Thumbnail
Απόσυρση του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» - Να θεσπιστούν ακαδημαϊκά κριτήρια για την αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Τ.Ε.Ι. (Ο.Σ.Ε.Π. - Τ.Ε.Ι.)                                                                                                ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ & ΔΗΜΗΤΣΑΝΗΣ, ΑΙΓΑΛΕΩ

    Τ.Κ.  12 210      

Τηλ: 210 - 5385142  

Fax :210-5385859

 e-mail : [email protected]

Αρ.Πρωτ.:2353                                                                              Αθήνα, 15/02/2013    

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Απόσυρση του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» - Να θεσπιστούν ακαδημαϊκά κριτήρια για την αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Στις 15/02/2013 συνεδρίασε το διευρυμένο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο (ΚΔΣ) της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ (συμμετείχαν και οι Πρόεδροι των Συλλόγων Ε.Π. των ΤΕΙ) με θέμα: «Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και οι αλλαγές που επιφέρει στα ΤΕΙ» και αποφάσισε ότι:

Το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» με τη μορφή που παρουσιάστηκε από το Υπουργείο Παιδείας έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τον Τεχνολογικό Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και ζητείται η απόσυρσή του.

Η Ομοσπονδία Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΟΣΕΠ) ΤΕΙ τονίζει προς την κοινή γνώμη τα εξής:

1.       Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ προετοιμάστηκε εν κρυπτώ από επιτροπή αγνώστων, δεν αποτελεί συγκεκριμένη μελέτη αναδιάρθρωσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης αλλά πρόκειται για μία παρουσίαση εικόνων (PowerPoint), στην οποία δίδονται πίνακες καταργήσεων και συγχωνεύσεων τμημάτων και ιδρυμάτων, χωρίς καμία τεκμηριωμένη αιτιολόγηση. Το Υπουργείο Παιδείας, αντίθετα με τις διαβεβαιώσεις που έδινε στα εκλεγμένα συνδικαλιστικά και θεσμικά όργανα της ακαδημαϊκής κοινότητας, δεν ενεργοποίησε ούτε την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠ) ούτε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) και δεν έθεσε ποτέ προς διαβούλευση το σύνολο των ακαδημαϊκών κριτηρίων, πάνω στα οποία θα μπορούσε να βασιστεί μία μελέτη αναδιάρθρωσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης, προς όφελος των σπουδών, της επιστήμης, της κοινωνίας και της οικονομίας.

2.      Το πιεστικό χρονοδιάγραμμα των 45 ημερών που τίθεται από το σχέδιο προς τα ιδρύματα για να καταθέσουν τη γνώμη τους αποτελεί εφαρμογή των διατάξεων των νόμων 4009/2011 και 4076/2012, οι οποίες καταστρατηγούν το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων και επιβάλλουν με τη μορφή Προεδρικών Διαταγμάτων βίαιη αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης «εκ των έξω». Τα τελευταία είκοσι χρόνια, με ευθύνη των κυβερνήσεων και με τη χρηματοδότηση του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, η Ανώτατη Εκπαίδευση γνώρισε μία «άναρχη» διεύρυνση. Θεωρούμε αδιανόητο και καταστροφικό μία τέτοιας μεγάλης κλίμακας αναδιάρθρωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης να γίνει μέσα σε δύο μήνες, χωρίς σοβαρή αποτίμηση της υπάρχουσας κατάστασης που προέκυψε και χωρίς καν να τεθεί προς συζήτηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

3.      Οι καταργήσεις, συγχωνεύσεις και μετακινήσεις πλέον των εκατό τμημάτων είναι ατεκμηρίωτες και στις περισσότερες περιπτώσεις σχετίζονται με μικροπολιτικές  σκοπιμότητες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» δεν σέβεται ακόμα και αυτές τις προϋποθέσεις που το ίδιο θέτει. Ενδεικτικά: (α) ενώ στο σχέδιο αναφέρεται ότι πρέπει να συνενωθούν “ΑΕΙ χωρίς βιωσιμότητα λόγω περιορισμένου αριθμού Τμημάτων”, αυτά παραμένουν, (β) ενώ το σχέδιο αναφέρεται στη βιωσιμότητα των ιδρυμάτων με βάση τις υπάρχουσες υποδομές και τον αριθμό μελών ΔΕΠ/ΕΠ, κεντρικά ιδρύματα που πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές συρρικνώνονται και τα τμήματά τους μετακινούνται σε άλλες πόλεις. Αντίθετα τμήματα με μηδενικό ή ελάχιστο προσωπικό παραμένουν ως έχουν και σε 18 πόλεις παραμένουν παραρτήματα με ένα μοναδικό τμήμα.  

4.      Συγχωνεύονται τμήματα με εντελώς ανόμοιο γνωστικό αντικείμενο που οδηγούν σε εντελώς διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα, χωρίς να υπάρχει καμία επιστημονική μελέτη για τα νέα γνωστικά αντικείμενα που προκύπτουν. Επίσης δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση σχέσης γνωστικών αντικειμένων με τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας και των στόχων σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο, όπως επικαλείται το σχέδιο. Αποτελεί τραγική διαπίστωση ότι το Υπουργείο σκοπεύει να τοποθετήσει αυτά τα τμήματα στο μηχανογραφικό των υποψηφίων για τα ΑΕΙ, ενώ αυτά δεν θα διαθέτουν Πρόγραμμα Σπουδών.

5.      Οι παραπάνω συγχωνεύσεις έχουν ως αποτέλεσμα μία μεγάλης κλίμακας φοιτητική μετανάστευση (πάνω από 50.οοο φοιτητές), καθώς και τη μετακίνηση εκατοντάδων μελών εκπαιδευτικού, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού. Είναι περισσότερο από προφανές ότι η παρατεταμένη οικονομική κρίση θα οδηγήσει ένα μεγάλο αριθμό φοιτητών να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους και ένα μέρος από αυτούς να στραφούν στα τοπικά ιδιωτικά κολλέγια.

Η ΟΣΕΠ ΤΕΙ θεωρεί ότι απαιτείται ένας ουσιαστικός διάλογος με την ακαδημαϊκή κοινότητα([1]), ώστε η αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης να είναι προς όφελος της λειτουργίας των ιδρυμάτων και των πραγματικών αναγκών της κοινωνίας. Η αναδιάρθρωση, όμως, αυτή δεν μπορεί να γίνει, αν δεν καθοριστούν ακαδημαϊκά-επιστημονικά κριτήρια τα οποία θα γίνουν αποδεκτά από την κοινότητα των ΑΕΙ και ευρύτερα από την κοινωνία, έτσι ώστε, στη συνέχεια, ο ανασχεδιασμός να βασιστεί σε μία ολοκληρωμένη επιστημονική ανάλυση τόσο των γνωστικών αντικειμένων των τμημάτων και σχολών όσο και της πιθανής νέας χωροθέτησης των ιδρυμάτων. Ο ανασχεδιασμός αυτός θα πρέπει να γίνει σταδιακά και σε ικανό βάθος χρόνου, ώστε να μην προκαλέσει κοινωνικά προβλήματα, να μην οδηγήσει σε απόγνωση τους φοιτητές, τις οικογένειές τους και το προσωπικό που υπηρετεί στα ιδρύματα και να μην αποβεί καταστροφικός για την ποιότητα των σπουδών και της έρευνας.

 

Το ΚΔΣ της ΟΣΕΠ ΤΕΙ καλεί την ακαδημαϊκή κοινότητα των ΤΕΙ σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας για την απόσυρση του σχεδίου Αθηνά. Αποφασίστηκε:

·         Συμμετοχή στην 24-ωρη Πανελλαδική Απεργία στις 20/2/2013 μαζί με όλους τους εργαζόμενους. Καλούνται όλοι οι Σύλλογοι να συμμετάσχουν με διακριτό «μπλοκ» ώστε να προβάλλονται και τα ιδιαίτερα αιτήματα των ιδρυμάτων μας.

 

Οργάνωση Πανελλαδικής Συγκέντρωσης στις 28/02/13, έξω από το Υπουργείο Παιδείας με συμμετοχή των εργαζομένων και φοιτητών όλων των ΤΕΙ. 

 

 


([1]) Η ΟΣΕΠ ΤΕΙ με απόφαση του πρόσφατου συνεδρίου της έχει καταθέσει ένα σύνολο ακαδημαϊκών και αναπτυξιακών αρχών πάνω στο οποίο μπορεί να βασιστεί ένας συνολικός χωροταξικός ανασχεδιασμός τόσο της χωροθέτησης όλων των ΑΕΙ, όσο και των επιστημονικών, τεχνολογικών ή διεπιστημονικών αντικειμένων που καλύπτουν.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;