Thumbnail
Άνοια

Ένα παιχνίδι στο κινητό θα συνεισφέρει σε μεγάλη ευρωπαϊκή έρευνα κατά της άνοιας. Όπως λένε οι ειδικοί, πρόκειται για το πρώτο παιχνίδι που έγινε για καλό σκοπό σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς βοηθάει τους επιστήμονες να κατανοήσουν πώς πλοηγείται ο ανθρώπινος εγκέφαλος στον χώρο και θα τους οδηγήσει ένα βήμα πιο κοντά στην ανάπτυξη νέων διαγνωστικών εξετάσεων για την άνοια.

Η ονομασία του είναι “SeaHeroQuest” και έγινε από τη συνεργασία του Ομίλου Deutsche Telekom με τον βρετανικό κοινωφελή οργανισμό Alzheimer’s Research, το University College του Λονδίνου (UCL), το University of East Anglia (UEA) και σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών.

Το παιχνίδι, σύμφωνα με δημοσίευμα της naftemporiki.gr, δείχνει τις πρώτες επιπτώσεις που βιώνουν οι άνθρωποι που ζουν με άνοια, όπως είναι η απώλεια του χωροταξικού προσανατολισμού, ακόμα και σε γνωστά μέρη και περιβάλλοντα. Οι παίκτες  βρίσκουν τον δρόμο τους μέσα από λαβύρινθους νησιών και παγόβουνων, ενώ τα στοιχεία πλοήγησης καταγράφονται δημιουργώντας έτσι μεγαλύτερο σύνολο δεδομένων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το εντυπωσιακό, όπως λένε οι επιστήμονες, είναι ότι αν ένα άτομο παίξει για 2 λεπτά αυτό το παιχνίδι στο κινητό ή στο tablet του, αυτοί θα συγκεντρώσουν δεδομένα για την άνοια που ισοδυναμούν με 5 ώρες επιστημονικής έρευνας. Εάν 100.000 άτομα παίξουν για 2 λεπτά ο καθένας, αυτό ισοδυναμεί με περισσότερα από 50 χρόνια έρευνας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της naftemporiki.gr, Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την έκθεση “The Global ImpactofDementia” (2013-2050), η άνοια αναμένεται να επηρεάσει 135 εκατ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2050. Στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Παγκόσμιας Εταιρείας Νόσου Alzheimer (ADI), 197.000 άνθρωποι είχαν άνοια το 2015, ενώ προβλέπεται ο αριθμός αυτός να φτάσει στις 354.000 το 2050.

«Η άνοια απασχολεί εκατομμύρια συνανθρώπους μας στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Αλλάζει ριζικά την καθημερινότητα τόσο των ίδιων των ανθρώπων που ζουν με αυτή, όσο και των οικείων τους, της οικογένειάς τους. Η τεχνολογία μπορεί να κάνει τη διαφορά, ανοίγοντας νέους δρόμους στην επιστημονική έρευνα» σημειώνει η κ. Τσολάκη.

Το “Sea Hero Quest” είναι διαθέσιμο δωρεάν σε AppStore και GooglePlay, για να μπορούν όλοι, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας, παίζοντας ένα συναρπαστικό παιχνίδι μέσα από το smartphone ή το tablet τους, να συνεισφέρουν στην επιστημονική έρευνα κατά της άνοιας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxolikes-katharistries.jpg
Εκπαιδευτικοί: «Να μην τολμήσουν να απολύσουν εργαζόμενη!»
«Να αποσυρθεί τώρα η απαράδεκτη εισήγηση της δημοτικής αρχής Λυκόβρυσης-Πεύκης για την απόλυση 15 σχολικών καθαριστριών και να επαναπροσληφθούν όλες»
Εκπαιδευτικοί: «Να μην τολμήσουν να απολύσουν εργαζόμενη!»
biden.jpg
ΗΠΑ: «Είμαστε κοντά στο τέλος» λέει στενός συνεργάτης του Μπάιντεν
«Είμαστε κοντά στο τέλος» λέει στενός συνεργάτης του Μπάιντεν – Εντείνεται η πίεση για την απόσυρση της υποψηφιότητάς του
ΗΠΑ: «Είμαστε κοντά στο τέλος» λέει στενός συνεργάτης του Μπάιντεν
ΑΣΕΠ
ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2024: Το ΦΕΚ για 82 μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο
Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων και δικαιολογητικών συμμετοχής αρχίζει τη Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024 και ώρα 08:00 και λήγει τη Δευτέρα...
ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2024: Το ΦΕΚ για 82 μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο
Ταξίδι με τη χρονομηχανή
Τεχνητή Νοημοσύνη: Η ιστορία που έφτιαξε ένας 12χρονος Έλληνας μαθητής με εικόνες ΑΙ
Το ταξίδι με τη χρονομηχανή - Μια ιστορία από τον 12χρονο μαθητή Θάνο Γερονάτσιο με εικονογράφηση ΑΙ
Τεχνητή Νοημοσύνη: Η ιστορία που έφτιαξε ένας 12χρονος Έλληνας μαθητής με εικόνες ΑΙ