Thumbnail
Η «Εφ.Συν.» φέρνει στο φως πρακτικά του Υπηρεσιακού Συμβουλίου που καταρτίζει τους πίνακες διαθεσιμότητας. Απ” αυτά συνάγεται ότι ο υπουργός Παιδείας αντικατέστηκε δύο μέλη επειδή ζήτησαν έλεγχο όταν διαπίστωσαν λάθη στις σχετικές λίστες

Της Αννας Ανδριτσάκη

Σε σκανδαλώδεις ενέργειες απόκρυψης στοιχείων που θα προκαλούσαν σοβαρές αλλαγές στους πίνακες της διαθεσιμότητας προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, φτάνοντας έως την εν κρυπτώ και αυθαίρετη αντικατάσταση από τον ίδιο τον υπουργό των δύο μελών του Τριμελούς Υπηρεσιακού Συμβουλίου επειδή αρνήθηκαν να συναινέσουν στη συνοπτική έγκριση των καταστάσεων. Αυτό προκύπτει από τα πρακτικά της συνεδρίασης του Συμβουλίου, στις 20 Νοεμβρίου, όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.», σύμφωνα με τα οποία τα δύο μέλη του διαπίστωσαν πως στις καταστάσεις που αφορούσαν τα έξι από τα οκτώ Πανεπιστήμια (πλην ΟΠΑ και Ιωαννίνων) υπήρχε μεγάλος αριθμός υπαλλήλων που έχει προσληφθεί με ΑΣΕΠ, όπως και μεγάλος αριθμός υπαλλήλων με άριστη αξιολόγηση (βαθμό 9 και 10). Ως εκ τούτου, ζήτησαν έλεγχο των στοιχείων από τους φακέλους των υπαλλήλων. Υστερα από λίγες ώρες, ο υπουργός Παιδείας έστειλε έγγραφο με το οποίο τους αντικαθιστούσε με υπαλλήλους του υπουργείου Παιδείας, παρακάμπτοντας ακόμα και τα νόμιμα αναπληρωματικά μέλη, όπως ορίζεται από τη σχετική υπουργική απόφασης. Τις επόμενες ημέρες εκδόθηκαν οι «τελικοί» πίνακες χωρίς καμία διόρθωση.

 
Με το ΑΣΕΠ 320 υπάλληλοι
 
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τα δύο μέλη του Συμβουλίου, αρμόδιου για την αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων των Πανεπιστημίων και την κατάρτιση των πινάκων, όταν άρχισαν να ελέγχουν τις καταστάσεις διαπίστωσαν νούμερα που ουδεμία σχέση είχαν με αυτά που τις τελευταίες ημέρες ο υπουργός ισχυριζόταν με απαξίωση, ειδικά περί τις ελάχιστες προσλήψεις στα Πανεπιστήμια μέσω ΑΣΕΠ. Οπως έλεγε, στο ΕΚΠΑ είναι μόλις 12 και στο ΕΜΠ μόλις 20. Τα μέλη, ωστόσο, του Συμβουλίου κατέγραψαν 200 υπαλλήλους του ΕΚΠΑ και περίπου 120 του ΕΜΠ που προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ. Εκτός από την απόκρυψη των στοιχείων, όπως προκύπτει από τη μεθόδευση προώθησης των πινάκων αφενός χωρίς έλεγχο και διόρθωση και αφετέρου με την απομάκρυνση των δυο μελών, πλέον, τίθεται και θέμα παραποίησης των πραγματικών στοιχείων με ευθύνη του υπουργού.
 
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, τα δύο μέλη του Συμβουλίου, οι Π. Φωτόπουλος και Αννα Κυπριάδου, αμφότεροι προϊστάμενοι Διοικητικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αθηνών, έθεσαν το θέμα στην πρόεδρο του Συμβουλίου και Σύμβουλο ΑΣΕΠ, Νίκη Γιαννακάκη, η οποία αρχικά υποστήριξε ότι έπρεπε να προχωρήσουν, επικαλούμενη την απόφαση του ΣτΕ περί μνημονιακής υποχρέωσης της χώρας και δημοσίου συμφέροντος. Ωστόσο, αποφάσισε να ενημερώσει σχετικώς τον υπουργό Παιδείας και, όπως προκύπτει από τα πρακτικά, δηλώνει ότι δεν μπορεί να συνεργαστεί με τα εν λόγω μέλη, ενώ δεν αναλαμβάνει τη σχετική ευθύνη υποστηρίζοντας ότι δεν είναι αρμοδιότητα του Συμβουλίου ούτε να αμφισβητήσει αλλά ούτε και να δεχθεί ως ειλικρινείς εν όλω ή εν μέρει τις δηλώσεις των απογραφομένων.
 
Ελεγχος των μοριοδοτήσεων
 
Συγκεκριμένα, τα δύο μέλη αναφέρουν: «Με βάση τις παρουσιασθείσες καταστάσεις όπου παρουσιάζεται μεγάλος αριθμός υπαλλήλων που δηλώνουν εισαγωγή στη Δημόσια Διοίκηση μέσω ΑΣΕΠ και επίσης μεγάλος αριθμός αξιολόγησης των υπαλλήλων με βαθμό 9 και 10, μοριοδότηση που επηρεάζει έντονα την κατάταξη προκειμένου από το τέλος της κλίμακας να τεθεί σε διαθεσιμότητα ανάλογος αριθμός, πιστεύουμε ότι οι συγκεκριμένες μοριοδοτήσεις θα πρέπει να ελεγχθούν, χωρίς αυτό να έχει την έννοια ελέγχου της ειλικρίνειας των δηλώσεων, δεδομένου ότι ως προς τον ΑΣΕΠ κάποιοι να θεωρήσουν ότι το δικαιούνταν επειδή είχαν εισαχθεί στη Δημόσια Διοίκηση με το Π.Δ. 164».
 
 
 
Με ανάλογη αναφορά και στην υπηρεσιακή αξιολόγηση των υπαλλήλων και τη διαδικασία νομιμοποίησης από την ειδική επιτροπή δηλώνουν: «Δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση εάν τα συγκεκριμένα στοιχεία είχαν πιστοποιηθεί και βεβαιωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Πανεπιστημίων ή του ΥΠΑΙΘ» και καταλήγουν: «Διαχέεται έντονα η εντύπωση ότι στο ΕΚΠΑ μόνο 12 υπάλληλοι προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ και ανάλογος αριθμός για το ΕΜΠ. Σεβόμενοι και το συγκεκριμένο συλλογικό όργανο αλλά και την έντονα εκφρασθείσα επιθυμία για διαφάνεια και αμεροληψία του υπουργείου Παιδείας δεν δεχόμαστε εμείς να τα πιστοποιήσουμε».
 
Η πρόεδρος μεταξύ άλλων αναφέρει: «Δηλώνω την αδυναμία μου να συνεργαστώ και να συνεχίσω τη συνεργασία μου με τα συγκεκριμένα μέλη του ΕΥΣ. Ο λόγος συνίσταται στο ότι τόσο το ΕΚΠΑ τουλάχιστον όσο και το ΕΜΠ απεργούν, δεν γνωρίζω ακόμη εάν και άλλα και ποια ΑΕΙ συνεχίζουν να απεργούν, συνεπώς είναι αδύνατον εκ των πραγμάτων να προβούν ως όφειλαν στη σύνταξη των καταστάσεων αυτών βάσει των στοιχείων των φακέλων των υπαλλήλων που έχουν στα χέρια τους». Καταλήγει δηλώνοντας: «Τις δηλώσεις αυτές [των απογραφομένων] δεν έχω δικαίωμα να θέσω εν αμφιβόλω ούτε να τις δεχθώ εν όλω ή εν εν μέρει ως ειλικρινείς διότι δημιουργούν συνέπειες σε βάρος των υπαλλήλων (πειθαρχικές ή ποινικές), πολύ περισσότερο όταν κατά νόμω οι ίδιοι μπορούν να προσφύγουν αρμοδίως και να ζητήσουν τη διόρθωση ή συμπλήρωση των μη δηλωθέντων επ’ αυτών προσόντων ή των δηλωθέντων. Τέτοια αρμοδιότητα, κατά την άποψή μου, δεν έχει το τριμελές ΕΥΣ».
 
Η αποστολή εγγράφου
 
Ολα αυτά συνέβησαν το απόγευμα της Τετάρτης, 20 Νοεμβρίου. Ακολούθησε η ενημέρωση του υπουργού, η αποστολή εγγράφου από τον ίδιο, λίγες ώρες αργότερα, με το οποίο ορίζονταν οι αντικαταστάτες των δύο μελών με υπαλλήλους του υπουργείου κατά παράβαση της σχετικής υπουργικής απόφασης -που μιλά για αντικατάσταση ή συμπλήρωση ελλειπόντων μελών- και τις επόμενες ημέρες η έκδοση από το υπουργείο Παιδείας των πινάκων κατάταξης των Ιδρυμάτων με τις γνωστές αντιδράσεις για το περιεχόμενό τους.
 
Συνεχίζουν την απεργία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
 
Συζητήσεις για την επόμενη μέρα, χωρίς προσωπικό αλλά με ειδικούς συμβούλους που θα βοηθήσουν στην αναζήτηση λύσεων, αποτέλεσαν το περιεχόμενο των κατ΄ιδίαν συναντήσεων του υπουργού Παιδείας με τους πρυτάνεις, με τις οποίες, ματαίως, προσπάθησε ο Κων. Αρβανιτόπουλος να παίξει επικοινωνιακά το κόλπο του «διαλόγου».
 
Το θέμα είχε τίτλο «τεχνική βοήθεια», οι πρυτάνεις δέχτηκαν, αλλά όχι εδώ και τώρα, ενώ θέλησαν να διαχωρίσουν τις συναντήσεις αυτές από το ζήτημα της διαθεσιμότητας το οποίο, όπως υπενθυμίζουν, παραμένει ανοιχτό, όπως και η σχετική πρόσκληση της Συνόδου για τον πραγματικό σχετικό διάλογο. Ακόμη πιο σαφείς οι διοικητικοί υπάλληλοι, που επίσης προσκλήθηκαν (όχι οι «αντάρτες» του ΕΚΠΑ που κρατούν το Ιδρυμα κλειστό) αλλά αρνήθηκαν τη συνάντηση.
 
«Για τα πανεπιστήμια το θέμα της διαθεσιμότητας δεν έχει κλείσει και δεν εξαντλείται στις μεμονωμένες συναντήσεις που ζητεί ο υπουργός από τους πρυτάνεις των 8 πανεπιστημίων, με τη συγκεκριμένη μάλιστα περιορισμένη ατζέντα, που έχει ως μοναδικό θέμα την παροχή τεχνικής βοήθειας, όσον αφορά τη διοικητική αναδιάρθρωση των πανεπιστημίων μετά τη διαθεσιμότητα» δήλωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ και προεδρεύων της Συνόδου, Γιάννης Μυλόπουλος, για να συμπληρώσει: «Οι ξεχωριστές συναντήσεις πρυτάνεων με τον υπουργό, με τη συγκεκριμένη και περιορισμένη θεματολογία, με κανέναν τρόπο δεν συνιστούν διάλογο» Την ερχόμενη Τρίτη θα συνεδριάσει το Συντονιστικό της Συνόδου για να εκτιμήσει τις εξελίξεις.
 
Χθες, άλλη μια έρευνα για την απεργία των διοικητικών διετάχθη από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Παναγιώτα Φάκου. Αυτή τη φορά για τον σύλλογο του ΕΚΠΑ που συνεχίζει την απεργία παρά σχετική απόφαση με την οποία έχει κριθεί παράνομη. Η παραγγελία, ανακοινωσε η εισαγγελία, δόθηκε στην Κρατική Ασφάλεια.
 
Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ σύστησε επιτροπή που θα απευθυνθεί σε πρωθυπουργό και αντιπρόεδρο να ορίσουν διαμεσολαβητή, ενώ η Σύγκλητος του ΕΜΠ επανέλαβε ότι το Ιδρυμα αδυνατεί να λειτουργήσει με την εφαρμογή των πράξεων διαθεσιμότητας και να ανατάξει τις διοικητικές λειτουργίες του Ιδρύματος υπό αυτές τις συνθήκες.
 
Οι συναντήσεις με τους πρυτάνεις συνεχίζονται σήμερα με Θ. Πελεγρίνη (ΕΚΠΑ) και Τρ. Αλμπάνη (Ιωαννίνων) και την Τετάρτη με Γ. Μυλόπουλο (ΑΠΘ), Ευρ. Στεφάνου (Κρήτη) και Γ. Μεσσήνη (Θεσσαλίας).
 
πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα