Απέφυγε να τοποθετηθεί ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος στο αίτημα των πρυτάνεων να μην προεπιλέγονται από το Συμβούλιο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. «Πόντιος Πιλάτος, το υπουργείο», αναφέρει σε δήλωσή του, ο πρύτανης του ΑΠΘ
Χωρίς αποτέλεσμα για τους πρυτάνεις ολοκληρώθηκε, στο υπουργείο Παιδείας, η συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, έπειτα από τη σχετική πρωτοβουλία του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, με στόχο να γεφυρωθούν οι διαφορές ενόψει των πρυτανικών εκλογών του προσεχούς Μαΐου ως προς την ερμηνεία διατάξεων του νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ.
Το «παρών» στη συνάντηση έδωσαν σχεδόν όλοι οι πρυτάνεις των ΑΕΙ. Αντίθετα, απουσίαζε η πλειονότητα των προέδρων των συμβουλίων, οι οποίοι βρίσκονται στα πανεπιστήμια του εξωτερικού όπου διδάσκουν. Ωστόσο, ο πρόεδρος του Συμβουλίου του ΑΠΘ, καθηγητής Ρίτσαρντ Χάντερ έδωσε το «παρών» μέσω τηλεδιάσκεψης.
Οι πρυτάνεις ζήτησαν από τον υπουργό Παιδείας να τοποθετηθεί γα τις αρμοδιότητες που θα έχουν τα Συμβούλια των ιδρυμάτων – και ειδικά το θέμα της εκλογής των πρυτάνεων, καθώς οι ίδιοι δεν θέλουν να προεπιλέγονται από τα Συμβούλια. Ωστόσο, ο κ. Αρβανιτόπουλος απέφυγε ξανά να τοποθετηθεί, υπογραμμίζοντας πως έχει ζητήσει τη συνδρομή του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) ώστε να αποσαφηνιστούν τα «σκοτεινά» σημεία του νόμου πλαισίου. Η απόφαση του ΝΣΚ αναμένεται έως το τέλος της εβδομάδας.
«Πόντιος Πιλάτος, το υπουργείο»
Χαρακτηριστική είναι η ένταση δημιουργήθηκε στη συνάντηση όταν έγινε γνωστό ότι ο πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μυλόπουλος, είχε διανείμει δήλωσή του προς τα μέσα ενημέρωσης, υπό τον τίτλο «Δήλωση του πρύτανη του ΑΠΘ μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας», και στην οποία σημείωνε: «Βραδυφλεγείς βόμβες τα προβλήματα που σχετίζονται με το ασαφές και αντιφατικό θεσμικό καθεστώς, τα οποία δημιουργούν ένα ρευστό και αβέβαιο περιβάλλον λειτουργίας στα ιδρύματα».
«Το υπουργείο, αντί να παίρνει θέση και να δίνει λύσεις αναζητά, ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, σε νομικούς παράγοντες την ερμηνεία των χρησμών του θεσμικού πλαισίου, το οποίο αδυνατούν να ερμηνεύσουν ακόμη και οι ίδιοι οι συντάκτες του. Φτάσαμε λοιπόν στο τραγελαφικό σημείο η κυβέρνηση να αναζητεί τώρα την ερμηνεία των νόμων που η ίδια ψήφισε. Ή αλλιώς, φτάσαμε στο σημείο ο ίδιος ο νομοθέτης να προσφεύγει σε ερμηνείες τρίτων προκειμένου να αντιληφθεί ποια είναι η βούλησή του…» επισημαίνει σε άλλο σημείο ο πρύτανης του ΑΠΘ.
Από την πλευρά του, ο κ. Αρβανιτόπουλος μίλησε για μία θετική συνάντηση: «Σήμερα ήταν μια πολύ σημαντική συζήτηση για τα επόμενα βήματα για τη χάραξη της στρατηγικής για να μπορέσουμε να περάσουμε στην επόμενη φάση. Δηλαδή, την ολοκλήρωση της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου, τη διασύνδεση του αναπτυξιακού με τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας και τη διασύνδεση των Ιδρυμάτων με τα Ερευνητικά Ινστιτούτα και την αγορά. Δηλαδή, η έρευνα και η καινοτομία να συνδεθεί με την κοινωνία και την αγορά. Τα επόμενα βήματα τα οποία έχουν ως στόχευση ένα καλύτερο πανεπιστήμιο, καλύτερα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για τις νέες και τους νέους μας».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη