικά με τον χρόνο και τον τρόπο πραγματοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών.
Στη συνάντηση στην οποία παραβρέθηκα μέλη και των πέντε Δ.Σ. των Σ.Ε.Π.Ε. καθώς και οι αρμόδιοι υπάλληλοι του ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσ/νικής και αφού καλωσορίσαμε την Δ/ντρια στα νέα της καθήκοντα, θέσαμε εισηγητικά όλα τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στις μέχρι τώρα διαδικασίες, παρουσιάσαμε τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για υπηρεσιακές μεταβολές που να εξυπηρετούν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών καθώς και τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Ζητήσαμε ακόμη να ενημερωθούμε για το σχεδιασμό της Δ/νσης για τις υπηρεσιακές μεταβολές και το χρονοδιάγραμμα, θέσαμε την απόλυτη διαφωνία και εναντίωσή μας στο κλείσιμο τμημάτων του πρωινού και του ολοήμερου σε Δημοτ. Σχολεία και Νηπ/γεία και ζητήσαμε την πλήρη κάλυψη όλων των κενών εκπαιδευτικών με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι τις αντιεκπαιδευτικές εγκυκλίους του υπουργείου και διαδικασίες που εξυπηρετούν τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς της, σε αντίθεση με τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις όλων των τελευταίων χρόνων. Πιο συγκεκριμένα, εισηγητικά και με τις τοποθετήσεις μελών των Δ.Σ:
• επισημάναμε ότι η πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών με κλειστά σχολεία αδυνατίζει την εκτίμηση της πραγματικής κατάστασης και των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού τον Σεπτέμβρη θα υπάρχουν και νέες εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών, επιπλέον άδειες εκπαιδευτικών και κατ΄ επέκταση θα υπάρξουν σοβαρές διαφοροποιήσεις.
• Τονίσαμε ότι είναι αδιανόητο να προσκαλεί η Δ/νση να δηλώσουν σχολεία οι κηρυχθέντες ως υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί εντός Σαββατοκύριακου, χωρίς να τους δίνεται το δικαίωμα ένστασης και με κλειστή την υπηρεσία, απαιτώντας να υπάρχουν εργάσιμες μέρες ενδιάμεσα, χρόνος για ενημέρωση, ενστάσεις και εξέτασή τους, ώστε να διευκολύνονται οι εκπαιδευτικοί.
• Ζητήσαμε να οριστεί χρονοδιάγραμμα με χρόνους ανθρώπινους, τονίζοντας ότι υπάρχει ανάγκη διαφάνειας και επίσημης ανακοίνωσης του προγραμματισμού & των διαδικασιών στην ιστοσελίδα της Δ/νσης.
• Διαφωνήσαμε κάθετα με τη λογική των συγχωνεύσεων τμημάτων που προωθείται από το ΥΠΑΙΘ και υλοποιείται και στην Διεύθυνσή μας, με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων και τον πρωτοφανή αριθμό υπεραριθμιών. Ειδικότερα αναφερθήκαμε σε συγχωνεύσεις ολοήμερων νηπιαγωγείων αλλά και υποβαθμίσεις/κλείσιμο τμημάτων Δημοτ. Σχολείων. Επισημάναμε ότι επειδή το σχολείο στην επαρχία διαδραματίζει και κοινωνικό ρόλο και ζητήσαμε να μην υποβαθμιστούν τα επαρχιακά σχολεία όπως προβλέπονταν. Συμφωνήσαμε δε με την Δ/νση ότι θα γίνει νέα προσπάθεια στην επόμενη συνάντησή μας για επασύσταση τμημάτων.
• Ως εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί κατανοούμε ότι μες στις καλοκαιρινές διακοπές το υπαλληλικό προσωπικό αδυνατεί να καλύψει τις τεράστιες απαιτήσεις του Υπ. Παιδείας και είναι λογικό να συμβούν και λάθη, γεγονός όμως που το γραφείο πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη σε σχέση με την εντατικοποίηση και τους χρονικούς περιορισμούς που θέτει.
• Απαιτήσαμε τoν προσδιορισμό όλων των λειτουργικών κενών των σχολείων μας ( και των ΤΕ που δεν έχουν συσταθεί οργανικά) με κάλυψη των αναγκών τους από τη πρώτη μέρα με πρόβλεψη και για έκτακτες απουσίες ώστε να υπάρξουν εγκαίρως και αιτήματα για επαρκή αριθμό αναπληρωτών.
• Ζητήσαμε να επικαιροποιούνται σε κάθε πράξη του ΠΥΣΠΕ και να ανακοινώνονται τα κενά ώστε να είναι ενήμεροι οι εκπαιδευτικοί
• Ξεκαθαρίσαμε ότι με βάση το νόμο οι εκπαιδευτικοί που απομακρύνονται από την οργανική τους εάν προκύψει κενό στο σχολείο έχουν κάθε δικαίωμα να επιστρέψουν ενώ κάθε εκπαιδευτικός έχει το δικαίωμα της αίτησης απόσπασης (και όσοι απομακρύνθηκαν ως υπεράριθμοι) σε οποιαδήποτε φάση της διαδικασίας κάλυψης των κενών
• Στη διαδικασία τοποθέτησης αποσπασμένων εντός ΠΥΣΠΕ και από άλλα ΠΥΣΠΕ ζητήσαμε να προηγηθεί με βάση και την νομολογία η τοποθέτηση των εντός και να ακολουθήσουν στη συνέχεια οι τοποθετήσεις των εκτός, όπως γινόταν και τα προηγούμενα χρόνια
• Ζητήσαμε να εξεταστούν τα τμήματα ιδιαίτερα των νηπιαγωγείων που σε ορισμένες περιοχές ξεπερνούν τον αριθμό που προβλέπεται από τα τετραγωνικά μέτρα των αιθουσών γεγονός που καθιστά ζητήματα ασφάλειας των μαθητών. Σε κάθε περίπτωση απαιτήσαμε η Δ/νση να στηρίξει την παιδαγωγική λειτουργία και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών και να δημιουργήσει επιπλέον τμήματα
• Ζητήσαμε να ικανοποιηθούν όλες οι εγκεκριμένες αιτήσεις για παράλληλη στήριξη των παιδιών.
Η τοποθέτηση της Δ/νσης Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης
• Αναγνώρισε τα λάθη που έγιναν στις μέχρι τώρα διαδικασίες (χρονικά περιθώρια δηλώσεων, ενστάσεις, ανακοίνωση κενών, ελλείψεις στους φακέλους και λάθη μορίων κ.ά.) δεσμευόμενη ότι και μέσα από την συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων με τα Σωματεία μας θα γίνει προσπάθεια να μην επαναληφθούν και να διορθωθεί συνολικά η κατάσταση. Από την αρχή μάλιστα η νέα Δ/ντρια εκπαίδευσης μας δήλωσε τη διάθεση συνεργασίας της με τα σωματεία και πρότεινε καθορισμένες μέρες το μήνα για σταθερή συνεργασία.
• Αποδέχτηκε το σύνολο σχεδόν των προαναφερόμενων προτάσεών μας, υπό την αίρεση των διαφορετικών εντολών του Υ.ΠΑΙ.Θ. και δήλωσε την πρόθεση της Δ/νσης και του διοικητικού προσωπικού για την καλύτερη δυνατή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και λειτουργία των σχολείων.
• Μας ενημέρωσε ότι έχει υπολογίσει όλες τις ανάγκες των σχ. μονάδων πρωινού και ολοήμερου προγράμματος και την πρόβλεψη για ενδεχόμενα κενά με το άνοιγμα των σχολείων. Υποστήριξε ότι έχει γίνει συνυπολογισμός των αναγκών των ολοήμερων σχολείων για όλες τις ειδικότητες με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των λειτουργικών υπεραριθμιών αλλά και την πρόσληψη όλων των απαραίτητων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
• Θα γίνει επανεκτίμηση των αναγκών του διευρυμένου ολοήμερου (στο οποίο ήδη συνυπολογίζονται όλες οι απαραίτητες ώρες ειδικοτήτων βάσει γνωστικών αντικειμένων και ΠΕ70 -ΠΕ60) μετά από τον καταληκτικό αριθμό τμημάτων που θα συσταθούν βάσει αιτημάτων.
• Θα εξεταστεί η πρόταση μας για κάλυψη ως λειτουργικών των κενών ΤΕ που δεν έχουν συσταθεί οργανικά.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να επικοινωνούν με τα μέλη των Δ.Σ. για κάθε προβληματισμό και πρόβλημα που παρουσιάζεται στις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών. Δηλώνουμε για άλλη μια φορά παρόντες/ουσες στον αγώνα για την προάσπιση του Δημόσιου Σχολείου και των εκπαιδευτικών του, καλούμε όλους/ες τους εκπαιδευτικούς να συσπειρωθούν στα Σωματεία!
Το επόμενο ραντεβού με τη Δ/ντρια Π.Ε. ορίστηκε τη Δευτέρα στις 29 Αυγούστου στη 1μμ
Τα Δ.Σ. των Σ.Ε.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης (ΣΤ’, Ζ΄, Η, Λαγκαδά, Υπαίθρου)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη