κεραμεως
Νομοσχέδιο για τη σχολική βία: Παρουσίαση στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις», παρουσίασε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Οι πρωτοβουλίες που έχει ήδη λάβει το Υπουργείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, κινούνται σε 3 κατευθύνσεις:

Ι. Εκπαίδευση των μαθητών:

  • Εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα (με θεματικές όπως η σεξουαλική αγωγή, ο σεβασμός στον άλλον, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα)
  • 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών που καλλιεργούν το πνεύμα κατά της βίας και των διακρίσεων.

ΙΙ. Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών:

  • 85.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε σχετικά θέματα, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

ΙΙΙ. Ενίσχυση της σχολικής κοινότητας:

  • Διπλασιασμός των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, από 1600 σε 3200.
  • Θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, βασικό σημείο αναφοράς των μαθητών που θέλουν να μοιραστούν κάτι.
  • Αύξηση προϋπολογισμού υποστηρικτικών φορέων, όπως ΚΕΔΑΣΥ, κατά 152%.
  • Συνεργασίες με αρμόδιους φορείς όπως το Εργαστήριο Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.

Σε συνέχεια αυτών των πρωτοβουλιών, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου, προβλέπονται:

Ι. Νέες δομές για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, σε 3 επίπεδα:

  • Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ο Διευθυντής μαζί με έναν εκπαιδευτικό ή τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής θα είναι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού.
  • Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τετραμελείς Ομάδες Δράσης, αποτελούμενες από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό.
  • Σε κεντρικό επίπεδο, επιτροπή εμπειρογνωμόνων που έχει την ευθύνη για την εποπτεία και την επιμέλεια του προγράμματος, καθώς και τη συναγωγή σχετικών συμπερασμάτων.

ΙΙ. Συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών:

  • Οι επιμορφώσεις που ήδη γίνονται, θεσμοθετούνται αλλά και εμπλουτίζονται και επεκτείνονται.
  • Ανάπτυξη στοχευμένου επιμορφωτικού υλικού για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
  • Ήδη διενεργούνται επιμορφώσεις για θέματα διαχείρισης σχολικής βίας, όπως για παράδειγμα πρόσφατα σε 202 στελέχη εκπαίδευσης.

ΙΙΙ. Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας:

  • Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αναπτύσσει, σε συνεργασία με την κεντρική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, ειδική πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Σε αυτήν, οι μαθητές θα μπορούν να αναφέρουν περιστατικά ανώνυμα ή επώνυμα και οι γονείς μόνο επώνυμα. 
  • Αποδέκτες των αναφορών θα είναι οι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού της οικείας σχολικής μονάδας, που θα μπορούν να επιληφθούν αμέσως των περιστατικών αυτών, ενώ θα ενημερώνονται και οι Ομάδες Δράσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
  • Οι Ομάδες Δράσης θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας που έλαβαν χώρα, μαζί με τις προτάσεις τους, και θα τις υποβάλλουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος θα ενημερώνει τακτικά το ΥΠΑΙΘ, εξασφαλίζοντας τη χάραξη μελλοντικής πολιτικής ενάντια στην ενδοσχολική βία βάσει δεδομένων.
  • Η πλατφόρμα θα περιέχει επίσης καλές πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης, ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικόπρος χρήση από την εκπαιδευτική κοινότητα, και θα λειτουργεί έτσι ως κεντρικός ψηφιακός κόμβος του ΥΠΑΙΘ για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

Η Υπουργός, κλείνοντας την ομιλία της, υπογράμμισε: «Πρόκειται για ρυθμίσεις με μοναδικό στόχο τη βελτίωση της ζωής των μαθητών μας. Υπέρ της ψυχικής και σωματικής τους υγείας, υπέρ μίας καλύτερης σχολικής καθημερινότητας. Και πιστεύω ακράδαντα ότι αυτές οι πολιτικές είναι πέρα και πάνω από κόμματα, διαπερνούν τις όποιες ιδεολογικές μας αποκλίσεις και αποτελούν πρόσφορο έδαφος για να ανταλλάξουμε απόψεις και να συγκλίνουμε στο καλύτερο που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

viasmos
Mαθήτρια γυμνασίου κατήγγειλε απόπειρα βιασμού μέσα στο σχολείο!
Η μαθήτρια ανέφερε ότι ο 14χρονος, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, προέβη σε πράξεις που συνιστούν προσβολή της γενετήσιας...
Mαθήτρια γυμνασίου κατήγγειλε απόπειρα βιασμού μέσα στο σχολείο!
Εκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Πανεργατική απεργία στις 20/11: «Σημείο στήριξης για τις διεκδικήσεις του λαού»
«Η κοινωνική οργή Βγαίνει στους δρόμους» - Στην απεργία στις 20/11 καλούν οι «Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις στο Δημόσιο»
Πανεργατική απεργία στις 20/11: «Σημείο στήριξης για τις διεκδικήσεις του λαού»
siasos
Το ΕΚΠΑ συζητά για το Στρατηγικό Σχέδιό του – Ημερίδα της Μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα της Μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΕΚΠΑ για το Στρατηγικό Σχέδιο του ΕΚΠΑ
Το ΕΚΠΑ συζητά για το Στρατηγικό Σχέδιό του – Ημερίδα της Μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού
pan_krhths_3.jpg
Πανεπιστήμιο: Ταξίδεψε στο Πεκίνο για το Α΄ Παγκόσμιο Συνέδριο Κλασικών Σπουδών
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης συμμετείχε στο Α΄ Παγκόσμιο Συνέδριο Κλασικών Σπουδών στο Πεκίνο
Πανεπιστήμιο: Ταξίδεψε στο Πεκίνο για το Α΄ Παγκόσμιο Συνέδριο Κλασικών Σπουδών