Thumbnail
3 μεταπτυχιακά στο Université Catholique de Louvain, στο Βέλγιο, 2018

Crop production under rainfed conditions is severely limited by soil water deficit, which occurs when water supply from the soil fails to meet the transpiration demand caused by photosynthesis and atmospheric conditions. Available physiological data suggest that there is only a limited scope to reduce the transpiration demand without affecting photosynthesis. Alternatively, the option of improving the plant capacity to extract water from deep soil layers has gained experimental support and is now widely endorsed.

Nevertheless, the heterogeneity of soil moisture often goes beyond a simple vertical gradient and it is unknown whether improved exploitation of this heterogeneity might, outperform the current “deep” option. To tackle this question, we need to understand how plants cope with this heterogeneity, by analysing the hydraulic properties of the soil and plant compartments, the spatial geometry of the soil-plant system and the short- and long-term plant responses to the heterogeneity.

Research description

Three PhD positions are available in the framework of a 4-yr project called HydraMaize, a transdisciplinary project in the fields of plant growth and development, aquaporin regulation and soil-plant modeling. These three PhD positions are funded for one year each, and the applicants will prepare and defend a proposal to extend their funding to 4 yrs. The three PhD topics are:

(1) to investigate the processes, which regulate the local hydraulic conductivity of cells and tissues. This PhD project will combine the characterization of aquaporin abundance and activity using molecular and cellular biology approaches, and the determination of water related parameters using biophysical measurements;

(2) to study how root growth respond to soil water heterogeneity in terms of formation, elongation and directional growth;

(3) to investigate how anatomical, physiological and structural changes in the Maize hydraulic architecture affects its capacity to take up water and increase its resilience against drought. This PhD will combine experimental and modeling work with a functional-structural root model.
Desired skills and experience

Applicants should hold a Master degree in biology/bio-engineering/engineering with some experience in plant molecular and cellular biology and/or physiology (PhD1 and 2) and soil physics and modeling (PhD 3).

Για να δείτε περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kairos
Έκτακτο Δελτίο ΕΜΥ - Ξεκινάει διήμερη κακοκαιρία: Σε ποιες περιοχές θα έχουμε ισχυρές βροχές και καταιγίδες
Επιδείνωση του καιρού από σήμερα Τέταρτη μεσημέρι έως αργά το απόγευμα της Πέμπτης
Έκτακτο Δελτίο ΕΜΥ - Ξεκινάει διήμερη κακοκαιρία: Σε ποιες περιοχές θα έχουμε ισχυρές βροχές και καταιγίδες
syneleysi_foitites
Ερχονται διαγραφές για «παλιούς» φοιτητές; Οσοι συμπλήρωσαν τον χρόνο σπουδών δεν μπορούν να ενταχθούν σε καθεστώς μερικής φοίτησης
Ανοίγει ο δρόμος των διαγραφών για «λιμνάζοντες» φοιτητές που είχαν εισαχθεί στα ΑΕΙ πριν από την ψήφιση του νόμου Κεραμέως και έκτοτε ξεπέρασαν (ή...
Ερχονται διαγραφές για «παλιούς» φοιτητές; Οσοι συμπλήρωσαν τον χρόνο σπουδών δεν μπορούν να ενταχθούν σε καθεστώς μερικής φοίτησης
Απολύσεις εργαζομένων
Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί: Οι απολύσεις υπονομεύoυν την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Μελέτη Κλαδικού Ινστιτούτου ΟΙΕΛΕ: Οι ανεξέλεγκτες απολύσεις βλάπτουν ακόμη και τις πιο ισχυρές επιχειρήσεις - Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας για τις...
Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί: Οι απολύσεις υπονομεύoυν την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.