Κορονοϊός- έρευνα: Πόσο ασφαλή είναι τα εμβόλια mRNA;
Τι έδειξε η μελέτη παρατήρησης από τις ΗΠΑ για την ασφάλεια των εμβολίων mRNA

Τα θέματα ασφαλείας των εμβολίων έναντι του SARS-CoV-2 παραμένουν επίκαιρα στο πλαίσιο της συνεχούς φαρμακοεπαγρύπνησης. Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Γιάννης Ντάνασης, Πάνος Μαλανδράκης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα αποτελέσματα της μελέτης των H. G. Rosenblum και συνεργατών στην έγκριτη επιστημονική επιθεώρηση The Lancet Infectious Diseases (DOI:https://doi.org/10.1016/S1473-3099(22)00054-8).

Πρόκειται για μια μελέτη παρατήρησης στην οποία αναλύθηκαν τα δεδομένα του συστήματος VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting Events) και του συστήματος v-safe κατά τη διάρκεια των πρώτων 6 μηνών του εμβολιαστικού προγράμματος έναντι της COVID-19 στις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια της περιόδου της μελέτης (14 Δεκεμβρίου 2020 – 14 Ιουνίου 2021) πραγματοποιήθηκαν 298.792.852 εμβολιασμοί με mRNA εμβόλια στις ΗΠΑ.

Το σύστημα VAERS κατέγραψε 340.522 συμβάματα – 313.499 (92.1%) κατατάχθηκαν ως μη-σοβαρά, 22.527 (6.6%) κατατάχθηκαν ως σοβαρά αλλά μη θανάσιμα, ενώ καταγράφηκαν και 4496 (1.3%) θάνατοι. Επιπλέον, πάνω από τους μισούς από τους 7.914.583 καταγεγραμμένους στο σύστημα v-safe ανέφεραν τοπικές και συστηματικές αντιδράσεις ανοσογονικότητας μετά τον εμβολιασμό, οι οποίες ήταν συχνότερες μετά τη δεύτερη δόση (72% τοπικές αντιδράσεις, 71% συστηματικές αντιδράσεις) συγκριτικά με μετά την πρώτη δόση (69% τοπικές αντιδράσεις, 53% συστηματικές αντιδράσεις).

Κατά το χρονικό διάστημα της πρώτης εβδομάδας από τον εμβολιασμό οι σημαντικότερες παρενέργειες που καταγράφηκαν ήταν πόνος στο σημείο της ένεσης (66% μετά την πρώτη δόση και 69% μετά τη δεύτερη δόση), καταβολή (34% μετά την πρώτη δόση και 56% μετά τη δεύτερη δόση) και πονοκέφαλος (27% μετά την πρώτη δόση και 46% μετά τη δεύτερη δόση). Οι αντιδράσεις ανοσογονικότητας ήταν συχνότερες την 1η ημέρα μετά τον εμβολιασμό και οι περισσότερες ήταν ήπιες. Μετά τη δεύτερη δόση καταγράφηκαν περισσότερες περιπτώσεις εμβολιασμένων που δεν μπορούσαν να εργαστούν, να πραγματοποιήσουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες ή αναζήτησαν ιατρική φροντίδα (32% έναντι 12% μετά την πρώτη δόση).

Λιγότερο από το 1% των συμμετεχόντων αναζήτησαν ιατρική φροντίδα τόσο μετά την πρώτη όσο και μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου mRNA. Συμπερασματικά, τα δεδομένα ασφαλείας μετά από τη χορήγηση 298 εκατομμυρίων δόσεων των εμβολίων mRNA έναντι της COVID-19 έδειξαν ότι οι περισσότερες ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν ήπιες και βραχυπρόθεσμες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!