Thumbnail
Το ΙΠΕΜ-ΔΟΕ προωθεί την αξιολόγηση και την κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική!

 

www.paremvasis.gr                                                                                                                                Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2013

Το ΙΠΕΜ-ΔΟΕ προωθεί την αξιολόγηση
και την κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική!

«Στο τέλος αυτής της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα:

·   Γνωρίζουν τις βασικές θεωρητικές έννοιες στο χώρο της διοίκησης και της ηγεσίας στην εκπαίδευσης.

·   Εφαρμόσουν ένα συνολικό σχέδιο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

·   Επεξεργασθούν τους κατάλληλους ποσοτικούς δείκτες για την καταγραφή του σχολικού έργου αλλά και του γενικότερου «κλίματος» της σχολικής μονάδας.

·   Αναγνωρίζουν το νέο ρόλο των διευθυντών των σχολικών μονάδων αλλά και των άλλων διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης.

·   Αναστοχασθούν σχετικά με τις ευκαιρίες αλλά και στα προβλήματα που παρέχουν οι ιδέες της διοίκησης και της ηγεσίας στο περιβάλλον του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.»

Όχι, δεν πρόκειται για επιμόρφωση που οργανώνεται από το Υπουργείο Παιδείας.

 Είναι η επιμόρφωση που σχεδιάζει να κάνει το ΙΠΕΜ-ΔΟΕ, μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ που αποφάσισε η πλειοψηφία του Δ.Σ.της ΔΟΕ τον Φλεβάρη του 2012!

Επιβεβαιώνεται με τον χειρότερο τρόπο ο λόγος της συνολικής μας αντίθεσης στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος.

Στο πρώτο δεκαήμερο του Μάρτη μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ και του ΙΠΕΜ συναντήθηκαν με τα Δ.Σ. των συλλόγων της Ηπείρου, της Δυτικής Μακεδονίας και της Θεσσαλίας στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος, αφού το πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων περιοχών.  Κι από δω και πέρα η κατεύθυνση αποκαλύπτεται σε όλο της το μεγαλείο:

Η «επιμόρφωση» που καλούνται να παρακολουθήσουν οι συνάδελφοι, δεν διαφέρει σε τίποτε από τις επιλογές επιμόρφωσης – συμμόρφωσης - χειραγώγησης του Υπουργείου Παιδείας , συμφωνίας δηλαδή επί της ουσίας με την κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι δύο θεματικές ενότητες που παρουσιάστηκαν στις περιφερειακές συσκέψεις είναι «Συνδικαλιστική Επιμόρφωση» και «Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών». Πίσω από τους τίτλους όμως κρύβεται η ουσία: ανάμεσα σε όλα τα άλλα (ευρωπαϊκές πολιτικές για την εκπαίδευση, ποιότητα στην εκπαίδευση, εκπαίδευση του πολίτη, συνδικαλιστική δράση στο σύγχρονο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον και άλλα τέτοια ….επιμορφωτικά), στο «παραδοτέο» του κ. Κατσή, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και πρώην συμβούλου της …. Παγκόσμιας Τράπεζας, υπάρχει ανάμεσα στα άλλα και μάθημα στο οποίο οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να παρουσιάσουν ένα «συνολικό πρόγραμμα αξιολόγησης» και να διαμορφωθούν «κατάλληλοι ποσοτικοί δείκτες για την καταγραφή του σχολικού έργου και του «κλίματος της σχολικής μονάδας»!!!  Περίοπτη θέση στο πρόγραμμα «επιμόρφωσης» έχει και το θέμα της «διοίκησης και της ηγεσίας στην εκπαίδευση, η φιλοσοφία της καθοδήγησης, ο χειρισμός των κρίσεων και των αντιθέσεων, η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας ( αγαπημένο μάθημα περιφερειακών διευθυντών όπως στα Ιόνια για τα στελέχη της εκπαίδευσης).

Έχουμε πει ξανά, από την αρχή που αποφασίστηκε η υλοποίηση του προγράμματος ότι είναι τουλάχιστον προκλητικό σε μια περίοδο που εκπαιδευτικοί και σχολεία στενάζουν κάτω από το βάρος των περικοπών στους μισθούς και στη χρηματοδότηση των σχολείων να κυκλοφορούν εκατομμύρια ευρώ ( σε 2.000.000 ευρώ ανέρχεται η χρηματοδότηση) με το μεγαλύτερο μέρος του ποσού να πηγαίνει σε τσέπες υπεύθυνων προγραμμάτων και τεχνοκρατών που καμία σχέση δεν έχουν με την εκπαίδευση!

Όμως απ’ ότι φαίνεται τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά… Γιατί και το περιεχόμενο της επιμόρφωσης που προτείνεται είναι αντιεκπαιδευτικό, αντίθετο με τα συμφέροντα των συναδέλφων και κυρίως σύμφωνο με τις εκπαιδευτικές πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας και της  ΕΕ. Είναι πρόκληση σε μια περίοδο που δεχόμαστε την πιο σκληρή επίθεση, που το σχολείο αλλά και το δημόσιο συνολικά παραδίνεται στα ιδιωτικά συμφέροντα και στην αγορά, που αλλάζουν δραματικά οι εργασιακές σχέσεις, που αμφισβητούνται  δικαιώματα δεκαετιών αλλά και που η κρίση βαθαίνει και που είμαστε αντιμέτωποι με παντός είδους ιδεολογήματα και αναπαραγωγή του φόβου από τους κυβερνώντες, το Ινστιτούτο Μελετών του συνδικάτου να μην επιδιώκει στοιχειωδώς να ανιχνεύσει και να αποκαλύψει τις πραγματικές κατευθύνσεις και επιδιώξεις για όλα τα παραπάνω και το τι θα σημαίνουν για τους εκπαιδευτικούς και το λαό, να μην εξοπλίζει τους συναδέλφους στην σκληρή αντιπαράθεση που ζει αυτή την περίοδο .

Με βάση τα παραπάνω:

·         καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ, να σταματήσει έστω και τώρα την υλοποίηση του προγράμματος. Καμιά οικονομική σχέση – εξάρτηση του συνδικάτου από την κυβέρνηση και το Υπουργείο.

·         Καλούμε τους συλλόγους που εμπλέκονται να μην συμμετέχουν, καλούμε τους υπόλοιπους συλλόγους να πάρουν αποφάσεις – όπως έκαναν και όταν πάρθηκε η απόφαση από τη ΔΟΕ – συνολικής αντίθεσης με το πρόγραμμα.

Δε θα επιτρέψουμε να μετατραπεί το συνδικάτο σε φερέφωνο του Υπ. Παιδείας.

Εάν η πλειοψηφία της ΔΟΕ έχει αποφασίσει να γίνει η φωνή του Υπουργείου, εμείς δεν θα τους ακολουθήσουμε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Από τους πίνακες που θα προκύψουν από τους προκηρύξεις αυτές το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
bullying μαθητής
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
Πανελλήνιες – Πανελλαδικές 2024: «Άδικη η  βαθμολόγηση του μαθήματος του Ελεύθερου Σχεδίου» - Η επιστολή ενός μαθητή
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
boytsinos
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα
Σχετικά με την ίδρυση Κέντρων  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.). και την ίδρυση και λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών...
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα