Παρεμβάσεις ΠΕ: Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται!
«Με τους θεσμούς του Παιδαγωγικού Σύμβουλου-Μέντορα, των Ενδοσχολικών Συντονιστών και των Εκπαιδευτικών Ομίλων δημιουργούνται αρμοδιότητες και εξουσίες διαμόρφωσης ενός ενδοσχολικού δικτύου καθοδήγησης, ελέγχου και εποπτείας, από τους «αρίστους», των υπολοίπων εκπαιδευτικών, σχεδιασμού και υλοποίησης της ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκτός διδακτικού ωραρίου, πειθαρχικού ελέγχου των εκπαιδευτικών»

«Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ επιδιώκουν να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, μετατρέποντας τον χώρο εργασίας σε κάτεργο διοικητικής αυθαιρεσίας, διευθυντικής επιβολής και παντελoύς έλλειψης δημοκρατίας όπου θα κυριαρχεί ο κανιβαλισμός, ο ανταγωνισμός, η κατηγοριοποίηση σε βάρος των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των μαθητριών/των μας. Έτσι, με εκπαιδευτικούς σκυφτούς και με σχολεία σε υποχρηματοδότηση η επέλαση των ιδιωτικών εταιρειών για τη μετατροπή της παιδείας από δημόσιο αγαθό σε πεδίο εξαγωγής κέρδους θα είναι ανεμπόδιστη. Αλλά και οι γονείς θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη»

Αυτό αναφέρουν μεταξύ άλλων οι Παρεμβάσεις Π.Ε σε ανακοίνωσή τους με την οποία καλούν τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούν στην αξιολπογηση και τη ΔΟΕ να κηρύξει νέα απεργία-αποχή ωστε να μην εφαρμοστούν οι νέοι θεσμοί με  τους παιδαγωγικούς συμβούλους–μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές.

Η ανακοίνωση των Παρεμβασεων Π.Ε

Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται!

Δε θα επιτρέψουμε την εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου,  την αξιολόγηση και την πειθάρχηση, που το μετατρέπει σε πεδίο ανταγωνισμού, γενικεύει τις μορφωτικές ανισότητες, απαξιώνει τον εκπαιδευτικό

-Υπερασπιζόμαστε την  παιδαγωγική  ελευθερία και τις ισότιμες συναδελφικές σχέσεις  

-Αγωνιζόμαστε για ελεύθερο και δημοκρατικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων των ίσων των διαφορετικών

-Δε συμμετέχουμε στις νέες ιεραρχικές αξιολογικές δομές προώθησης της ατομικής αξιολόγησης μέσα στα σχολεία (μέντορες/συντονιστές κ.λπ.)

-Δεν ξεχωρίζουμε τους συναδέλφους μας σε ανώτερους και κατώτερους,  σε μέντορες και «εκπαιδευόμενους»

-Δεν αποδεχόμαστε την απλήρωτη εργασία και την έμμεση αύξηση ωραρίου

-Δεν φακελωνόμαστε ηλεκτρονικά – Δεν ετοιμαζόμαστε  για τον αξιολογητή μας

-Απεργούμε Απέχουμε/Δεν υλοποιούμε

Τη σχολική χρονιά 2021-22 το εκπαιδευτικό κίνημα έδωσε ένα μεγάλο και σοβαρό αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Το ΥΠΑΙΘ βρήκε απέναντι του σοβαρές και μετρήσιμες αντιστάσεις.

Με το κλίμα τρομοκρατίας και φόβου που προσπάθησαν να επιβάλλουν κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, απέδειξαν για μια ακόμα φορά ότι το ολέθριο σχέδιό τους είναι πλήρως απονομιμοποιημένο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, ότι κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ επιδιώκουν να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, μετατρέποντας τον χώρο εργασίας σε κάτεργο διοικητικής αυθαιρεσίας, διευθυντικής επιβολής και παντελoύς έλλειψης δημοκρατίας όπου θα κυριαρχεί ο κανιβαλισμός, ο ανταγωνισμός, η κατηγοριοποίηση σε βάρος των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των μαθητριών/των μας. Έτσι, με εκπαιδευτικούς σκυφτούς και με σχολεία σε υποχρηματοδότηση η επέλαση των ιδιωτικών εταιρειών για τη μετατροπή της παιδείας από δημόσιο αγαθό σε πεδίο εξαγωγής κέρδους θα είναι ανεμπόδιστη. Αλλά και οι γονείς θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Γι’ αυτό η μάχη ενάντια στην αντιδραστική μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου είναι πολύ μεγάλη και το διακύβευμα πολύ σοβαρό.

Παρ’ όλες τις αντιδράσεις, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση επιμένουν στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/2020 και 4823/2021.  Είναι στρατηγική επιλογή τους στα πλαίσια των κεντρικών κατευθύνσεων ΕΕ-ΟΟΣΑ.

Σε αυτή την κατεύθυνση προχωρούν στην υλοποίηση πλευρών της ατομικής αξιολόγησης η οποία θα βρει την ολοκληρωμένη της μορφή μετά τις κρίσεις σχολικών συμβούλων και νέων διευθυντ(ρι)ων σχολικών μονάδων με βάση τις διαδικασίες και το καθηκοντολόγιο που ορίζει ο 4823/21.

Οι νέες δομές που εντάσσονται στην ατομική αξιολόγηση (μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές, εκπαιδευτικοί όμιλοι) εντείνουν τον ανταγωνισμό και την ιεραρχία  στο εσωτερικό των σχολικών μονάδων, διαλύουν τον σύλλογο διδασκόντων, αλλάζουν τη δομή του δημόσιου σχολείου, καθιερώνουν εσωτερικούς και ανταγωνιστικούς μηχανισμούς ελέγχου στα πλαίσια της προώθησης της κουλτούρας αξιολόγησης. Φιλοδοξούν να φτιάξουν έναν στρατό από μικρούς «αξιολογητές» και μια σύνθετη αξιολογική ιεραρχία.  Είναι ο προθάλαμος της ατομικής αξιολόγησης. Γι’ αυτό και το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα που θα ακυρώσουν αυτή την απόπειρα.

Απέναντι σε αυτή τη νέα απόπειρα:

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να διακηρύξει ότι δε θα προχωρήσει η αξιολόγηση στο σύνολό της (ατομική και της σχολικής μονάδας)

Σ΄ αυτή την κατεύθυνση σχετικά με τους νέους θεσμούς του 4823/21 (μέντορες, συντονιστές, εκπαιδευτικούς ομίλους):  

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ 

-Να καταγγείλει και να αποκαλύψει στον κλάδο τα σχέδια αυτά και να αποφασίσει άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα για τη οργάνωση αποφασιστικού και νικηφόρου αγώνα.

-Να κηρύξει  απεργία – αποχή από τις διαδικασίες του ν. 4823 (άρθρα 92 και 93) για την ατομική αξιολόγηση και συγκεκριμένα για τους παιδαγωγικούς συμβούλους–μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές και με βάση αυτό να καλέσει:

1. Τους/τις Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες σχολικών μονάδων να μην ορίσουν παιδαγωγικούς συμβούλους – μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές. 

2. Τους/τις συναδέλφους να μην αποδεχτούν τον ορισμό τους ως παιδαγωγικοί σύμβουλοι – μέντορες ή ενδοσχολικοί συντονιστές. Να μην αποδεχτούν καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Να συνεχίσουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδαγωγικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων σε ισότιμη και δημοκρατική βάση και με μοναδικό κριτήριο την πρόοδο των μαθητών τους.

3. Καλούμε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να μην παρέχουν σε καμία περίπτωση διδακτικό έργο εάν δεν προσμετράται στο διδακτικό τους ωράριο ή εάν παραβιάζει το εργασιακό τους ωράριο. Παροχή διδακτικού έργου δωρεάν ή με αντάλλαγμα «ευνοϊκή μεταχείριση» στην αξιολόγηση δεν είναι αποδεκτή σε καμία περίπτωση, πολύ περισσότερο όταν εντάσσεται σε αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο (π.χ. εκπαιδευτικοί όμιλοι).

4. Τους/τις εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν τίποτε στον «ηλεκτρονικό φάκελο» της αξιολόγησης. Δεν θα φακελωθούμε μόνοι μας και δε θα επιτρέψουμε το κυνήγι προσόντων δια βίου. 

Θεωρούμε ότι η υλοποίηση των συγκεκριμένων άρθρων μόνο με απεργία – αποχή μπορεί να απαντηθεί ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Με τον τρόπο αυτό η ΔΟΕ καλύπτει πλήρως συνδικαλιστικά και νομικά το σύνολο των εκπαιδευτικών, τόσο τους δ/ντές-ντριες ώστε να μην προχωρήσουν σε αναθέσεις και τις/τους άλλες/ους εκπαιδευτικούς που θα τους ανατεθεί τέτοιο καθήκον, να μην το υλοποιήσουν.

Όπως κι αν έχει, τα ΔΣ της ΔΟΕ και των πρωτοβάθμιων σωματείων οφείλουν να καλέσουν τους εκπαιδευτικούς να μη βιαστούν και να μην προχωρήσουν σε αυτές τις διαδικασίες τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους που οργανώνουμε την ουσιαστική λειτουργία του σχολείου. Να περιμένουν τη συλλογική συζήτηση και τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων.

Ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις θα δώσουμε το μέγιστο των δυνάμεων μας ώστε να κηρύξει η ομοσπονδία Απεργία Αποχή και σε κάθε περίπτωση ακόμα κι αν αυτό δεν γίνει με ευθύνη των άλλων συνδικαλιστικών δυνάμεων, καταθέτουμε αυτή την πρόταση σε όλες τις συλλογικές διαδικασίες ώστε να την υλοποιήσουν τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία. Όπως με τα 77 σωματεία έτσι και τώρα, να σηκώσουν τη σκυτάλη της συνέχισης του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου! Οι δυνατότητες είναι μεγάλες! 

Συμπληρωματικά σε όσα έχουμε γράψει ως τώρα για την αξιολόγηση και τον νόμο 4823/21, για τους τρεις θεσμούς, του Παιδαγωγικού Σύμβουλου-Μέντορα, των Ενδοσχολικών Συντονιστών και των Εκπαιδευτικών Ομίλων.

Με τους θεσμούς του Παιδαγωγικού Σύμβουλου-Μέντορα, των Ενδοσχολικών Συντονιστών και των Εκπαιδευτικών Ομίλων δημιουργούνται αρμοδιότητες και εξουσίες διαμόρφωσης ενός ενδοσχολικού δικτύου καθοδήγησης, ελέγχου και εποπτείας, από τους «αρίστους», των υπολοίπων εκπαιδευτικών, σχεδιασμού και υλοποίησης της ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκτός διδακτικού ωραρίου, πειθαρχικού ελέγχου των εκπαιδευτικών. Στοχεύουν στην εγκαθίδρυση ενός τοπικού, σε κάθε σχολείο, επιτηρητή της εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και υπόχρεου που λογοδοτεί για την εφαρμογή της, από τον ίδιο και τους υφισταμένους του. Η εξουσία δίνει το μήνυμα ότι είναι παντού και καθημερινά.

Οι θέσεις ευθύνης των εκπαιδευτικών στο σχολείο είναι άμισθες αλλά ανταποδοτικές (μόρια για θέση στελέχους, κριτήριο αξιολόγησης) επιδιώκοντας να δημιουργήσει με αυτόν τον τρόπο ένα εσωτερικό και σταθερό κέντρο αξιολόγησης στο σχολείο, το οποίο προωθεί την ενσωμάτωση και αναγκαστική, εκ των πραγμάτων και χωρίς εναλλακτική, οικειοποίηση της κουλτούρας αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς, μετασχηματίζοντας τις σχέσεις των εργαζόμενων στο σχολείο και την ίδια τη λειτουργία του. Βάλλει κατά της συνοχής του συλλόγου διδασκόντων και κατά του πνεύματος αλληλεγγύης μεταξύ των συναδέλφων, διαμορφώνει κλίμα συνεχούς ελέγχου, φόβου και υποταγής, ανταγωνισμού και αντιπαραθετικής λειτουργίας, εξατομίκευσης της στάσης του καθενός ώστε να αποτρέψει την οποιαδήποτε επιχείρηση συλλογικής αντίδρασης και αντίστασης απέναντι στην εφαρμογή αυτών των μέτρων.

Με τις αρμοδιότητες επιλογής των προσώπων να ανατίθενται στον Διευθυντή επιχειρείται να καταργηθεί ολοκληρωτικά ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων, του κυρίαρχου δημοκρατικού θεσμικού οργάνου της σχολικής μονάδας, με την πλήρη λειτουργική αφαίμαξή του. Απαξιώνεται πλήρως μπροστά στην παντοδυναμία ενός διευθυντή που καθορίζει ποιος θα είναι ο υποδιευθυντής, ποιοι θα είναι οι ενδοσχολικοί συντονιστές, ποιοι θα είναι οι μέντορες, που αποφασίζει ποια προγράμματα θα κάνει το σχολείο, που αποφασίζει εν τέλει πώς θα λειτουργήσει το σχολείο. Είναι σαφές ότι επιχειρείται η αντικατάσταση του συλλογικού θεσμικού αποφασιστικού οργάνου από τη δημιουργία ενός προσωποπαγούς μηχανισμού από στελέχη και ημιστελέχη που θα λειτουργούν εξατομικευμένα και στο πλαίσιο μιας ιδιότυπης ιεραρχίας για τη διάχυση του ελέγχου και της λογοδοσίας, ως άμεσοι κρίκοι υλοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής.

Συνεχίζουμε αποφασιστικά! Ακυρώνουμε την ατομική αξιολόγηση, την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας 2022-23 και όλες τις διατάξεις του 4823/21! Να μην επιτρέψουμε την κατίσχυσή του φόβου και της υποταγής!

Ο αγώνας που δίνουμε αφορά πρώτα και κύρια την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου που λειτουργεί με αξιοπρεπείς εργασιακές σχέσεις και μισθούς.

Δηλώνουμε ότι θα δώσουμε μέχρι τη νίκη τον αγώνα ενάντια στο φθηνό, ανταγωνιστικό σχολείο των λίγων, που μεταφέρει τις ευθύνες για τα προβλήματα του σχολείου και την χρηματοδότησή του στους γονείς και τους μαθητές, το σχολείο των αποκλεισμών και της κατηγοριοποίησης, της αμάθειας, της παιδαγωγικής ασφυξίας και της χειραγώγησης εκπαιδευτικών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες