ergazomenoi
Μεταξύ των επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, το 28% αναζητούν απασχολούμενους στην παροχή υπηρεσιών και πωλητές, το 27% ανειδίκευτους εργάτες, χειρώνακτες και μικροπωλητές και το 23% ειδικευμένους τεχνίτες και ασκούντες συναφή επαγγέλματα

Περισσότερες από μία στις τρεις επιχειρήσεις (37%) δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Ερευνών της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Palmos Analysis, μετά από πα­νελ­λαδική έρευνα πεδίου, από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο του 2024, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 5.076 επιχειρήσεων.

Όπως σημειώνεται σε σημερινή ανακοίνωση της ΚΕΕΕ, αυτό το ποσοστό αυξάνεται φθάνοντας στο 60% σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 25 εργαζόμενους, ενώ κινείται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με τον πανελλαδικό μέσο όρο, στις νησιωτικές περιφέρειες της χώρας, αλλά και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Οι κλάδοι με τα περισσότερα κενά

Οι κλάδοι με τα υψηλότερα ποσοστά επιχειρήσεων που δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας είναι η μεταποίηση (50%), τα καταλύματα και η εστίαση (48%) και οι κατασκευές (55%), ενώ υψηλό ποσοστό (48%) καταγράφεται και μεταξύ των επιχειρήσεων με εξαγωγικό χαρακτήρα. Με τον μέσο όρο των κενών θέσεων εργασίας που αναφέρουν οι επιχειρήσεις που δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας να υπολογίζεται σε δύο, εκτιμάται ότι στο σύνολο της χώρας υφίστανται περίπου 260.000 κενές θέσεις εργασίας.

Μεταξύ των επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, το 28% αναζητούν απασχολούμενους στην παροχή υπηρεσιών και πωλητές, το 27% ανειδίκευτους εργάτες, χειρώνακτες και μικροπωλητές και το 23% ειδικευμένους τεχνίτες και ασκούντες συναφή επαγγέλματα.

Η έλλειψη ατόμων που ενδιαφέρονται να κάνουν αυτό το είδος εργασίας (45%) και η έλλειψη ατόμων με τα απαιτούμενα προσόντα -δεξιότητες- εμπειρία (36%) είναι οι δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους παραμένουν κενές θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις απαντήσεις στην έρευνα. Αναφορικά με τις βασικότερες δεξιότητες και ικανότητες, τις οποίες πρέπει να διαθέτουν οι εργαζόμενοι, οι απαντήσεις των επιχειρήσεων στην έρευνα αναδεικνύουν ως κορυφαία επιλογή τη γνώση/χρήση Αγγλικών (39%) και ακολουθούν οι βασικές ψηφιακές δεξιότητες/διαδικτυακή συνεργασία/τηλεργασία (33%), οι επικοινωνιακές/κοινωνικές δεξιότητες (30%), η ικανότητα συνεργασίας σε ομάδα (24%) και η οργανωτικότητα (20%).

Όλες οι ειδήσεις για νέες θέσεις εργασίας, Προκηρύξεις, Διορισμούς, ΑΣΕΠ στην Ελλάδα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ για 15000 θέσεις: Ανακοινώθηκε Η ΥΛΗ - Αποκτήστε την εδώ μαζί με τα καλύτερα ΤΕΣΤ

ΑΣΕΠ: Η πιο ΕΥΚΟΛΗ Πιστοποίηση Αγγλικών σε 2 ημέρες - Την παίρνετε από το σπίτι σας ONLINE

Πώς γίνεσαι Εκπαιδευτής Ενηλίκων με υψηλές αμοιβές; Όλοι μπορούν!

ΝΕΟ! Εύκολη Πιστοποίηση Ιταλικών ή Ισπανικών με εξ αποστάσεως πρόγραμμα ΑΜΕΣΑ (μόρια 2ης ξένης γλώσσας)

Απαραίτητο Τυπικό Προσόν για προσλήψεις στο Δημόσιο: Είναι αυτή η Πιστοποίηση Η/Υ της goLearn - Πώς την παίρνεις σε 2 ημέρες πανεύκολα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία
Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη λειτουργικών κενών θέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Ένας απολογισμός - χαιρετισμός για έναν κύκλο που κλείνει και έναν άλλον που ανοίγει
Έχω μάθει στη ζωή μου, όταν ένας κύκλος στην σπειροειδή κίνησή της ολοκληρώνεται, να κάνω απολογισμό
Ένας απολογισμός - χαιρετισμός για έναν κύκλο που κλείνει και έναν άλλον που ανοίγει
Υπουργικό Συμβούλιο
Τομεάρχες Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: «Δύο μέτρα και δύο σταθμά για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση»
«Είναι ξεκάθαρο σε όλους, πλέον, ότι και τη νέα χρονιά οι προσπάθειες της Κυβέρνησης για την περαιτέρω υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης, προς...
Τομεάρχες Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: «Δύο μέτρα και δύο σταθμά για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση»