Οι 21 σφαίρες του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη δημόσια εκπαίδευση
Ο κ. Μητσοτάκης, ως η εγχώρια ηχώ τού  απίθανου Τραμπ επαναλαμβάνει τα λόγια του: «Η επιλογή σχολείου αποτελεί βασικό ατομικό δικαίωμα. Σκοπός μου είναι να δώσω σε κάθε παιδί της Αμερικής που έχει παγιδευθεί σε αποτυχημένα δημόσια σχολεία την ελευθερία να παρακολουθήσουν το σχολείο της επιλογής τους».

Οι εκτεταμένες αναφορές του Κυριάκου Μητσοτάκη στην απορρύθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης κατά την ομιλία του στην ΔΕΘ, μόνο τυχαίες δεν είναι. Εκφράζουν τις ιδεοληψίες των πιο ακραίων νεοφιλελεύθερων κύκλων που έχουν στο στόχαστρό τους τη δημόσια εκπαίδευση, αυτή τη μεγάλη κατάκτηση του Διαφωτισμού που συνδέεται άρρηκτα με τα προτάγματα της Δημοκρατίας, της Ισότητας και της Κοινωνικής  Δικαιοσύνης.

Ο κ. Μητσοτάκης, ως η εγχώρια ηχώ τού  απίθανου Τραμπ επαναλαμβάνει τα λόγια του: «Η επιλογή σχολείου αποτελεί βασικό ατομικό δικαίωμα. Σκοπός μου είναι να δώσω σε κάθε παιδί της Αμερικής που έχει παγιδευθεί σε αποτυχημένα δημόσια σχολεία την ελευθερία να παρακολουθήσουν το σχολείο της επιλογής τους».

Ταυτόχρονα, οι θέσεις που διατυπώνει ο πρόεδρος της ΝΔ,  απηχούν την αδημονία των επιχειρηματικών συμφερόντων που καραδοκούν να υπονομεύσουν το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης, να δουν στην εξουσία μια φιλική προς τις επιδιώξεις τους κυβέρνηση. Αλλά και την υπαρξιακή κυριολεκτικά ανάγκη του ίδιου του κ. Μητσοτάκη, να τους διαβεβαιώσει, ότι,  παρά το ναυάγιο του βασικού του στόχου, να προκαλέσει εκλογές και να ρίξει την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, παραμένει ο καλύτερος και αναντικατάστατος διαμεσολαβητής των συμφερόντων τους στο πολιτικό σύστημα.

Όσα λοιπόν είπε ο κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, πρέπει να τα δούμε από αυτό το πρίσμα. Πίεση από τα  μεγάλα συμφέροντα από τη μια και οι ιδεολογικές εμμονές του κ. Μητσοτάκη από την άλλη, ο οποίος,  μη έχοντας πλέον το στόχο των εκλογών ή κάτι άλλο χειροπιαστό να τους προσφέρει, προσπαθεί να απαντήσει στις αγωνίες τους, ανανεώνοντας τους αμοιβαίους όρκους πίστης και αφοσίωσης.

Εμείς, από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, επειδή, ειδικά, στο χώρο της εκπαίδευσης, αισθανόμαστε  υπερήφανοι για το έργο και την προσφορά της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και όλων των υπουργών του, είμαστε υποχρεωμένοι να ενημερώσουμε τον ελληνικό λαό και ειδικά τις οικογένειες με παιδιά,  τι θα συμβεί, αν υποτεθεί ότι ο κ. Μητσοτάκης βρεθεί ποτέ στη θέση να υλοποιήσει τις υποσχέσεις του και να καταλύσει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης,  που έχουν διασφαλίσει οι παρεμβάσεις και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του ΣΥΡΙΖΑ.

Η κατάργηση όλων των νόμων και των ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση που υποσχέθηκε ο κ. Μητσοτάκης σημαίνει:

1. Λιγότερες εκπαιδευτικές δαπάνες και περικοπή τού κατά 5% αυξημένου προϋπολογισμού για την Παιδεία επί ΣΥΡΙΖΑ,  για να απολαμβάνουν περισσότερες φοροαπαλλαγές και μερίσματα οι πλούσιοι  και λιγότερο ΕΝΦΙΑ οι έχοντες και κατέχοντες.

2. Διάλυση κάθε συντεταγμένου δημόσιου σχολικού συστήματος με τη διαμόρφωση σχολείων αναρίθμητων  ταχυτήτων,  με διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα και με κοινή συνισταμένη τον άκρατο ανταγωνισμό, την τιμωρητική αξιολόγηση και τον πόλεμο όλων εναντίον όλων για τις πάσης φύσεως επιχορηγήσεις. Είναι το αλά Τραμπ σχολείο–επιχείρηση που κρύβεται πίσω από όρους «αυτονομία» και «ελευθερία επιλογής» σχολείου και καθηγητών. 

Πρόκειται για αληθινή καταστροφή. Ένα σχολείο χωρίς κανόνες, χωρίς κεντρική δημόσια εποπτεία, στο πρότυπο των …βρεφονηπιακών σταθμών (ναι, το είπε και αυτό ο κ. Μητσοτάκης!) Διαμόρφωση, με αυτόν τον τρόπο,  ενός αγοραίου εκπαιδευτικού συστήματος  με επίκεντρο τον γονέα-πελάτη,  τον μαθητή-καταναλωτή και τον καθηγητή-επιχειρηματία.

3. Άνοιγμα όλων των σχολείων καλό Οκτώβρη, χωρίς όλο το προσωπικό και τα βιβλία από την πρώτη μέρα, όπως, επί σειρά ετών «πετύχαιναν» οι «άριστοι» υπουργοί της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

4. Νηπιαγωγεία και Δημοτικά πολλών τύπων αντί των σημερινών Ενιαίων Τύπων που παρέχουν στο ίδιο ωράριο το ίδιο πλούσιο πρόγραμμα σε όλα τα παιδιά σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Περιορισμό του Ολοήμερου και κατάργησή του στα Ολιγοθέσια σχολεία που για πρώτη φορά δημιούργησε ο ΣΥΡΙΖΑ.

5. Επαναφορά των εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα στα Γυμνάσια, αντί της εξέτασης σε τέσσερα μαθήματα που καθιέρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας.

6. Παραπέρα υποβάθμιση του Λυκείου και υποταγή του μορφωτικού ρόλου του στην παραπαιδεία και σε ένα εξεταστικό σύστημα «μιας ευκαιρίας» που συνθλίβει τη νέα γενιά.

7. Επαναφορά των παλαιών Θρησκευτικών, δηλαδή, της μονόπλευρης κατήχησης, προς δόξαν του ευρωπαϊσμού και του σύγχρονου πνεύματος  που δήθεν πρεσβεύει ο κ. Μητσοτάκης.

8. Ακύρωση του νέου Προεδρικού Διατάγματος που εκσυγχρονίζει και οργανώνει σε δημοκρατική βάση την εσωτερική ζωή των σχολικών μονάδων και καταργεί αναχρονισμούς και καθυστερήσεις δεκαετιών.

9. Χιλιάδες απολύσεις παντού και ιδίως στην Τεχνική Εκπαίδευση, όπως την περίοδο  ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Κλείσιμο των δημοφιλών ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, ώστε, να βρουν έτοιμη πελατεία οι ιδιώτες σχολάρχες,  φίλοι της ΝΔ. Κατάργηση του θεσμού της μαθητείας σε επιχειρήσεις με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Κατάργηση της δυνατότητας να εισάγονται στα Πανεπιστήμια και παιδιά των ΕΠΑΛ.

10. Κατάργηση του νόμου για την Ιδιωτική Εκπαίδευση και αναβίωση της εργασιακής ανασφάλειας και της απόλυτης εργοδοτικής αυθαιρεσίας στο χώρο των Ιδιωτικών Σχολείων.

11. Κατάργηση των ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ για το χώρο της Ειδικής Αγωγής που στηρίχτηκε όσο ποτέ στο παρελθόν, κάτι που αναγνωρίζουν όλες οι οργανώσεις των ΑΜΕΑ. Κατάργηση των δεκάδων νέων σχολείων και των εκατοντάδων τμημάτων ένταξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Ανατροπή της ρύθμισης που προβλέπει την κατά προτεραιότητα στελέχωση της Ειδικής Αγωγής με εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.

12. Απαγόρευση κάθε ίχνους φοιτητικής συμμετοχής στην οργάνωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, σε αντίθεση με τα ισχύοντα σε όλον τον κόσμο. Περιορισμό του ρόλου των φοιτητικών παρατάξεων στη διαμόρφωση δικτύων συναλλαγών, πελατειακών εξυπηρετήσεων και αντιγραφών, όπως αυτά που καλύπτει η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στην Πάτρα και όχι μόνο.

13. Επαναφορά του αντιδημοκρατικού και δυσλειτουργικού νόμου Διαμαντοπούλου στην Ανώτατη Εκπαίδευση, του ίδιου νόμου που κρίσιμα σημεία του είχαν καταργήσει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου.

14. Γενίκευση των διδάκτρων στις Μεταπτυχιακές σπουδές και κατάργηση του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ που δίνει κίνητρα στα Πανεπιστήμια για δωρεάν Μεταπτυχιακά, σύμφωνα με τη συνταγματική επιταγή, καθώς  και τη δυνατότητα να απαλλάσσονται από την καταβολή τους οι φοιτητές από τα φτωχότερα στρώματα, βάσει εισοδηματικών κριτηρίων.

15. Κατάργηση των διαδικασιών που οδηγούν στον Ενιαίο Χώρο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στην Έρευνα. Όχι στη δημιουργία του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αττικής.

16. Ακύρωση των 1000 διορισμών καθηγητών στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ, που μετά από χρόνια αδιοριστίας κατάφερε να εξασφαλίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

17. Κλείσιμο του ΕΛΙΔΕΚ και ακύρωση όλων των προγραμμάτων υποτροφιών σε υποψηφίους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες που παρέχει αυτή η κυβέρνηση,  με στόχο τον περιορισμό και την ανακοπή της φυγής των επιστημόνων μας στο εξωτερικό

18. Ακύρωση των προγραμμάτων για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων που έχουν επαινεθεί από όλους τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς.

19. Κατάργηση της πρωτοβουλίας για τα μαθητικά γεύματα που έχει ξεκινήσει σε συγκεκριμένες περιοχές  φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού και προβλέπεται να γενικευτεί.

20. Ακύρωση των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αναδιοργάνωση και την ψηφιοποίηση μιας σειράς διοικητικών διαδικασιών του υπουργείου Παιδείας με σημαντικά αποτελέσματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών και του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Όχι στο δωρεάν Internet στους φετινούς πρωτοετείς.

21. Ακύρωση των προγραμμάτων και των συμφωνιών ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που για πρώτη φορά αυτή η κυβέρνηση έχει συνάψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ή,  έχει εξασφαλίσει μέσω ΕΣΠΑ, για κρίσιμα προγράμματα και υποδομές στο χώρο της εκπαίδευσης.

Να μη βρει στόχο ο κ. Μητσοτάκης

Σε αυτά τα 21 σημεία, που, μέσα στο αντιπολιτευτικό του μένος υπόσχεται να καταργήσει ο κ. Μητσοτάκης, συμπυκνώνεται το μεγάλο μεταρρυθμιστικό έργο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο της εκπαίδευσης. Ένα έργο που σε πρώτη φάση ανέκοψε την πορεία προς  την πλήρη απορρύθμιση και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και συνεχίστηκε με ένα πρόγραμμα μεταρρυθμιστικών παρεμβάσεων και στοχευμένων μέτρων σε όλες τις βαθμίδες.

Τα αποτελέσματα, παρότι μένουν πολλά να γίνουν ακόμη είναι θετικά και ορατά από το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Τα ανοιχτά σχολεία από την πρώτη μέρα, μια αυτονόητη επιδίωξη, που όμως, χρειάστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ για να γίνει πράξη, είναι η εμβληματική απόδειξη της διαφορετικής πορείας που έχει ξεκινήσει.

Αυτό, άλλωστε, αποτυπώνεται και στις τόσο προσφιλείς στη ΝΔ δημοσκοπήσεις, όπως της εταιρίας ΜRB (Εξαμηνιαίες Τάσεις), στις οποίες η εκπαίδευση στα χρόνια της διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ έχει περάσει στην πρώτη θέση των θεσμών που εμπιστεύονται οι πολίτες, σημειώνοντας άλμα 15 μονάδων, από το 55% στο 70%.

Ο ελληνικός λαός οφείλει να κρίνει και να συγκρίνει  και να μην επιτρέψει ποτέ στον κ. Μητσοτάκη να βρει στόχο και να  «πυροβολήσει» με ισάριθμες σφαίρες, βγαλμένες από το νεοφιλελεύθερο οπλοστάσιό του,  αυτά τα 21 κρίσιμα για το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα μας επιτεύγματα.

*Ο Τάκης Κατσαρός υπήρξε διευθυντής του Γραφείου του τέως Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anaplirotes
Σκέψεις με αφορμή τη μονιμοποίηση, χωρίς αξιολόγηση, των 45 εκπαιδευτικών!
«Σε όλη τη χώρα υπάρχουν, και πάλι παρά τις ψευδείς δηλώσεις κυβέρνησης- ΥΠΑΙΘΑ, χιλιάδες νεοδιόριστοι αλλά και μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δίνουν,...
Σκέψεις με αφορμή τη μονιμοποίηση, χωρίς αξιολόγηση, των 45 εκπαιδευτικών!
ακτι
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Καταδικάζει τις απαράδεκτες δηλώσεις του βουλευτή Ζακύνθου της ΝΔ Διονύσιου Ακτύπη
Δε δίστασε άλλωστε να δηλώσει δημοσίως ότι «πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε αυτούς που διαφεντεύουν τα σχολεία στη Ζάκυνθο»,...
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Καταδικάζει τις απαράδεκτες δηλώσεις του βουλευτή Ζακύνθου της ΝΔ Διονύσιου Ακτύπη
aithousa-taksi-sxoleio
Ζάκυνθος: 9.000 χαμένες ώρες για τους μαθητές από την αρχή της χρονιάς
Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Ζακύνθου ξεπέρασαν τις 9.000 ώρες από την έναρξη της χρονιάς και είναι πλέον πολύ πιθανό φτάσουν πάνω από τις 10.000...
Ζάκυνθος: 9.000 χαμένες ώρες για τους μαθητές από την αρχή της χρονιάς
dimotiki-astynomia
ΑΣΕΠ 1Κ/2024: Βγήκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για 208 μόνιμες προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
Από σήμερα οι ενστάσεις επί των αποτελεσμάτων για τις προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
ΑΣΕΠ 1Κ/2024: Βγήκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για 208 μόνιμες προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία