metro
Το λογότυπο για το μετρό Θεσσαλονίκης που κόστισε 30.000 ευρώ

Την παρουσίαση του λογότυπου για το Μετρό Θεσσαλονίκης έκαναν την Τετάρτη 13/11 οι Χρήστος Σταϊκούρας και Νίκος Ταχιάος,  σε εκδήλωση στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Εν αναμονή της έναρξης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου, παρουσιάστηκε το «αυθεντικό και καινοτόμο λογότυπο», σύμφωνα με τον Χρ. Σταϊκούρα που χαρακτηρίζει τη δυναμική του μετρό.

Για όσους/ες/α αναρωτιούνται, δεν πρόκειται για ένα απλό «μ». Το λογότυπο έχει... βυζαντινή προέλευση και... αυτοκρατορική αξία αν μη τι άλλο. 

Το λογότυπο που δεν είναι ό,τι και ό,τι και που προφανώς κανένας κοινός πολίτης δεν θα μπορούσε να "σκαρφιστεί", κόστισε στο ελληνικό δημόσιο 30.000 ευρώ. 

Στο γεγονός αυτό έρχεται να προστεθεί η είδηση πως παρά τους διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν, τα πρωτεία πήρε μια εταιρεία με απευθείας ανάθεση του έργου. 

Ακύρωση 2 διαγωνισμών και απευθείας ανάθεση

Η εταιρεία Ελληνικό Μετρό προχώρησε στις 28 Φεβρουαρίου 2024 στην προκήρυξη διαγωνισμού για το «σχεδιασμό ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος, το οποίο θα αποτελέσει το διακριτό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης». Δικαίωμα συμμετοχής είχαν γραφίστες, εικαστικοί, αρχιτέκτοντες, διακοσμητές αλλά και φοιτητές με συναφές αντικείμενο.  

Σημειώνεται πως στον διαγωνισμό προβλεπόταν χρηματικό έπαθλο για τις 3 πρώτες αξιόλογες προτάσεις. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το parallaximag.gr, θα δίνονταν 8.000 ευρώ στην πρώτη, 4.000 στη δεύτερη και 2.000 στην τρίτη. 

Η διορία του διαγωνισμού έληγε στις 22 Απριλίου 2024. Ωστόσο στις 4 Απριλίου 2024, ακυρώθηκε ο διαγωνισμός. Αιτιολογία ήταν πως κρίθηκε απαραίτητος ο επανακαθορισμός των όρων  και να προβλέπεται η δημιουργία μιας συνολικής οπτικής ταυτότητας και όχι μόνο η δημιουργία λογοτύπου.

Στις 25 Ιουνίου 2024, ανακοινώθηκε ο δεύτερος διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών γραφικού σχεδιασμού για το Μετρό Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό 30.000 ευρώ και χωρίς χρηματικά έπαθλα. Η προθεσμία για την υποβολή των προσφορών έληξε στις 25 Ιουλίου 2024. Στις 16 Ιουλίου 2024, συστάθηκε η τριμελής επιτροπή η οποία είχε την ευθύνη να επιλέξει το λογότυπο και την οπτική ταυτότητα του έργου.

Αν και ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε, τελικά στις 2 Οκτωβρίου 2024 αναρτήθηκε στη Διαύγεια η απόφαση για την απευθείας ανάθεση του έργου στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE. 

Γιατί απορρίφθηκαν όλες οι προσφορές

Σύμφωνα με τo parallaxi η απόφαση που αφορούσε την απόρριψη των προσφορών όλων των οκτώ συμμετεχόντων στον διαγωνισμό, κοινοποιήθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου.

Η απόρριψη βασίστηκε στο άρθρο 2.4.3.2.Β της διακήρυξης, το οποίο καθορίζει τις προδιαγραφές για τη δημιουργική πρόταση. Συγκεκριμένα, οι συμμετοχές απορρίφθηκαν καθώς κρίθηκε ότι οι δημιουργικές προτάσεις δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις του διαγωνισμού. Επίσης, το άρθρο 2.4.3.2.Γ αναφέρεται στην επάρκεια και καταλληλότητα της ομάδας που θα υλοποιήσει το έργο, η οποία έπρεπε να αποδειχθεί από τους συμμετέχοντες. Τέλος, το άρθρο 2.4.3.1 αφορά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη συμμετοχή.

metro_thessalonikis

Δείτε την απόφαση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εργασια
Πάνω από 140 θέσεις εργασίας για κάθε ειδικότητα σε έξι μεγάλες εταιρείες
Οι προσλήψεις αφορούν τις εταιρείες Korres, Nestlé, Παπαδοπούλου, Fraport, Motor Oil, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τα καταστήματα ΚΑΥΚΑΣ και Public
Πάνω από 140 θέσεις εργασίας για κάθε ειδικότητα σε έξι μεγάλες εταιρείες
σύνταγμα
Μακροζωία: Μέχρι ποια ηλικία θέλουν να ζήσουν οι Έλληνες
Οι Έλληνες διατηρούν μία θετική στάση απέναντι στην προοπτική της μεγάλης ζωής, αν και στα φετινά αποτελέσματα καταγράφεται ελαφριά κάμψη του γενικού...
Μακροζωία: Μέχρι ποια ηλικία θέλουν να ζήσουν οι Έλληνες