Thumbnail
Τα συμπεράσματα αυτά περιέχονται στην έκθεση αυτοαξιολόγησης του ιδρύματος

Εγκαταλείπουν τα αμφιθέατρα, οι φοιτητές του πανεπιστημίου της Αθήνας είτε γιατί δεν μπορούν ανταποκριθούν στις σπουδές υψηλού επιπέδου του ιδρύματος είτε γιατί οι γονείς τους δεν μπορούν να τους συνδράμουν οικονομικά, ώστε να καταφέρουν να πάρουν το πτυχίου τους. Έτσι οι ενεργοί φοιτητές του ιδρύματος αποτελούν μόνο το 38% του συνόλου των εγγεγραμμένων φοιτητών στο ίδρυμα, οι οποίοι ανέρχονται σε 103.972.

Τα συμπεράσματα αυτά περιέχονται στην έκθεση αυτοαξιολόγησης του ιδρύματος, η οποία παρουσιάστηκε χτες και στην οποία τονίζεται ότι η μη έγκαιρη ολοκλήρωση σπουδών των φοιτητών αποδίδεται κατά κύριο λόγο σε δύο σημαντικούς παράγοντες:

Στον μεγάλο αριθμός φοιτητών με ελάχιστα προσόντα που εισάγονται στο πανεπιστήμιο. Η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων δεν ελέγχει μια σειρά από γνωστικές, ερευνητικές και κοινωνικές δεξιότητες, απαραίτητες για την παρακολούθηση ακαδημαϊκών σπουδών αλλά απλώς τη στείρα απομνημόνευση μερικών σελίδων. Αποτέλεσμα πολλού νέοι φοιτητές να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στο υψηλό επίπεδο σπουδών να εγκαταλείπουν το πανεπιστήμιο.

Τα τελευταία 5 χρόνια, η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει επιδράσει αρνητικά στην προσπάθεια των φοιτητών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Πολλού εξ’ αυτών εγκαταλείπουν τις σπουδές τους επειδή η οικογένεια δεν μπορεί πλέον να συνδράμει, υποαπασχολούνται σε εργασίες άσχετες με τις σπουδές τους για να εξοικονομήσουν εισόδημα, επιλέγουν να μην παραστούν σε εξεταστικές λόγω του και στους διαμονής και μετακινήσεων (φοιτητές από την επαρχία). Αποτέλεσμα η περαιτέρω επιβράδυνση του ρυθμού ολοκλήρωσης σπουδών ή και η εγκατάλειψη της φοίτησης.

Στην έκθεση τονίζεται ότι από τις επιλογές των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις αποδεικνύεται ότι οι νέοι κινούνται πλέον στον να επιλέγουν σχολές οι οποίες είναι κοντά στο σπίτι τους, ώστε να μπορέσει η οικογένεια να ανταπεξέλθει στις δαπάνες τις «φοιτητικής ζωής» του παιδιού. Έτσι μπαίνει σε δεύτερη θέση το επιστημονικό αντικείμενο ή η επαγγελματική προοπτική μιας σχολής. Παράλληλα στην περίπτωση που κάποιος περάσει σε σχολή της επαρχίας γίνεται προσπάθεια να έρθει μέσω μεταγραφής σε πανεπιστήμιο της πόλης του.

Έτσι συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός μεταγραφόμενων φοιτητών, οι οποίοι προστίθενται ως υπεράριθμοι και λειτουργούν  επιβαρυντικά ως προς τις δυνατότητες του ιδρύματος να ανταποκριθεί στη αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών πραγματικά πανεπιστημιακού επιπέδου. 

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepistimio thessalias
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Τι αλλάζει στο μεταπτυχιακό «Επιστήμες Αγωγής: Ειδική Αγωγή»
Τροποποίηση στην «Επανίδρυση του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών...
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Τι αλλάζει στο μεταπτυχιακό «Επιστήμες Αγωγής: Ειδική Αγωγή»
airport-aerodromio.jpg
Παγκόσμιο μπλακ άουτ: «Έπεσαν» τα συστήματα σε τράπεζες, αεροπορικές και μέσα ενημέρωσης διεθνώς λόγω προβλήματος με τη Microsoft
«Βραχυκύκλωμα» διεθνώς σε αεροδρόμια και ηλεκτρονικές υπηρεσίες λόγω τεχνικού προβλήματος της Microsoft - Ανακοίνωσε ότι λαμβάνει μέτρα
Παγκόσμιο μπλακ άουτ: «Έπεσαν» τα συστήματα σε τράπεζες, αεροπορικές και μέσα ενημέρωσης διεθνώς λόγω προβλήματος με τη Microsoft