Thumbnail
Νέα επιστημονική διαπίστωση

Αν κανείς πρέπει ταυτόχρονα να βάλει το μυαλό του και τους μυς του να δουλέψουν σκληρά, σε ποιον από τους δύο τομείς, τον νοητικό ή τον μυικό, θα έχει τις μεγαλύτερες απώλειες;

Στους μυς, δίνει την απάντηση μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, η πρώτη του είδους της, η οποία επιβεβαιώνει ότι -για εξελικτικούς λόγους- ο άνθρωπος προτιμά να δίνει προτεραιότητα στον εγκέφαλό του από ό,τι στους μυς του, όταν πρέπει να ξοδέψει ενέργεια και για τα δύο.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι δαπανηρός από μεταβολική άποψη, καθώς απαιτεί πολλή ενέργεια για να λειτουργήσει. Και το «αντίτιμο» πρέπει αναγκαστικά να το πληρώσουν οι μύες. Πρόκειται για μια διελκυστίνδα, που αποβαίνει σε όφελος του νου, όταν τόσο ο εγκέφαλος όσο και το μυικό σύστημα πρέπει να ζοριστούν.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Κέιμπριτζ, με επικεφαλής τον δρα Ντάνι Λόνγκμαν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Scientific Reports, έκαναν ένα συγκριτικό πείραμα με 62 φοιτητές μέλη της διάσημης ομάδας κωπηλασίας του πανεπιστημίου, οι οποίοι είχαν ηλικία 21 ετών κατά μέσο όρο.

Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν αρχικά σε δύο διαδοχικά τρίλεπτα τεστ: ένα μνημονικό-νοητικό και ένα σωματικό σε μηχάνημα προσομοίωσης κωπηλασίας.
Στη συνέχεια ,οι φοιτητές έκαναν ταυτόχρονα τα δύο τεστ και τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν με τις επιδόσεις τους στα ξεχωριστά τεστ που είχαν προηγηθεί.

Διαπιστώθηκε, όπως αναμενόταν, πως όταν μυαλό και μύες δούλευαν ταυτόχρονα, είχαν χειρότερες επιδόσεις και τα δύο από ό,τι όταν δούλευαν μόνο το ένα ή μόνο το άλλο. Όμως το πιο αξιοσημείωτο ήταν ότι οι απώλειες του μυαλού ήσαν συγκριτικά μικρότερες από τις μυικές (κατά μέσο όρο 9,7% έναντι 12,6%).

Η μέση μείωση στη μυική απόδοση ήταν περίπου 30% μεγαλύτερη από τη μέση μείωση στη μνημονική-νοητική απόδοση, όταν μυαλό και μύες δούλευαν μαζί.

Ο εγκέφαλός μας καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες του, σχεδόν αποκλειστικά από τον μεταβολισμό της γλυκόζης. Όταν ο άνθρωπος είναι σωματικά δραστήριος, οι μύες διεκδικούν ένα μεγάλο τμήμα της γλυκόζης του σώματος για τον εαυτό τους. Αλλά, ο εγκέφαλος φροντίζει να ικανοποιήσει πρώτα τις δικές του ανάγκες.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι, μετά τη νέα μελέτη, ενισχύεται αυτή η θεωρία του «εγωιστικού» εγκεφάλου, ο οποίος έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να προηγείται η ικανοποίηση των δικών του ενεργειακών αναγκών, σε σχέση με τις ανάγκες των περιφερειακών οργάνων.

«Ένας καλά τροφοδοτούμενος εγκέφαλος πιθανότατα μάς έχει προσφέρει μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης από ό,τι οι καλά τροφοδοτούμενοι μύες, όταν ο άνθρωπος ανέκαθεν βρισκόταν αντιμέτωπος με περιβαλλοντικές προκλήσεις» δήλωσε ο Λόνγκμαν.

«Σε εξελικτικό επίπεδο, αυτό σημαίνει ότι οι εγκέφαλοί μας είχαν ως συνέπεια μια μειωμένη επένδυση στους μυς, καθώς κι ένα μικρότερο πεπτικό σύστημα» πρόσθεσε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η λίστα με τις 16 παραλίες σε Αττική και Εύβοια που πρέπει να αποφύγετε

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΙΕΚ
ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για αμειβόμενη και ασφαλισμένη μαθητεία στις 50 ΕΠΑΣ
Η αμοιβή των μαθητών ανέρχεται σε 118,64 ευρώ ή 148,30 ευρώ την εβδομάδα (για 4 ή 5 ημέρες μαθητείας αντίστοιχα) για δύο έτη.
ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για αμειβόμενη και ασφαλισμένη μαθητεία στις 50 ΕΠΑΣ
αξιολόγηση
Καταγγελία - Διευθύντρια Εκπάιδευσης δημοσίευσε εικόνα από την πλατφόρμα ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση: Μάλιστα, η διευθύντρια Εκπαίδευσης σχολίασε ότι «Θα λογοδοτήσουμε για ό,τι έγινε»
Καταγγελία - Διευθύντρια Εκπάιδευσης δημοσίευσε εικόνα από την πλατφόρμα ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Απαλλαγή εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα Διευθύντριας Σχολικής Μονάδας
Τι αναφέρει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την απαλλαγή εκπαιδευτικού από τη θέση της διευθύντριας σχολικής μονάδας
Απαλλαγή εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα Διευθύντριας Σχολικής Μονάδας
sxoleia-anakatanomes
Παράλογες ανακατανομές μαθητών δημιουργούν σφοδρές αντιδράσεις σε εκπαιδευτικούς και γονείς
Ανορθολογισμός ή σκοπιμότητες στη χωρική αναδιάταξη των εγγραφών μαθητών;
Παράλογες ανακατανομές μαθητών δημιουργούν σφοδρές αντιδράσεις σε εκπαιδευτικούς και γονείς