«Να πληροφορηθούμε άμεσα για την τελική ημερομηνία των Πανελλαδικών»
Επιστολή μαθήτριας Γ' Λυκείου στο alfavita.gr ως συμβολή στον "αγώνα" των παιδιών του 2002.

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

  Καιρό τώρα σκεφτόμουν να γράψω μία επιστολή με αποδέκτη εσάς και όλο το Υπουργείο Παιδείας, σχετικά με το πρόσφατο δράμα, το οποίο αποτελεί δυσβάσταχτο βάρος που έχουμε επωμιστεί όλοι μας. Όμως, η αλήθεια είναι πως κάτι με εμπόδιζε. Ίσως να ήταν το γεγονός πως δεν θα ήταν η πρώτη φορά που στέλνω επιστολή στο συγκεκριμένο Υπουργείο, μα καμιά φορά δεν έχω λάβει απάντηση, ίσως, από την άλλη μεριά, να ήταν η ψυχική και πνευματική κούραση και απογοήτευση που βιώνω εγώ αλλά και χιλιάδες άλλοι συμμαθητές μου, της γενιάς του 2002. Παρ' όλα αυτά, η ισχύς και επιμονή δεκάδων μαθητών που αποτυπώθηκε στις επιστολές τους, οι οποίες κυκλοφορούν στο διαδίκτυο τις τελευταίες μέρες, με παρακίνησε κι εμένα να κάνω μια ακόμη προσπάθεια, και λειτούργησε ως κινητήριος δύναμη για τη σύνταξη αυτής της επιστολής.

  Η κατάσταση που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο είναι πρωτοφανής, οπότε και μη εύκολα αντιμετωπίσιμη. Ανθρώπινες ψυχές χάνονται καθημερινά, εκατοντάδες χιλιάδες συγγενείς θρηνούν τα αδικοχαμένα θύματα, την ίδια στιγμή που οι επιστήμονες κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να σώσουν το ανθρώπινο γένος. Σε αυτό το σημείο βέβαια, θα ήθελα να επισημάνω πως οι συνθήκες αυτές κυριαρχούν (ευτυχώς, σε μικρότερο βαθμό), και στην Ελλάδα. Ωστόσο, ο μόνος θεσμός που φαίνεται να μην προσαρμόζεται στις κυρίαρχες συνθήκες, αλλά ταυτόχρονα, γίνονται εξίσου υπεράνθρωπες προσπάθειες να μη διαφοροποιηθεί ούτε στο ελάχιστο, είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις. Κι αυτό, γιατί; Διότι τι οργανωμένο κράτος θα είμαστε, αν δεν ωθήσουμε τους μαθητές για άλλη μια χρονιά στο άγχος, την αγανάκτηση, την υπερκόπωση;

  Οι πλειονότητα των μαθητών προετοιμάζεται, με όσα μέσα διαθέτει ο καθένας, από τη Β' Λυκείου (αν και προσωπικά πιστεύω πως, υποσυνείδητα, η διαδικασία αυτή ξεκινά από την Α' Δημοτικού) ώστε να αποκτήσουμε τα κατάλληλα εφόδια και δυνατότητες για να αντιμετωπίσουμε τον αντίπαλο, που έχει όνομα, σάρκα και οστά. Οι Πανελλαδικές, κάθε χρόνο, για τους τελειόφοιτους, καθώς και για εκείνους που αδράττουν τη δεύτερη, την τρίτη κ.ο.κ. ευκαιρία, ΔΕΝ φαντάζουν, ΕΙΝΑΙ μια κοινωνική οντότητα, που ζει ανάμεσά τους απομυζώντας και την τελευταία στάλα ψυχικού σθένους και ονείρων για την καινούρια ζωή που απλώνεται μπροστά τους. Βέβαια, δεν θα ήθελα να μιλήσω κι εγώ για τον πόνο και τις δυσκολίες που περνά κάθε μαθητής, μέχρι να βγει από αυτήν τη διαδικασία, αφού δεκάδες συμμαθητές μου άγγιξαν το συγκεκριμένο ζήτημα επαρκώς, μέσω ανατριχιαστικής αναπαράστασης της πραγματικότητας.

  Στη Γαλλία, οι αρμόδιοι Υπουργοί και τα μέλη των επιτελείων, αποφάσισαν την ακύρωση των δικών τους πανεθνικών εξετάσεων "baccalaureat", οι οποίες δεν έχουν ακυρωθεί από την εποχή του Ναπολέοντα, επειδή ακριβώς κατανόησαν το μέγεθος και τη σημασία της συμφοράς, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά οργάνωση (και σε έκτακτες περιόδους), αλλά και υπηρετώντας επάξια των τίτλο τους ως πολίτες-μέλη της Ε.Ε. Αντίθετα, οι μαθητές της Ελλάδας δεν γνωρίζουν ούτε πότε θα διεξαχθούν οι Πανελλήνιες, ούτε καν την ύλη στην οποία θα εξεταστούν, η οποία θα έχει και φάσεις αυξομείωσης! Και όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στο καθημερινό, πλέον, θέμα που αντιμάχονται, το οποίο είναι οι πολυάριθμες δυσλειτουργίες (μια εντελώς διαφορετική και μακροσκελής συζήτηση) της εξ απστάσεως διδασκαλίας, την οποία επικροτούν οι αρμόδιοι.

  Τέλος, θα επιθυμούσα να κλείσω θίγοντας ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει και ενοχλήσει, όχι μόνο εμένα αλλά φυσικά, μια μεγάλη μερίδα των συμμαθητών μου, των παιδιών του 2002. Αυτό είναι, η έκφραση, από μέρους των ιθυνόντων, της βούλησης των μαθητών, χωρίς στην πραγματικότητα να έχουν ακούσει τις απόψεις των τελευταίων, χωρίς να έχουν διαβάσει έστω μία από τις δεκάδες επιστολές που κάνουν το γύρο του διαδικτύου. Για μια σωστή συνεργασία, ο σεβασμός προς τις αντιλήψεις και τη φωνή των συμμετεχόντων είναι απαραίτητος. ΟΛΟΙ οι μαθητές του 2002 ΟΜΟΦΩΝΑ θέλουμε να πληροφορηθούμε ΛΙΑΝ ΣΥΝΤΟΜΩΣ για την ΤΕΛΙΚΗ ημερομηνία διαξαγωγής των Πανελλαδικών και την ΤΕΛΙΚΗ εξεταστέα ύλη, αφού ΟΧΙ οι συζητήσεις αλλά μια ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, όχι μόνο δεν μας αποδιοργανώνει αλλά αντίθετα μας ανασυστήνει! (αναφερόμενη στα λόγια της κ. Υφυπουργού)

Υ.Γ.: Η πραγματική μου πρόταση είναι η ακύρωση των Πανελληνίων ή έστω η τελική απόφαση της μετάθεσης τους, μια και καλή τον Σεπτέμβριο,(καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο πολλοί συμμαθητές μας είτε να ανήκουν στα κρούσματα, είτε να περνούν δύσκολες ώρες λόγω της νόσησης κάποιου οικογενειακού προσώπου, και κατά συνέπεια να μη δύνανται να μελετήσουν) όμως, αναγνωρίζω πως αν ακολουθήσουμε αυτή τη λογική μέθοδο, δεν θα είμαστε το παλιό, καλό, πεισματάρικο και βραδυκίνητο (όπως χαρακτηρίζεται και στο βιβλίο της ιστορίας) ελληνικό κράτος, που δεν αντιλαμβάνεται τις επιταγές των καιρών!

 

Με εκτίμηση,

 

Μαρίνα, μαθήτρια της θεωρητικής κατεύθυνσης σε Λύκειο του Δήμου Αιγάλεω.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων