Από το πρωί της Τρίτης θα αυξηθεί η βενζίνη σε όλη την Ελλάδα, με την αύξηση να φτάνει στο 5% μέχρι το τέλος της εβδομάδας, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο News 24/7 ο Γιώργος Ασμάτογλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων.
Η αύξηση οφείλεται στον βομβαρδισμό με drones των εγκαταστάσεων της πετρελαϊκής εταιρείας της Σαουδική Αραβία Aramco το Σάββατο, από ενόπλους Χούτι που επιχειρούν στην Υεμένη. Η κίνηση αυτή έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση κατά 20% της τιμής του αργού πετρελαίου.
«Αυτό που συμβαίνει με τη Σαουδική Αραβία, θα έχει ό,τι επιδράσεις είχε και με τον Περσικό Κόλπο με το πλοίο. Εδώ όμως είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα, γιατί η Aramco είναι ένα τεράστιο διυλιστήριο και καλύπτει περίπου το 30% των αναγκών του πλανήτη. Γι' αυτό – και ενώ ήδη το παραγόμενο προϊόν έχει μειωθεί κατά 50%- θα υπάρχει αρνητική επίπτωση τόσο στην αγορά όσο και στις τιμές», αναφέρει ο κ. Ασμάτογλου.
Παρά το γεγονός πως η κατεύθυνση στις τιμές ήταν πτωτική, με τις τιμές, σύμφωνα με τον κύριο Ασμάτογλου να έχει φτάσει ακόμα και το 1,50 ευρώ σε ορισμένα πρατήρια, από αύριο, Τρίτη, κιόλας, τα καύσιμα θα υποστούν αύξηση. «Με τη μέση τιμή να είναι πανελλαδικά στο 1.62 και στα μεγάλα αστικά κεντρα να φτάνει και το 1.50, οι τιμές μέχρι τέλος της εβδομάδας θα ανέβουν μέχρι και 5%. Δηλαδή αν ένα πρατήριο πουλάει στο 1.62 ευρώ, θα φτάσει στο 1.69-1.70. Οι αυξήσεις θα ξεκινήσουν από αύριο το πρωί γιατί τα καύσιμα που αγοράστηκαν και θα αγοραστούν αύριο έχουν αυξημένη τιμή».
Αναφερόμενος στο πετρέλαιο θέρμανσης που αναμένεται να αρχίσει να πωλείται από τον επόμενο μήνα, ο κ. Ασμάτογλου εκτιμά: «Είχαμε υπολογίσει ότι θα πωλείται στο 1 ευρώ ανά λίτρο αλλά μετά τις εξελίξεις θα φτάσει στο 1.20. Η αύξηση είναι δεδομένη σε όλα τα καύσιμα. Τόσο στα υγρά όσο και στα αέρια».
«Είτε η Ελλάδα αγοράζει από τη Σαουδική Αραβία είτε δεν αγοράζει, η τιμή του αργού πετρελαίου, θα αυξηθεί παγκοσμίως. Αυτό θα επιβαρύνει όχι μόνο τα υγρά καύσιμα, αλλά και τα αέρια. Συνεπώς θα αυξηθεί και το κόστος παραγωγής των αγαθών. Αυτό πρέπει να αποφευχθεί».
Σε ερώτηση για το αν μπορεί να απορροφηθεί η αύξηση από τους πρατηριούχους, ο κύριος Ασμάτογλου λέει στο News24/7: «Δεν μπορεί να απορροφηθεί. Η αύξηση είναι 50 ευρώ ανά 1.000 λίτρα. Και 50 ευρώ ανά 1.000 λίτρα ο πρατηριούχος δεν κερδίζει. Όταν η αύξηση υπερβαίνει το κέρδος του πρατηριούχου, δεν πρόκειται να απορροφηθεί ποτέ».
Κατατεθειμένη στο υπουργείο η πρόταση για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης
Μοναδική λύση, για τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Όπως είπε ο κ. Ασμάτογλου στο News 24/7 έχει ήδη γίνει συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη και τόσο ο ίδιος όσο και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, είναι ενήμεροι για το θέμα. Από την συνάντηση δεν προέκυψε κάποια θετική ή αρνητική απάντηση καθώς επαφίεται στην διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους θεσμούς. “Εμείς έχουμε καταθέσει πρόταση μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Δεν είναι συγκεκριμένη, καθώς πρέπει να βρεθούν ισοδύναμα πρώτα. Αυτό είναι θέμα του οικονομικού επιτελείου του κράτους”.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη