Thumbnail
Εκπαίδευση

Το υπουργείο Παιδείας, μετά τα 20άρια του πρωθυπουργού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, έχει σίγουρα εξασφαλίσει άριστα στο διδακτορικό στην τέχνη της κοπτοραπτικής!

Αφού έκοψε και έραψε τα ωρολόγια προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου...

Αφού έκοψε και έραψε τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, κλείνοντας ή συγχωνεύοντας τμήματα, αυξάνοντας τα διδακτικά ωράρια των εκπαιδευτικών (3ωρο υπευθύνων εργαστηρίων) και διευρύνοντας τις αναθέσεις μαθημάτων στους διάφορους κλάδους της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης... Αφού έκοψε χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών...

Ερχεται να εφαρμόσει τη γνώριμη αυτή τέχνη της κοπτοραπτικής και στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στις οδηγίες διδασκαλίας και τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη στα μαθήματα όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης.

Στο θέμα αυτό το υπουργείο Παιδείας μονοπωλεί την επικαιρότητα. Αλλοτε όλοι ασχολούνται με τις αλλαγές στη διδασκαλία των Θρησκευτικών. Αλλοτε όλοι ασχολούνται με την περικοπή των ωρών διδασκαλίας στα Αρχαία. Τώρα η επικαιρότητα έχει στραφεί στις αλλαγές της διδακτέας ύλης στο μάθημα της Ιστορίας της Α' Λυκείου.

Το υπουργείο αφαιρεί μέρος της ύλης της Ιστορίας του Αρχαίου Κόσμου, όπως ο Κυκλαδικός και Μινωικός Πολιτισμός, ενώ άλλα κεφάλαια ορίζει να διδάσκονται συνοπτικά. Υποστηρίζει ότι οι αλλαγές που γίνονται έχουν σκοπό να διασφαλίσουν τη μελέτη όλων των σημαντικών ιστορικών φαινομένων της περιόδου του Αρχαίου Κόσμου από την προϊστορική περίοδο μέχρι και την εποχή του Ιουστινιανού.

Είναι γεγονός ότι η ύλη της Ιστορίας της Α' Λυκείου δύσκολα «έβγαινε» στα περισσότερα σχολεία, με συνέπεια οι μαθητές να μην μπορούν να αντιληφθούν την πορεία των ιστορικών γεγονότων και τη διασύνδεσή τους, αφού τελικά πήγαιναν στη Β' Λυκείου χωρίς να έχουν φτάσει στο σημείο από το οποίο ξεκινάει το περιεχόμενο της επόμενης τάξης. Η απάντηση, όμως, σε αυτό το πρόβλημα δεν μπορεί να είναι το «κόψιμο» σελίδων από το υπάρχον βιβλίο Ιστορίας. Χρειάζεται η έκδοση νέων βιβλίων, που θα λαμβάνουν υπόψη τις ώρες διδασκαλίας και την πείρα των εκπαιδευτικών, που έχουν καταγράψει τις δυσκολίες που συναντούν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος στην τάξη. Με την απόφασή του, το υπουργείο τελικά οδηγεί τους μαθητές στην ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού. Η περίοδος που εξετάζεται στην Α' Λυκείου είναι η απαρχή του ελληνικού πολιτισμού, που όμως σηματοδοτεί αξίες και ιδανικά που ξεπερνούν τα σύνορα του ελληνικού κόσμου και έχουν πανανθρώπινο χαρακτήρα, άρα συμβάλλουν στη συνολική διαπαιδαγώγηση των νέων και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ολοκληρωμένες και συνειδητοποιημένες προσωπικότητες.

Επίσης, το υπουργείο υποστηρίζει ότι η περίοδος αυτή, δηλαδή του Αρχαίου Κόσμου, έχει διδαχθεί στους μαθητές στο Δημοτικό και την Α' Γυμνασίου. Αυτό είναι γεγονός, όμως ξεχνά το υπουργείο ότι τα ίδια γεγονότα διδάσκονται με άλλους όρους σε παιδιά 8 και 9 ετών, με άλλους όρους σε παιδιά 12 ετών και με άλλους όρους στους νέους των 15 ετών. Ο βαθμός ωριμότητας αλλάζει και η Ιστορία πρέπει να διδάσκεται και να ξαναδιδάσκεται, για να αντιλαμβάνεται ο μαθητής κάθε φορά αυτό που η ηλικία του επιτρέπει. Χωρίς τον εμπλουτισμό της προηγούμενης γνώσης με πιο σύνθετες έννοιες, όσο ο μαθητής ωριμάζει, κινδυνεύουμε να θυμούνται οι νέοι την Αρχαία Ιστορία από τη μυθολογία των κόμικς, από τις διαστρεβλωμένες αποδόσεις της χολιγουντιανής βιομηχανίας ή από τις αντιδραστικές και επικίνδυνες ερμηνείες παλαιότερων και δυστυχώς σύγχρονων φασιστοειδών, που διεκδικούν το μονοπώλιο στην υπεράσπιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

Η διδασκαλία του Αρχαίου Κόσμου πρέπει να διασφαλίζεται μέσα στα σχολεία από τους φιλολόγους, με τρόπο που πραγματικά να αναδεικνύει τις αξίες και τον πλούτο που ανέδειξε στην εποχή του ο Αρχαίος Κόσμος και να θωρακίζει τους νέους απέναντι στην αμάθεια και την αμορφωσιά, απέναντι στο δηλητήριο του εθνικισμού, του φασισμού και της ξενοφοβίας, που στις μέρες μας κερδίζουν έδαφος.

Για να γίνει, όμως, αυτό, χρειάζονται νέα βιβλία, καθηγητές, σύγχρονες υποδομές και βέβαια ένα συνολικό διαφορετικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, που θα βάζει μπροστά τις μορφωτικές ανάγκες του λαού και δε θα υπηρετεί τις δημοσιονομικές περικοπές που επιβάλλουν οι κυβερνήσεις και οι οικονομικοί και πολιτικοί τους προϊστάμενοι, σε ΕΕ και ΔΝΤ.

Η αποσιώπηση ή η «συνοπτική», όπως λέει το υπουργείο, παρουσίαση σημαντικών ιστορικών γεγονότων της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας αφήνει χώρο σε φασιστοειδή στοιχεία αλλά και σε αντιεπιστημονικές απόψεις, που διαστρεβλώνουν και παραχαράσσουν την Ιστορία.

Το φαινόμενο, βέβαια, της παραχάραξης της Ιστορίας και των ευθυνών της πολιτείας και του εκπαιδευτικού συστήματος δεν αφορά μόνο την περίοδο της Αρχαίας Ιστορίας, αλλά και τη Σύγχρονη Ιστορία, ελληνική και παγκόσμια.

Εχουμε κατά καιρούς σχολιάσει τα σχολικά εγχειρίδια, καθώς και μία σειρά από εκπαιδευτικά προγράμματα τόσο της ελληνικής κυβέρνησης όσο και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που συστηματικά επιδιώκουν να ξαναγράψουν την Ιστορία.

Αλλος ένας κρίκος στην αλυσίδα αυτή μπαίνει τώρα, με την «ελάφρυνση» του μαθήματος της Ιστορίας από σημαντικές πλευρές που αφορούν τον Αρχαίο Κόσμο.

Πηγή: Ν. Κ. - Ριζοσπάστης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;