Thumbnail
Του Πάνου Βασιλόπουλου

Παίρνοντας τα αποτελέσματα του σχολείου μας στο χέρι βλέπω ότι το 80% των μαθητών μας που έδωσαν φέτος εξετάσεις πέρασαν στα ΑΕΙ.Μοιράζομαι μαζί σας τη χαρά τους και τους αφήνω ήσυχους στην ανωνυμία τους με βάση τις επιδιώξεις της παιδείας τα τελευταία χρόνια.

Διαβάζω στον φιλοκυβερνητικό τύπο τους μύδρους για όλους όσους πέρασαν με βαθμούς κάτω από τη βάση σε ΑΕΙ και για τη κατάσταση της παιδείας σήμερα.Επειδή μου "επιτρέπω" να έχω άποψη με 36+16 χρόνια στα θρανία, ας τη μοιραστώ κι αυτή μαζί σας.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένας αγώνας,μαραθώνιου δρόμου με διαφορετικές καιρικές συνθήκες κάθε χρονιά.Τρέχουν 100.000 τερματίζουν οι 80.000 μπροστά από τους αποκαμωμένους και εγκαταλείψαντες.

Όσοι τερματίζουν κάνουν και διαφορετικό χρόνο που εξαρτάται από τον ανταγωνισμό και τον αν βρέχει, αν κάνει καύσωνα, αν έχει καλοκαιρία, αν έχουν νερό νια πιουν, αν τους στενεύουν τα παπούτσια τη συγκεκριμένη ώρα κάθε χρονιάς. Αν οι γονείς τους τους πήραν κατάλληλα ρούχα, αν τρέχουν με πλαστικό φτηνό σωβρακάκι ή ακόμα και ξυπόλητοι.

Αν τρέχουν στο μαραθώνιο την ίσια ασφάλτινη διαδρομή ή αν τρέχουν Σκεπαστή-Λίμνη, περιμένοντας το λεωφορείο στις 7 με κρύο ή ζέστη χρόνια συνέχεια ή τρώνε μεσημεριανό στις 4 αντί στις 2 που τρώνε τα βουτυρόπαιδα της Αθήνας. Έτσι λοιπόν το ότι κάποιος περνάει τη μια χρονιά με 10.000 μόρια και την άλλη ο επόμενος με 6.000 δεν κάνει τον ένα χειρότερο του άλλου.

Μετά τα ΑΕΙ φιλοξενούν την επόμενη βαθμίδα γνώσης που πρέπει να προσφέρεται απλόχερα, δωρεάν και με συνέπεια σε όλους τους νέους, αν θες να έχεις μια πιο μορφωμένη κοινωνία.

Το ότι στους 80.000 πέρασαν 25.000 με κάτω από τη βάση, είναι ένα χαζό επιχείρημα που απλά δικαιολογεί κάποιες διαφορετικές πολιτικές: Κλείσιμο ΑΕΙ και άνοιγμα ΙΕΚ-ΑΕΙ που με αμοιβή θα δίνουν αριστούχους αποφοιτήσαντες με κάθε καιρό και κάθε τρόπο (όπως και τώρα).

Το να χρησιμοποιεί το παράδειγμα 5-10 υποψηφίων που πέρασαν σε σχολές με μηδενικό ανταγωνισμό δεν σημαίνει ότι αυτοί είναι ηλίθιοι, αλλά πανέξυπνα κατανάλωσαν μηδενική ενέργεια αφού θα είχαν έτσι κι αλλιώς εξασφαλίσει την είσοδό τους.Το μυαλό τους θα κριθεί στις σπουδές στους και όχι στο αν μπήκαν "τρέχοντας" μόνοι τους.

Θα ήθελα πολύ ο κόσμος να μπορεί να διαβάζει πίσω από τους τίτλους. Θα ήθελα να απαξιώνω τους πάντες βάζοντας τους μαθηματικούς να κάνουν ορθογραφικά λάθη, τους φιλόλογους να μη μπορούν να κάνουν πράξεις και τη Κεραμέως να μη μπορεί να φτιάξει τη φορολογική της δήλωση.

Όμως επειδή έχω ακόμα τη λατρευτή καλοκαιρινή μου άδεια, δεν θέλω να ιδρώσω για να σας πω για πράγματα που δεν αλλάζουν επειδή δεν ασχολούμαστε μαζί τους.

Καλή επιτυχία στον αγώνα του καθενός και να φοβάστε μόνο τους βλάκες. Κάποιες φορές έχουν πλειοψηφία. Η μόρφωση είναι ο εχθρός τους κι ο μοναδικός μας φίλος. 

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aksiologisi2.jpg
Αξιολόγηση: «Στηρίζουμε τον εκπαιδευτικό που απαλλάχθηκε από τα καθήκοντά του λόγω της απεργίας – αποχής»
«Το δικαίωμα μας στην απεργία είναι κατοχυρωμένο με τους αγώνες μας και δε θα το παραδώσουμε»
Αξιολόγηση: «Στηρίζουμε τον εκπαιδευτικό που απαλλάχθηκε από τα καθήκοντά του λόγω της απεργίας – αποχής»