Thumbnail
Περισσότεροι μαθητές, λιγότεροι εκπαιδευτικοί
Συνολικά 200 σχολεία της πρωτοβάθμιας καταργούνται, συγχωνεύονται ή συρρικνώνονται. Εκατοντάδες οργανικές θέσεις δασκάλων εξαφανίζονται 

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

 

 

 

Οι επιθέσεις της κυβέρνησης στην κοινωνία δεν σταματούν. Οι πολιτικοί μας σταυροφόροι προελαύνουν σε όλα τα πεδία των μαχών. Στην εκπαίδευση οι ρυθμοί είναι καταιγιστικοί. Με στόχο τον εκτοπισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών την ερχόμενη σχολική χρονιά, η σάρωση προχωρά γρήγορα. Την Παρασκευή, το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τη νέα εκκαθάριση στην πρωτοβάθμια: καταργούνται και συγχωνεύονται 161 σχολεία (59 δημοτικά και 102 νηπιαγωγεία), ενώ υποβιβάζονται, δηλαδή συρρικνώνονται, 34 δημοτικά και 5 νηπιαγωγεία. Σύνολο 200… Εκατοντάδες οι οργανικές θέσεις που εξαφανίζονται. Ενα μήνα πριν, ακόμη μια υποκριτική διαβεβαίωση από το υπουργείο περιόριζε τον αριθμό στις 64 μονάδες.

 

Λουκέτο σε Δημοτικά

 

Είναι αποκαλυπτική η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που περιλαμβάνει τα σχολεία τα οποία υποχρεώνονται σε λουκέτο ή μείωση προσωπικού. Εκτός από τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις-συρρικνώσεις μονάδων, προβλέπονται και ιδρύσεις. Τέσσερα νέα σχολεία θα λειτουργήσουν σε Ηπειρο και Αττική (τρία και ένα, αντιστοίχως), ενώ δύο σε Λάρισα και Ρέθυμνο θα προαχθούν (από 8θέσιο σε 12θέσιο και από 5θέσιο σε 6θέσιο, αντιστοίχως). Οι ανάγκες από μαθητές θα καλυφθούν` από δασκάλους, όμως, ουδείς γνωρίζει. Οπως αναφέρεται επί λέξει στην απόφαση, «στα παραπάνω σχολεία δεν θα δοθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών»! Για την ακρίβεια, στις νέες μονάδες το αποκλείει εντελώς, στις δε προαγόμενες παραπέμπει στον «επαναπροσδιορισμό της οργανικότητας βάσει του μαθητικού δυναμικού», που θα γίνει προφανώς στο σύντομο μέλλον σε νέα επιχείρηση καταγραφής από το περιβόητο ηλεκτρονικό σύστημα με τη βοήθεια του οποίου βγήκαν και οι πρόσφατες εξωφρενικές υπεραριθμίες που ξεσήκωσαν τον εκπαιδευτικό κόσμο.

 

Οσο για τα σχολεία που θυσιάζονται για ακόμη μία δόση, στο σημείωμα που συνοδεύει την αποστολή της Απόφασης προς τις Διευθύνσεις αναφέρεται ξεκάθαρα: «Κατά τη διαδικασία διενέργειας των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών Π.Ε. από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης δεν λήφθηκαν υπόψη οι ιδρύσεις και οι προαγωγές των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων για τους λόγους που αναγράφονται στο επισυναπτόμενο σχέδιο. Συνεπώς, και κατά τη διενέργεια των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής μετάθεσης και των τοποθετήσεων δεν θα πρέπει να λάβετε υπόψη τις ιδρύσεις και τις προαγωγές δημοτικών και νηπιαγωγείων, αλλά μόνο τους υποβιβασμούς, τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις των σχολικών μονάδων των περιοχών μετάθεσής σας». Απλά και κατανοητά.

 

Τα υπό κατάργηση σχολεία βρίσκονται σε Αττική και πολλές περιοχές της περιφέρειας (Μακεδονία, Ηπειρο, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησο, Αιγαίο, Κρήτη). Είναι, ωστόσο, αξιοσημείωτο ότι πολλές περιπτώσεις αφορούν περιοχές που ήδη έχουν υποστεί ανάλογες επιθέσεις ή καταγράφονται μεταξύ των περιοχών με υψηλά επίπεδα ανεργίας και εν γένει οικονομικών δυσκολιών. Στην Αττική, η συντριπτική πλειονότητα των μονάδων αυτών βρίσκεται σε Χαϊδάρι, Περιστέρι, Αιγάλεω κ.α.

 

Το πλήγμα είναι διπλό. Η κατάργηση σχολείων αλλά και ο υποβιβασμός αρκετών μονάδων που δείχνει καθαρά τη νέα τάξη πραγμάτων στη δημόσια εκπαίδευση. Πολλοί μαθητές, λίγοι δάσκαλοι. Σχολεία, κυρίως στα δυτικά προάστια της Αθήνας αλλά και σε πολλές περιοχές της περιφέρειας, από 12θέσια και 10θέσια γίνονται 8θέσια, από 9θέσια συρρικνώνονται σε 7θέσια κ.ο.κ. Δεν γλιτώνουν ούτε τα μικρά. Γίνονται ακόμη μικρότερα. Δηλαδή, 6θέσια γίνονται 3θέσια και 3θέσια γίνονται 2θέσια. Ο μαθητές δεν θα μειωθούν. Ισως σε κάποιες περιπτώσεις είναι και περισσότεροι εξαιτίας της υποχρεωτικής μετακίνησής τους από καταργούμενα σχολεία. Οι δάσκαλοι, όμως, είναι βέβαιο ότι θα λιγοστέψουν. Θα είναι πολύ λιγότεροι απ” όσους χρειάζεται το σχολείο, απ’ όσους απαιτεί ο κανόνας της στοιχειώδους λειτουργίας της Α/βάθμιας εκπαίδευσης. Ετσι, συνεχίζει να επενδύει το υπουργείο του μέλλοντος…

 

Χωρίς ντροπή

 

Ενα μήνα πριν, ο υπουργός διαβεβαίωνε τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ ότι θα γίνονταν «64 συγχωνεύσεις σχολείων εκ των οποίων οι 22 θα είναι στη Β/βάθμια και οι 42 στην Α/βάθμια εκπαίδευση» ενώ (ακριβώς μία μέρα μετά) με ένα από τα non paper -που συνηθίζει να μοιράζει για την καλή ενημέρωση των ΜΜΕ- τόνιζε ότι «το 2013 το ΥΠΑΙΘΠΑ προχωρά στην κατάργηση περίπου 60 σχολικών μονάδων μετά από εισήγηση των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών και στις περισσότερες περιπτώσεις με σύμφωνη γνώμη των ΟΤΑ που εδρεύουν». Ολα πια γίνονται χωρίς καμία ντροπή…

 

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis new
Αναπληρωτές φιλόλογοι σε Πιερρακάκη: «Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά»
«Οι ήδη υπάρχουσες, μειωμένες προσλήψεις δεν αρκούν, καθώς οι ελλείψεις και τα κενά συνεχίζουν να παραμένουν ακάλυπτα πλήττοντας την εύρυθμη...
Αναπληρωτές φιλόλογοι σε Πιερρακάκη: «Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά»