Τα σωστικά συνεργεία που αναζητούν το υποβρύχιο Titan στα βάθη του Ατλαντικού άκουγαν κρότους κάθε 30 λεπτά την Τρίτη, σύμφωνα με εσωτερική κυβερνητική ενημέρωση για τις εξελίξεις στην έρευνα, την οποία επικαλείται το αμερικανικό δίκτυο CNN.
Τέσσερις ώρες μετά, και αφού μπήκαν στην έρευνα περισσότερες συσκευές σόναρ, ακούγονταν ακόμα χτυπήματα, ανέφερε το σημείωμα, χωρίς ωστόσο να γίνεται σαφές πότε ακούστηκε το χτύπημα την Τρίτη ή για πόση ώρα.
Ωστόσο, μεταγενέστερη ενημέρωση που εστάλη το βράδυ της Τρίτης ανέφερε ότι ακούστηκαν κι άλλοι ήχοι, αλλά δεν περιγράφονταν ως «χτύποι».
«Ακούστηκε πρόσθετη ακουστική ανατροφοδότηση που θα βοηθήσει στην καθοδήγηση των επιφανειακών μέσων και θα υποδείξει επίσης συνεχή ελπίδα για επιζώντες», αναφέρεται στο σημείωμα.
Ένα καναδικό αεροσκάφος P3 εντόπισε επίσης ένα λευκό ορθογώνιο αντικείμενο στο νερό, σύμφωνα με την εν λόγω ενημέρωση, αλλά ένα άλλο πλοίο που επρόκειτο να ερευνήσει εκτράπηκε για να βοηθήσει στην έρευνα της ακουστικής ανατροφοδότησης, σύμφωνα με την εν λόγω ενημέρωση.
Το Κοινό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης εργάζεται για την εξεύρεση ενός υποβρύχιου τηλεχειριζόμενου οχήματος που θα βοηθήσει στην έρευνα, σύμφωνα με το υπόμνημα.
Τα πιθανά σενάρια για την εξαφάνιση του υποβρυχίου
Σύμφωνα με ανάλυση του Guardian ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι η εμπλοκή του υποβρυχίου στα συντρίμμια του Τιτανικού και προβλήματα με την επικοινωνία και το ρεύμα.
Τα συντρίμμια του πλοίου, που βρίσκονται σε βάθος 3.800 μέτρων στον πυθμένα του ωκεανού, είναι διασκορπισμένα και επικίνδυνα.
«Υπάρχουν παντού κομμάτια και συντρίμμια του πλοίου», δήλωσε ο Frank Owen, συνταξιούχος αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και διευθυντής του προγράμματος διαφυγής και διάσωσης υποβρυχίων.
Η επαφή χάθηκε μία ώρα και 45 λεπτά μετά το ταξίδι του υποβρυχίου, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλήρωμα μπορεί να βρισκόταν κοντά ή στον πυθμένα, ανέφερε.
Το υποβρύχιο έχει μέγιστη ταχύτητα τριών κόμβων, αλλά είναι πιο αργός όσο πιο βαθιά πηγαίνει.
Σε περίπτωση εμπλοκής, διακοπής ρεύματος ή επικοινωνιών, το υποβρύχιο είναι εξοπλισμένος με βαρίδια, τα οποία μπορούν να απελευθερωθούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δημιουργώντας αρκετή άνωση για να τον ανεβάσουν στην επιφάνεια. Διαθέτει επίσης μια σειρά από σήματα και φώτα που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόλις βρεθεί στην επιφάνεια για να προσελκύσει την προσοχή.
Ένα άλλο σενάριο, είναι να υπήρξε διαρροή. Στο σενάριο αυτό η τύχη του υποβρυχίου δεν είναι καλή, δήλωσε ο Alistair Greig, καθηγητής θαλάσσιας μηχανικής στο University College του Λονδίνου.
«Εάν έχει κατέβει στον πυθμένα και δεν μπορεί να ξαναβγεί με τη δική του δύναμη, οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες», πρόσθεσε. «Εάν το υποβρύχιο βρίσκεται στον πυθμένα και παραμένει άθικτο, είναι ελάχιστα τα σκάφη που μπορούν να φτάσουν τόσο βαθιά, και σίγουρα όχι δύτες».
Ο Chris Parry, απόστρατος αντιναύαρχος του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, δήλωσε στο Sky News ότι η διάσωση στο βυθό είναι «μια πολύ δύσκολη επιχείρηση».
«Ο Τιτανικός βρίσκεται σε μία τάφρο. Υπάρχουν πολλά συντρίμμια τριγύρω. Έτσι, η προσπάθεια να εντοπιστεί με το σόναρ, ώστε να στοχεύσουμε σε συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία θέλουμε να ψάξουμε με ένα άλλο υποβρύχιο θα είναι πράγματι πολύ δύσκολη».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη