Γεωμετρία
Ένας από τους δύσκολους μαθηματικούς γρίφους - Μπορείτε να βρείτε τη λύση;

Από που προκύπτει το άσπρο τετράγωνο της εικόνας;

Σήματα-γωνίες-γρίφος

 

 

 

 

 

 

Η λύση

Το μεγάλο τρίγωνο που περιλαμβάνει τα 4 σχήματα, έχει εφω=5/13=0,3846 περίπου (ω θεωρώ τη γωνία στα αριστερά). Την ίδια εφαπτομένη θα πρέπει να έχουν και τα άλλα 2 τρίγωνα εφόσον θεωρητικά είναι όμοια(άρα και θα έχουν ίσες τις αντίστοιχες γωνίες), δηλ. το πράσινο και το κόκκινο.

Όμως, αν υποθέσουμε ότι τα τρίγωνα αυτά έχουν τις κάθετες πλευρές τους με μήκη όπως “φαινομενικά” εμφανίζονται δηλ. το πράσινο έχει 8 τετράγωνα βάση και 3 τετράγωνα ύψος και το κόκκινο 5 τετράγωνα βάση και 2 ύψος, τότε αυτά έχουν εφαπτομένες 3/8=0,375 και 2/5=0,4 αντίστοιχα, πράγμα που δεν είναι σωστό. Άρα(επειδή τα ύψη 3 και 2 δεν αλλάζουν) σημαίνει ότι το πράσινο τρίγωνο έχει βάση ελαφρώς <8 ενώ το κόκκινο έχει βάση ελαφρώς >5, κάτι το οποίο δεν γίνεται αντιληπτό με το μάτι.

Δεν μπορεί να γίνει τέτοιου είδους μετακίνηση, γιατί τα τρίγωνα δεν είναι αυτά τα οποία φαινομενικά πιστεύουμε ότι είναι.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies
ΠαΠει: Υποστήριξη και ενημέρωση υποψηφίων για τη συμπλήρωση μηχανογραφικών
Οι Σύμβουλοι σταδιοδρομίας του είναι διαθέσιμοι καθημερινά τηλεφωνικά ή δια ζώσης 11.00-15.00 μ.μ. Δευτέρα έως Παρασκευή
ΠαΠει: Υποστήριξη και ενημέρωση υποψηφίων για τη συμπλήρωση μηχανογραφικών
mathimatika1ekpaideusi.jpg
Ειδική Αγωγή: Επιστολή εκπαιδευτικών για τις οργανικές ελλείψεις στα Μαθηματικά
«Οι μόνιμοι διορισμοί είναι σημαντικοί για να διασφαλιστεί η σταθερότητα και η συνέπεια στη διδασκαλία»
Ειδική Αγωγή: Επιστολή εκπαιδευτικών για τις οργανικές ελλείψεις στα Μαθηματικά