Thumbnail
Προειδοποίηση από μία νέα διεθνή έκθεση ειδικών

  Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πια φθάσει σε ένα σημείο ανάπτυξης που είναι δυνατό να την εκμεταλλευθούν κακόβουλα και προς όφελός τους αυταρχικά κράτη, τρομοκράτες και χάκερ, προειδοποιούν σε μια νέα έκθεση-καμπανάκι κινδύνου 26 ειδικοί σε θέματα ασφάλειας νέων τεχνολογιών.

   Η έκθεση προβλέπει μέσα στα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, μεταξύ άλλων, την ταχεία αύξηση του κυβερνο-εγκλήματος με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, τη χειραγώγηση των αυτόνομων drones και των αυτόνομων οχημάτων (που μπορεί να μετατρέπονται σε πυραύλους και σε φονικά όπλα κατά αθώων), τη διείσδυση και την πρόκληση βλαβών σε ζωτικά δίκτυα υποδομών, καθώς και την ευρεία εξάπλωση της κατευθυνόμενης προπαγάνδας με ποικίλους στόχους (από τον επηρεασμό των εκλογών έως την ειδησεογραφική παραπληροφόρηση) μέσω π.χ. της χρήσης αυτόνομων προγραμμάτων λογισμικού (bots) στο διαδίκτυο και της δημιουργίας ψευδών βίντεο (fake videos).

   Η έκθεση κάνει λόγο για «νέα ισχυρά εργαλεία χειραγώγησης της κοινής γνώμης σε αδιανόητη στο παρελθόν κλίμακα», σε συνδυασμό με άνευ προηγουμένου δυνατότητες παρακολούθησης των πολιτών και παραβίασης της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων τους.

   Οι ειδικοί καλούν τις κυβερνήσεις και τις εταιρίες όλου του κόσμου να συνειδητοποιήσουν τον κίνδυνο που πλέον αποτελούν οι μυριάδες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης και να κάνουν κάτι γι' αυτό. Επισημαίνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί άλλη μια τυπική τεχνολογία-Ιανό με «διπλή χρήση», τόσο για καλό όσο και για κακό, εφόσον βρεθεί στα λάθος χέρια.

   Η 100σελιδη έκθεση, στην οποία συμμετείχαν ειδικοί από το Ινστιτούτο για το Μέλλον της Ανθρωπότητας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, του Κέντρου για την Μελέτη του Υπαρξιακού Κινδύνου του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, του Κέντρου για τη Νέα Αμερικανική Ασφάλεια, του Ιδρύματος Electronic Frontier και άλλων οργανισμών, προβλέπει αυτοματοποιημένες πλέον επιθέσεις από χάκερ (στον «αυτόματο πιλότο»), την χρήση λογισμικού σύνθεσης φωνής για λόγους εξαπάτησης, την αποστολή απατηλών ηλεκτρονικών μηνυμάτων-παγίδων που θα περιέχουν φαινομενικά αξιόπιστες προσωπικές πληροφορίες αντλημένες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.α.

   Οι ειδικοί προτείνουν νέους νόμους, στενότερη συνεργασία μεταξύ πολιτικών και τεχνοκρατών και μεγαλύτερη παρέμβαση της κοινωνίας των πολιτών στο ζήτημα.

   Παύλος Δρακόπουλος

 (ΑΠΕ ΜΠΕ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η λίστα με τις 16 παραλίες σε Αττική και Εύβοια που πρέπει να αποφύγετε

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_molyvia.jpg
Εκπαιδευτικοί: Μεγάλη νίκη και επιβεβαίωση του αγώνα μας η ακύρωση της απόφασης ανάκλησης μονιμοποιήσεων
Η απόφαση αυτή δικαιώνει το εκπαιδευτικό κίνημα, τους νεοδιόριστους του 2020 και συγχρόνως ανοίγει δρόμο και για τους νεοδιόριστους των επόμενων ετών...
Εκπαιδευτικοί: Μεγάλη νίκη και επιβεβαίωση του αγώνα μας η ακύρωση της απόφασης ανάκλησης μονιμοποιήσεων
dpth-prytaneia.jpg
ΔΠΘ: Υπογραφή Μνημονίου με την Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή
Μετά  το πέρας της υπογραφής θα ακολουθήσουν δηλώσεις τόσο από  εκπροσώπους του ΔΠΘ όσο και από μέλη της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής  για την...
ΔΠΘ: Υπογραφή Μνημονίου με την Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή
gallika_0.jpg
Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας: Έντονη διαμαρτυρία για την κατάργηση 800 οργανικών τους θέσεων- Τι ζητούν από το ΥΠΑΙΘ
Κείμενο Διαμαρτυρίας του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου A.P.L.F. - D.U., με έδρα τη Θεσσαλονίκη προς το...
Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας: Έντονη διαμαρτυρία για την κατάργηση 800 οργανικών τους θέσεων- Τι ζητούν από το ΥΠΑΙΘ