Thumbnail
ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΑ

Μια τυχαία ανακάλυψη απολιθωμάτων στην Μοντάνα των ΗΠΑ πριν από μια δεκαετία έχει οδηγήσει στην αναγνώριση ενός νέου είδους δεινοσαύρου. Τα αποτελέσματα δημοσιεύονται στο διαδικτυακό περιοδικό PLOS ONE.

Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα του 902.gr,  ο νέος δεινόσαυρος ονομάστηκε με το επιστημονικό όνομα Spiclypeus shipporum -αντικαθιστώντας το ψευδώνυμο του ως σήμερα, Judith και έζησε περίπου 76 εκατομμύρια χρόνια πριν. Ο εν λόγω δεινόσαυρος ήταν φυτοφάγος και ανήκει στην οικογένεια Chasmosaurinae (υπο-οικογένεια των Κερατοψίδων). Η λέξη Spiclypeus είναι ένας συνδυασμός από δύο λατινικές λέξεις που σημαίνουν «καρφιά ασπίδα», αναφερόμενα στα εντυπωσιακά κέρατα που κοσμούν το κεφάλι του.

«Παρέχει νέα στοιχεία της διαφορετικότητας των δεινοσαύρων κατά τα τέλη της Κρητιδικής περιόδου και σε μια περιοχή που είναι πιθανό να δώσει ακόμη περισσότερες ανακαλύψεις», τονίζει ο παλαιοντολόγος Δρ. Jordan Mallon.

Εκτός του ότι τα κέρατα και οστά βοήθησαν να καθορίσουν το Judith ως νέο είδος, μια προσεκτική εξέταση τους αποκαλύπτει την ιστορία μιας δύσκολης ζωής γεμάτη πόνο. Το ανώτερο κόκκαλο του χεριού της Judith (βραχιόνιο) δείχνει διακριτά σημάδια αρθρίτιδας και οστεομυελίτιδας (λοίμωξη των οστών). Παρά το τραύμα, η ανάλυση των οστών του δεινοσαύρου δείχνουν ότι επέζησε μέχρι την «ενηλικίωση» του και θα ήταν τουλάχιστον 10 ετών όταν πέθανε.

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση