Thumbnail
Αναλυτικά παραδείγματα

Tο υπουργείο Οικονομικών εξετάζει σχέδιο, βάσει του οποίου τα τέλη κυκλοφορίας και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω να μπορούν να καταβάλλονται ισόποσα για κάθε μήνα κυκλοφορίας των οχημάτων και όχι για το σύνολο του έτους.

 
Βασικός λόγος είναι η έλλειψη ρευστότητας των ιδιοκτητών ΙΧ, αλλά και η μαζική κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας. Με το νέο σχέδιο, αν κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του, για να προβεί σε άρση της ακινησίας, θα πρέπει σήμερα να καταβάλει το συνολικό τίμημα του τρέχοντος έτους για τα τέλη. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, όπως γράφει η Ημερησία, τα τέλη κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους, με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το ΙΧ του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα.
 
Στην Ελλάδα από την αρχή ύπαρξης της αυτοκίνησης τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονταν σε τέσσερα τρίμηνα, ωστόσο, τότε δεν υπήρχαν τα σημερινά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα τεκμήρια, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ούτε όμως και το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας. Το 1981, για πρώτη φορά, άλλαξε ο τρόπος καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας και από τέσσερα τρίμηνα η τότε κυβέρνηση θέσπισε την καταβολή των τελών σε δύο εξάμηνα.
 
Η επόμενη αλλαγή έγινε το 1985 όποτε και θεσπίστηκε να καταβάλλονται στα τέλη του κάθε έτους και μάλιστα αν κάποιος αγόραζε καινούριο αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο θα έπρεπε να καταβάλλει όχι μόνο όλο το τίμημα των τελών για τους προηγούμενους μήνες, αλλά και ολόκληρο το τίμημα για την επόμενη χρονιά. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν να εισπράττονται, για μερικούς τουλάχιστον παράνομα, προκαταβολικά τα τέλη κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς.
 
Το νέο καθεστώς καταβολής των τελών, ανάλογα με τους μήνες χρήσης του εκάστοτε οχήματος, σίγουρα θα αποτελέσει λύση ανάγκης για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι είτε έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους είτε σκέφτονται να τις καταθέσουν, αλλά και για όσους σκέφτονται να αγοράσουν κάποιο νέο ΙΧ στα τέλη του έτους.
 
 
 
Αν κάποιος κάτοχος ενός οχήματος τετραετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για έναν μόνο μήνα θα καταβάλει 73,3 ευρώ για τέλη και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
 
Αλλος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου τετραετίας με κινητήρα 3,6 λίτρων για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να καταβάλλει 1.100 ευρώ, τα οποία στο δωδεκάμηνο επιμερίζονται σε 91,6 ευρώ για κάθε μήνα. Αντίστοιχα, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ, το οποίο αναλογικά στο δωδεκάμηνο ισούται με 208,3 ευρώ για κάθε μήνα.
 
Οσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων, το κόστος για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας.
 
Αντίστοιχα, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για Ι.Χ. μέχρι πέντε έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.
 
iefimerida.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»