Thumbnail
Για τυχόν νέες ελλείψεις

Τεχνική πραγματογνωμοσύνη για τα αίτια της ολικής θραύσης στον κεντρικό αγωγό της ΕΥΑΘ ΑΕ, που προκάλεσε διακοπή διαρκείας στην υδροδότηση της πόλης της Θεσσαλονίκης, θα ζητήσει -πιθανώς από το Τεχνικό Επιμελητήριο- η εταιρεία, ενώ οι εμπειρογνώμονες θα κληθούν να αποφανθούν και για το αν ο τρόπος επισκευής ήταν ο ενδεδειγμένος υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες. Τα παραπάνω επισήμανε σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ ΑΕ), Γιάννης Κρεστενίτης, ο οποίος σημείωσε, ωστόσο, ότι το βέβαιο είναι πως η βλάβη δεν οφειλόταν σε λανθασμένους υδραυλικούς χειρισμούς, όπως είχε συμβεί σε αντίστοιχα περιστατικά του 1986, του 1994 και του 2004.

Ο κ. Κρεστενίτης γνωστοποίησε ότι στο επόμενο χρονικό διάστημα θα συζητηθούν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας μέτρα ελάφρυνσης των καταναλωτών, αλλά και ενίσχυσης κοινωνικών δομών, σχολείων και νοσοκομείων, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν πιθανή νέα έλλειψη νερού. Υποστήριξε ακόμη ότι κατά τις ημέρες της έλλειψης νερού (καθώς το νερό που στερήθηκε η πόλη λόγω της βλάβης ανερχόταν στο 1/3 της συνολικής συνήθους εαρινής κατανάλωσης), η ΕΥΑΘ προσπάθησε να κάνει δίκαιη κατανομή της τροφοδοσίας "χωρίς πολιτική διαχείριση", με βάση μόνο τα τεχνικά κι επιστημονικά κριτήρια.

Στο μεταξύ, κατά τον κ. Κρεστενίτη, εντός του 2018 αναμένεται να προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για τη φάση Α2 του έργου επέκτασης της εγκατάστασης επεξεργασίας νερού από τον Αλιάκμονα, η οποία θα δημιουργήσει μια σημαντική δικλείδα ασφαλείας στην υδροδότηση της Θεσσαλονίκης (σ.σ. τα τεύχη δημοπράτησης είναι υπό σύνταξη). Το εν λόγω έργο έχει πάντως διάρκεια κατασκευής 24 μηνών, μαζί με τη δοκιμαστική λειτουργία και μόνο μετά ξεκινά η περίοδος της αποδοτικής λειτουργίας, κάτι που σημαίνει ότι οι Θεσσαλονικείς θα χρειαστεί να περιμένουν τουλάχιστον δύο χρόνια για να απολαύσουν τα οφέλη μιας πιο μόνιμης και ασφαλούς λύσης στην τροφοδοσία της πόλης.

Ερωτηθείς σχετικά με τον τρόπο που επελέγη για την αποκατάσταση του προβλήματος που προέκυψε με την ολική θραύση του κεντρικού αγωγού, ο κ. Κρεστενίτης απάντησε ότι, σε αντίθεση με όσα εναλλακτικά σενάρια έχουν ακουστεί -π.χ., ότι θα ήταν δυνατή η τοποθέτηση πλαστικών αγωγών ή η επισκευή με ρητίνες- η μοναδική ενδεικνυόμενη λύση ήταν η τοποθέτηση χαλύβδινου τμήματος έξι μέτρων και της σχετικής συνδεσμολογίας.

Πλέον πάντως, η τροφοδοσία της πόλης γίνεται από το σύνολο της διαθέσιμης παροχής του Αλιάκμονα, της Αραβησού και μιας δέσμης γεωτρήσεων, "σε μια προσπάθεια να ισορροπήσει πλήρως το σύστημα". Τελευταία ενεργοποιήθηκε η δεξαμενή Πυλαίας-Χορτιάτη, από την οποία τροφοδοτείται το Πανόραμα.

Ο κ. Κρεστενίτης, εξ ονόματος και των υπόλοιπων μελών της διοίκησης της ΕΥΑΘ, ζήτησε συγγνώμη για την ταλαιπωρία των πολιτών. Υπενθύμισε δε ότι η βλάβη συνέβη στον κεντρικό αγωγό που φέρνει νερό από την Αραβησό, έναν αγωγό διαμέτρου 1,65 μέτρων και μήκους 55 χλμ., που ετέθη σε λειτουργία το 1978. Μέχρι σήμερα, αντίστοιχες βλάβες έχει υποστεί ο αγωγός πέντε φορές, κατά τα έτη 1983, 1986, 1994, 2004 και 2018, ενώ φέτος και το 1983 οι βλάβες ήταν "τυχαίες" και δεν οφείλονταν σε υδραυλικούς χειρισμούς, όπως τις υπόλοιπες τρεις φορές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Από τους πίνακες που θα προκύψουν από τους προκηρύξεις αυτές το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
bullying μαθητής
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
Πανελλήνιες – Πανελλαδικές 2024: «Άδικη η  βαθμολόγηση του μαθήματος του Ελεύθερου Σχεδίου» - Η επιστολή ενός μαθητή
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
boytsinos
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα
Σχετικά με την ίδρυση Κέντρων  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.). και την ίδρυση και λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών...
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα