Για τη διόρθωση
στο Μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας
(Σχ. έτος 2013-2014)
Δύο εισηγήσεις σχετικά με θέματα που περιλαμβάνονται φέτος στο πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας:
(α΄) Στην άσκηση Β2α΄, όπου ζητούνται δυο τρόποι ανάπτυξης της πρώτης παραγράφου του κειμένου: Εκτός από τους προτεινόμενους από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ορισμός, παράδειγμα, αιτιολόγηση), θα πρέπει να θεωρηθεί ορθός και ο τρόπος της Σύγκρισης-Αντίθεσης, καθόσον ορίζεται συγκριτικά η ανθρωπιά «του καιρού μας» και η ανθρωπιά/ανθρωπισμός του «Άλλοτε». Δεν είναι τυχαίο που πολλοί μαθητές έχουν συμπεριλάβει τον τρόπο αυτό στις απαντήσεις τους.
(β΄) Ως συνώνυμα του «αναλίσκεται» θα πρέπει να γίνουν δεκτές και λέξεις όπως, λ.χ. «αφιερώνεται», αφού με αυτή τη σημασία χρησιμοποιείται στο κείμενο (ας μην ξεχνούμε ότι πάντα η εξέταση είναι κειμενοκεντρική).
Εισηγήσεις του είδους τούτου ελπίζει κανείς να αντιμετωπιστούν ως ευπρόσδεκτες συμβολές στην αντικειμενικότερη βαθμολόγηση μαθημάτων τόσο ευαίσθητων όσο αυτό της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Ζωή Κ. Μπέλλα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη