ΣΥΝΕΚ για Ωνάσεια σχολεία: Πρόκειται περί νέων «νησίδων αριστείας» και όχι φυσικά ποιοτικά δημόσια σχολεία
ΣΥΝΕΚ: Η Κυβέρνηση «των αρίστων» στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κοινωνία: Δεν είναι ευθύνη και υποχρέωση της οργανωμένης πολιτείας να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σχολείων

«Η Κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει να διαμελίσει ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση, δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων με εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες πολλών κατηγοριών καταργώντας την ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών!», σημειώνουν οι ΣΥΝΕΚ σε ανακοίνωσή τους σχετικά με τα υπό ίδρυση Ωνάσεια σχολεία.

H παράταξη προσθέτει: «Τα πολυδιαφημισμένα Ωνάσεια Σχολεία, μετά τα Πρότυπα και την καθιέρωση του Διεθνούς Απολυτηρίου, είναι μια ακόμη τέτοια κατηγορία σχολείων, που θεσπίζει η κυβέρνηση υπηρετώντας παρόμοιες αντιλήψεις. Δεν είναι όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα κατάλληλα για όλα τα παιδιά, διατυμπανίζει. Και ξαναφέρνει στο νου τη ρατσιστική αντίληψη που είχε καλλιεργήσει και παλιότερα ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης κάνοντας λόγο για το παιδί από το Περιστέρι που θέλει να γίνει ψυκτικός και το παιδί από τα βόρεια προάστεια που θέλει να σπουδάσει. Εξάλλου κατά δήλωσή του «μια κοινωνία χωρίς ανισότητες είναι αντίθετη στην ανθρώπινη φύση...»!

Αναλυτικά η ανακοίνωση των ΣΥΝΕΚ

Στις 20 Ιανουαρίου 2025 υπογράφτηκε η πρώτη σύμβαση μεταξύ της πολιτείας και του Ωνάσειου Ιδρύματος για τη δημιουργία 22 Ωνάσειων πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ωνάση. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή και θα συζητηθεί στις 24 Ιανουαρίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Με τη σύμβαση αυτή εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους!

Οι πανηγυρικές τελετές για τη σύμβαση αυτή ωστόσο, δεν μπορούν να κρύψουν τα σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικούς που καλύπτονται όχι με προσλήψεις αλλά με αναθέσεις υποχρεωτικών υπερωριών, τις τεράστιες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή και στην ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών να αναδεικννύονται καθημερινά και να εντείνονται με την υποχρηματοδότηση των σχολείων μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, την παντελή απουσία σχεδιασμού αντιμετώπισης των προβλημάτων των σχολικών κτιρίων και της στέγασης των εκπαιδευτικών, την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που βάζουν τεράστιους φραγμούς στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. Παράλληλα μετά την ίδρυση μη κρατικών-ιδιωτικών πανεπιστημίων, ανακοινώθηκε η εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου για ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης και περιορισμό της πρόσβασης των υποψηφίων στα δημόσια ΑΕΙ, αλλάζοντας πλέον οριστικά το τοπίο στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσα σε αυτή τη συγκυρία η Κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει να διαμελίσει ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση, δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων με εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες πολλών κατηγοριών καταργώντας την ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών!

Τα πολυδιαφημισμένα Ωνάσεια Σχολεία, μετά τα Πρότυπα και την καθιέρωση του Διεθνούς Απολυτηρίου, είναι μια ακόμη τέτοια κατηγορία σχολείων, που θεσπίζει η κυβέρνηση υπηρετώντας παρόμοιες αντιλήψεις. Δεν είναι όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα κατάλληλα για όλα τα παιδιά, διατυμπανίζει. Και ξαναφέρνει στο νου τη ρατσιστική αντίληψη που είχε καλλιεργήσει και παλιότερα ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης κάνοντας λόγο για το παιδί από το Περιστέρι που θέλει να γίνει ψυκτικός και το παιδί από τα βόρεια προάστεια που θέλει να σπουδάσει. Εξάλλου κατά δήλωσή του «μια κοινωνία χωρίς ανισότητες είναι αντίθετη στην ανθρώπινη φύση...»!

Στα 22 Ωνάσεια Σχολεία που θα «ιδρυθούν» οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις ή ηλεκτρονικό τέστ δεξιοτήτων(!) και τελικά με προφορική συνέντευξη για την «αξιολόγηση της προσωπικότητάς τους»! Αυτό αναιρεί ακόμη και τις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα και καταργεί τα υφιστάμενα σχολεία της γειτονιάς δημιουργώντας τεράστια ζητήματα για την απορρόφηση των υπόλοιπων παιδιών! Εκεί υποτίθεται ότι θα παρακολουθούν «ιδιαίτερα» εκπαιδευτικά προγράμματα, διαφορετικά από τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία, το προσωπικό θα επιλέγεται με διαφορετικά κριτήρια ακόμη και από τα πρότυπα σχολεία με «ειδική αξιολόγηση», συνεντεύξεις, τετραετή θητεία και υψηλότερες αμοιβές έναντι των άλλων εκπαιδευτικών ενώ θα υπάρξει και ανάλογη απώλεια οργανικών θέσεων για το προσωπικό που ήδη υπηρετεί σε αυτά! Μάλιστα τα σχολεία αυτά θα έχουν ξεχωριστή, εννεαμελή διοικούσα επιτροπή στο Υπ. Παιδείας στην οποία τα τέσσερα μέλη θα υποδεικνύονται από το Ιδρυμα Ωνάση!

Με το σκηνικό αυτό έχουμε δημιουργία νέων «νησίδων αριστείας» εκπαιδευτικών και μαθητών και όχι φυσικά ποιοτικά δημόσια σχολεία! Η Κυβέρνηση «των αρίστων» στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κοινωνία: Δεν είναι ευθύνη και υποχρέωση της οργανωμένης πολιτείας να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σχολείων, με σύγχρονα προγράμματα σπουδών, ασφαλείς και επαρκείς υποδομές, με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και με την αναγκαία υποστήριξη ειδικών επιστημόνων (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ.).

Είναι προφανές ότι ενάντια στη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της Κυβέρνησης και για την πραγματική αναβάθμιση και ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας απαιτείται -σε πρώτη φάση- αύξηση των δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ. Με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κατασκευής νέων σχολικών κτιρίων, ενεργειακής αναβάθμισης των υφιστάμενων και φυσικά αντισεισμικού ελέγχου για το σύνολο των σχολικών κτιρίων της χώρας. Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία πρέπει να αφορά όλες και όλους, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, με όρους ισότητας και συμπερίληψης.

Σταθεροί/ες στην αντίληψή μας ότι μόνο με ενωτικούς μαζικούς αγώνες μπορούμε να βάλουμε φραγμούς σε αντιδραστικά σχέδια για το δημόσιο σχολείο, αλλά και να διεκδικήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, συνεχίζουμε να παλεύουμε μέσα στο Σωματείο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου. Η αγωνιστική και αποτελεσματική δράση του σωματείου μας στηρίζεται στη ενεργό συμμετοχή όλων μας. Η συσπείρωση στα σωματεία δημιουργεί ρωγμές στις νεοφιλελεύθερες και συντηρητικές πολιτικές. Παλεύοντας συλλογικά για την οριστική ανατροπή αυτών των πολιτικών, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την υλοποίηση του οράματος μιας δημοκρατικής και δικαιότερης κοινωνίας. Η νέα χρονιά μας βρίσκει στον δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα για την πραγμάτωση των δίκαιων αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oikonomiko.jpg
Το πρώτο "βιομηχανικό διδακτορικό" του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Ο υποψήφιος διδάκτορας, κ. Λάζαρος Εφραίμογλου, θα εκπονήσει τη διατριβή του στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Το πρώτο "βιομηχανικό διδακτορικό" του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
ionio_panepistimio.jpg
Διαγραφές «λιμναζόντων» φοιτητών: Απόσυρση του νόμου ζητά (και) η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ιονίου Πανεπιστημίου
Ζητά νομοθέτηση δικαιώματος μερικής φοίτησης και διαγραφής μέσω εθελούσιας δήλωσης όσων φοιτητών-ριών επιθυμούν τη διακοπή των σπουδών τους
Διαγραφές «λιμναζόντων» φοιτητών: Απόσυρση του νόμου ζητά (και) η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ιονίου Πανεπιστημίου
dimosioi-ypalliloi
Δημόσιοι υπάλληλοι: Υποχρεωτικές για αξιολογούμενους και αξιολογητές οι ενέργειες υλοποίησης των Σχεδίων Ανάπτυξης - Εγκύκλιος
Τι ισχύει για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται μέσω του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. στο πλαίσιο των Σχεδίων Ανάπτυξης
Δημόσιοι υπάλληλοι: Υποχρεωτικές για αξιολογούμενους και αξιολογητές οι ενέργειες υλοποίησης των Σχεδίων Ανάπτυξης - Εγκύκλιος