arxaioi-ellines-filosofoi
Οι αρχαίοι Έλληνες δεν έβλεπαν το σεξ όπως εμείς σήμερα. Μια ματιά να ρίξεις στους μύθους, στην ιστορία, στα έργα τέχνης της εποχής εκείνης, το καταλαβαίνεις, δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. - Από τη μοιχεία και τους περίεργους τρόπους αντισύλληψης μέχρι τα συμπόσια και τους δημόσιους οίκους ανοχής.

Η σεξουαλικότητα ήταν παντού στον αρχαίο κόσμο, από τις πορνογραφικές αναπαραστάσεις στην κεραμική μέχρι το σεξ με συμπολεμιστές και εταίρες.

Ταυτόχρονα, η γνώμη των αρχαίων για το σεξ ήταν πολύ διαφορετική από τη δική μας σήμερα, με πολλές φαινομενικά ασυνήθιστες πρακτικές για εμάς.

Ας δούμε κάποιες από τις περίεργες, ή τουλάχιστον για μας περίεργες, σεξουαλικές συνήθειες των αρχαίων:

ΠΟΡΝΕΙΑ ...ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ

Στην αρχαία Ελλάδα, η πορνεία ήταν νόμιμη και σε ορισμένες περιπτώσεις διευθύνονταν από το κράτος. Μάλιστα, ο Αθηναίος νομοθέτης Σόλων είχε προσωπικά καθορίσει και τις τιμές σε αυτά τα κρατικά πορνεία. Αυτά τα «σπίτια» είχαν ως sex workers γυναίκες αλλά και άντρες -με τους τελευταίους να εξυπηρετούν κυρίως ηλικιωμένους άνδρες πελάτες. Το πλεονέκτημα αυτών των ιδρυμάτων ήταν ότι προσέφεραν πολύ φθηνότερες τιμές σε σχέση με αυτές που προσέφεραν οι πόρνες που εργάζονταν στον δρόμο.

«Έχουμε εταίρες για την ευχαρίστησή μας, παλλακίδες για τις καθημερινές μας ανάγκες και συζύγους για να μας κάνουν νόμιμα παιδιά και να φροντίζουν το νοικοκυριό» σημείωνε χαρακτηριστικά αρχαίος κλασσικός συγγραφέας. 

Oι πιο πλούσιοι πολίτες είχαν στη διάθεσή τους και κάποιες επιπλέον υπηρεσίες στοn δημόσιο οίκο ανοχής. Αυτοί οι θαμώνες μπορούσαν να υπογράψουν συμβόλαιο με κάποια από εκείνες τις ερωμένες, που ήταν ειδικευμένες στο να ευχαριστούν τους άνδρες τόσο σωματικά όσο και με το ανώτερο πνεύμα τους.

Ο Σόλωνας θα χρησιμοποιούσε τα φορολογικά έσοδα που κέρδισε η Αθήνα από αυτούς τους δημόσιους οίκους ανοχής για να χτίσει έναν ναό στη θεά Αφροδίτη 

Η ΜΟΙΧΕΙΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΑΣΜΟ

Η αυστηρότητα που επικρατούσε γύρω από το θέμα της μοιχείας φαίνεται λίγο περίεργη. Η αποπλάνηση της γυναίκας κάποιου άλλου θεωρούταν χειρότερη και από τον βιασμό. Αυτό οφειλόταν στην κοινή πεποίθηση ότι η γυναίκα ήταν «ιδιοκτησία» του άντρα της και επομένως η μοιχεία ήταν μια μορφή κλοπής.

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, η πράξη της μοιχείας “απαιτούσε” από τον άντρα να εκδικηθεί, ενώ ο βιασμός όχι.

Ένας σύζυγος, λοιπόν, που έπιανε έναν άλλο άντρα με τη γυναίκα του, είχε το δικαίωμα να του επιβάλλει μία οποιαδήποτε τιμωρία -από δημόσιο διασυρμό μέχρι εκτέλεση.

Ο βιασμός θεωρούταν επίσης ανήθικος, αλλά αν η γυναίκα ήταν ανύπαντρη δεν θεωρούταν και τόσο σοβαρό έγκλημα. Άλλωστε, η σεξουαλική επίθεση είναι πολύ συχνή στην ελληνική μυθολογία με πολλούς θεούς να εξαπατούν τις γυναίκες και να τις ρίχνουν στο κρεβάτι, «δημιουργώντας» ημίθεους. Οι μύθοι αποδεικνύουν ότι στο μυαλό τους ο βιασμός δεν ήταν κάτι το τόσο επιλήψιμο.

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΥΞΕΙΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

Οι αρχαίοι λάτρευαν το κρασί, με αποτέλεσμα το συμπόσιο να ήταν ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της κουλτούρας τους. Από 14 έως 27 άνδρες μαζεύονταν σε ένα δωμάτιο, ξάπλωναν στα ανάκλιντρα και ξεκινούσαν τις βαθιές πνευματικές συζητήσεις. Ωστόσο, πολύ συχνά, δεν περιορίζονταν μόνο σε αυτές…

Οι μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, η μουσική και τα drinking games μπορούσαν να κάνουν την κατάσταση να ξεφύγει. Πολύ συχνά οι μουσικοί και οι υπόλοιποι performers που προσλαμβάνονταν για το συμπόσιο, κατέληγαν σε σεξουαλικές περιπτύξεις με τους επισκέπτες. Και παρόλο που οι γυναίκες γενικά δεν επιτρέπονταν στο συμπόσιο, υπήρχαν φορές όπου high class πόρνες προσελήφθησαν για πολύ ειδικούς καλεσμένους.

Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΑΥΝΑΝΙΣΜΟΣ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ (ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ)

Η γενική πεποίθηση σήμερα είναι ότι τον αυνανισμό καλύτερα να τον χαρεί κάποιος μέσα στην ιδιωτικότητα του σπιτιού του. Στην αρχαία Ελλάδα όμως, ο δημόσιος αυνανισμός, αν και δεν επιδοκιμαζόταν, δεν θα σε έστελνε και έγκλειστο στο δεσμωτήριο με κάποια κατηγορία.

Για παράδειγμα, αυτή η “συνήθεια” χρησιμοποιήθηκε και από τον Διογένη προκειμένου να αμφισβητήσει την εξουσία. Ο Διογένης, ιδρυτής της κυνικής φιλοσοφίας, ζούσε μέσα σε ένα πιθάρι και γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί επικριτές του τον αποκαλούσαν και “σκύλο”.

Όταν, λοιπόν, μια μέρα κάποιος τον επέπληξε για τη συνήθειά του να “ανακουφίζεται” δημόσια, ο Διογένης του απάντησε: “Μακάρι να ήταν τόσο εύκολο να καταπραΰνεις και την πείνα σου, τρίβοντας μια άδεια κοιλιά”.

Στη "Λυσιστράτη" του Αριστοφάνη, την αρχαία κωμωδία όπου οι γυναίκες αρνούνται το σεξ στους άνδρες προκειμένου να σταματήσουν τον πόλεμο Αθήνας-Σπάρτης, οι Σπαρτιάτες χλευάζονται για την ενθουσιώδη ενασχόλησή τους με την ευχαρίστηση του εαυτού τους. Είναι μάλιστα πολύ ταιριαστό που οι ειρηνευτικές συνομιλίες ξεκινούν με την εμφάνιση ενός Σπαρτιάτη κήρυκα του οποίου η στύση ξεχώριζε, δείχνοντας ότι και στη Σπάρτη είχαν υποφέρει από την “απεργία” των δικών τους γυναικών.

ΖΩΓΡΑΦΙΖΑΝ ΠΕΗ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΠΑΝΤΟΥ

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη γνωρίζει για την κυριαρχία του γυμνού στα αρχαία αγάλματα και την περηφάνια που είχαν οι αρχαίοι για την τέχνη τους. Τα αγάλματα όμως δεν ήταν το μόνο μέσο έκφρασης που θα χρησιμοποιούσαν οι Έλληνες για να δείξουν φαλλούς στον υπόλοιπο κόσμο. Οι καλλιτέχνες απεικόνιζαν πέη παντού, κυριολεκτικά παντού, από τα δημόσια έργα τέχνης μέχρι τα ποτήρια κρασιού. Φαίνεται ότι καθώς θα έπιναν ξαπλωμένοι στα ανάκλιντρα κατά τη διάρκεια κάποιου συμποσίου, θα έβρισκαν αστείες αυτές τις εικόνες.

Η ΠΡΩΤΗ ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ

Την πρώτη νύχτα του γάμου στην Σπάρτη, η γυναίκα θα έπρεπε να φέρνει λίγο σε άντρα καθώς οι πρώτες σεξουαλικές εμπειρίες του γαμπρού ήταν συνήθως με συνομηλίκους του, όσο εκπαιδεύονταν στην Αγωγή. Έτσι η νύφη αναγκαζόταν να ξυρίσει το κεφάλι της και να εμφανιστεί πιο αρρενωπή πριν κοιμηθούν μαζί για πρώτη φορά, προκειμένου να φέρνει περισσότερο στους προηγούμενους συντρόφους του συζύγου της.

Οι νύφες φορούσαν αντρικά ρούχα και ξάπλωναν με τα σανδάλια τους στο κρεβάτι, βοηθώντας τον σύζυγο να συνηθίσει στη νέα κατάσταση. Πίστευαν τότε ότι με αυτόν τον τρόπο η μετάβαση στις ετεροφυλοφιλικές σχέσεις θα γινόταν πιο ομαλά.

ΤΟ ΝΑ ΦΙΛΑΣ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΝ ΠΑΡΑΞΕΝΟ

Σε κάνει να αναρωτιέσαι λίγο γιατί η φαινομενικά φυσιολογική πρακτική του φιλιού θεωρούταν παράξενη -τουλάχιστον κάτω από ορισμένες συνθήκες- στην αρχαία Ελλάδα. Για παράδειγμα, το φιλί ως μορφή χαιρετισμού θεωρούταν φυσιολογικό, ακόμα και αν χαιρετιούνταν έτσι δύο άνθρωποι που μόλις είχαν γνωριστεί. Παράλληλα, πολλοί άντρες χαιρετούσαν τους συνομηλίκους τους με ένα φιλί στο χέρι ή το μάγουλο πριν από σημαντικές επαγγελματικές συναντήσεις.

Ωστόσο, το να φιλάς τη γυναίκα σου θα μπορούσε να θεωρηθεί ως σημάδι αδυναμίας για έναν άνδρα. Για παράδειγμα, τον Περικλή πολύ συχνά τον επέκριναν φίλοι και αντίπαλοι για το γεγονός ότι φιλούσε τη γυναίκα του στα χείλη δημοσίως. Αυτό συνέβαινε κυρίως γιατί ένα φιλί έδειχνε ισότητα, κάτι απαράδεκτο για τις περισσότερες πόλεις-κράτη.

Ταυτόχρονα, αυτή η συνήθεια έδινε την εντύπωση ότι ο Περικλής θα μπορούσε να τεθεί υπό τον σαγηνευτικό έλεγχο της συζύγου του, να γίνει ένα υποχείριό της, πράγμα επίσης απαράδεκτο για έναν πολιτικό άντρα της εποχής.

Η ΑΝΤΙΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟ 400 Π.Χ

Στην αρχαία Ελλάδα, τα ζευγάρια προσπάθησαν να περιορίσουν το μέγεθος της οικογένειας τους μέσω παράξενων πεποιθήσεων και ψευδοεπιστημωνικών μεθόδων. Μια δημοφιλής μέθοδος ήταν η γυναίκα να φτερνίζεται και να πίνει κάτι κρύο μετά το σεξ. Μια άλλη μέθοδος είχε να κάνει με μια γυναίκα που προσπαθούσε να μπλοκάρει τον τράχηλο της με ένα ξύλο.

Ωστόσο, μια εκπληκτικά αποτελεσματική μέθοδος που χρησιμοποίησαν οι αρχαίοι ήταν η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ροδιών και χουρμαδιών πριν και μετά το σεξ. Οι σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει ότι όντως αυτά τα φρούτα μπορούν να μειώσουν τη γονιμότητα.

Μια αρχαία ελληνική μέθοδος αντισύλληψης που σώζεται με λεπτομέρειες μέχρι τις ημέρες μας ανήκει στον γιατρό Σορονό τον Εφέσιο, ο οποίος έδινε τις εξής οδηγίες:

«Kράτα την αναπνοή σου, κάνε το σώμα σου λίγο πίσω και κράτησέ το εκεί, έτσι ώστε το σπέρμα να μην μπορεί να διεισδύσει στη μήτρα, και τότε αμέσως σήκω και κάθισε κάτω με λυγισμένα γόνατα. Αυτή η θέση θα σου προκαλέσει φτέρνισμα».

Για τον περιορισμό των γεννήσεων να μη ξεχνούμε και τον Αριστοτέλη, που συνιστούσε ως αντισυλληπτικό, ελαιόλαδο ανακατεμένο με εκχύλισμα κέδρου και αλοιφή μολύβδου ή λιβάνι, το οποίο έπρεπε να αλειφτεί στην περιοχή του κόλπου, όπου πέφτει ο σπόρος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»