Thumbnail
Προβλήματα υπεραριθμίας (για δυνατούς λύτες), του Ανδρέα Λύκου

 

Προβλήματα υπεραριθμίας (για δυνατούς λύτες)
Το παρόν σημείωμα έχει σκοπό να αναδείξει τις πρακτικές δυσκολίες που δημιουργούνται κατά την εύρεση του πλήθους των υπεράριθμων εκπαιδετικών ανά ειδικότητα σε κάθε σχολείο. Τα προβλήματα γίνονται πιο σύνθετα στις «βασικές» ειδικότητες (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04). 
Πρόβλημα 1ο:  Ας υποθέσουμε ότι ένα Γυμνάσιο έχει 12 τμήματα (4 τμήματα σε κάθε τάξη) και ότι έχουν οργανική θέση 3 μαθηματικοί (χάριν ευκολίας ας θεωρήσουμε ότι ο καθένας θα έχει ωράριο 18 ωρών). Το ερώτημα είναι: υπάρχει υπεραριθμία μαθηματικού; (Σημειώνεται ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα προβλέπει 4 ώρες μαθηματικά την εβδομάδα σε κάθε τάξη, επομένως το συγκεκριμένο γυμνάσιο διαθέτει 4 x 12 = 48 ώρες μαθηματικών)
Λύση 1η: Οι δύο μαθηματικοί καλύπτουν συνολικά 2 x 18 = 36 ώρες, άρα για τον τρίτο μαθηματικό απομένουν 46 – 36 = 10 ώρες που δεν καλύπτουν το 75% του ωραρίου του και αν δεν μπορεί να αναλάβει κάποιο άλλο μάθημα (2η ανάθεση) χαρακτηρίζεται υπεράριθμος.
Λύση 2η (με πιο προσεκτική ματιά): Ο καθένας από τους 2 μαθηματικούς του σχολείου δεν μπορεί να αναλάβει περισσότερα από 4 τμήματα του σχολείου (4 x 4 = 16 ώρες, αν αναλάμβανε 5 τμήματα τότε θα έκανε 5 x 4 = 20 ώρες, δύο παραπάνω από το ωράριό του). Άρα ο καθένας από τους δύο μαθηματικούς μπορεί/πρέπει να καλύψει το ωράριό του με κάποιο άλλο (2ωρο) μάθημα, γα παράδειγμα γεωγραφία (2η ανάθεση). Επομένως, για τον τρίτο μαθηματικό απομένουν 12 – 2 x 4 = 4 τμήματα, δηλαδή 4 x 4 = 16 ώρες, που σημαίνει ότι υπερκαλύπτει το 75% των ωρών του και επομένως δεν χαρακτηρίζεται υπεράριθμος.
Πρόβλημα 2ο: Ας υποθέσουμε ότι σε ένα σχολείο δύο εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων (για παράδειγμα ένας μαθηματικός και ένας χημικός) προσπαθούν να συμπληρώσουν το 75% του ωραρίου τους, ώστε να μη κριθούν υπεράριθμοι. Ας θεωρήσουμε ότι υπάρχει προς διάθεση ένα μόνο τμήμα γεωγραφίας (δεύτερη ανάθεση και για τους δύο). Ποιος από τους δύο θα πρέπει να αναλάβει αυτό το τμήμα, ώστε να αποφύγει να χαρακτηριστεί υπεράριθμος;
Πρόβλημα 3ο: Πώς υπολογίζεται ο αριθμός των τμημάτων του κάθε σχολείου  για την επόμενη σχολική χρονιά; Πώς υπολογίζονται το πλήθος των τμημάτων κατευθύνσεων στο λύκειο; Υπολογίζεται το πλήθος των μαθητών και διαιρούνται ανά τάξη (και ανά κατεύθυνση αντίστοιχα) σε τμήματα 30 μαθητών; Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος ή γίνεται κατά βούληση;     
Τα τρία παραπάνω προβλήματα και πολλά άλλα παρόμοια αναδεικνύουν την δυσκολία στο χαρακτηρισμό υπεράριθμου εκπαιδευτικού. Τα προβλήματα αυτά δεν είναι μόνο θεωρητικά, αλλά πιθανόν να αποτελέσουν τον λόγο που κάποιος συνάδελφος θα υποστεί μία δυσμενή μετάθεση μακριά από τον τόπο κατοικίας του. Για να μειωθούν ή να εξαλειφθούν τέτοιου τύπου προβλήματα οφείλουν οι αιρετοί (εκπροσωπώντας ουσιαστικά τους συναδέλφους που θίγονται) να γνωρίζουν τη νομοθεσία και να πιέζουν προς την κατεύθυνση που συμφέρει τον εκάστοτε συνάδελφο.
 
Ανδρέας Λύκος - Μαθηματικός 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου