Πανελλαδικές 2020: Σχολιασμός θεμάτων και προτεινόμενες λύσεις για το μάθημα της Πληροφορικής
Σχολιασμός θεμάτων και προτεινόμενες απαντήσεις από τα Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία για τα θέματα τις πληροφορικής

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Τα θέματα κρίνονται μέτριας δυσκολίας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δε θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Ιδιαίτερης προσοχής χρήζουν τα θέματα : A  Α3 και  Δ  Δ2α

 

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α

Α1)

1. ΛΑΘΟΣ

2.ΣΩΣΤΟ

3.ΣΩΣΤΟ

4.ΛΑΘΟΣ

5.ΣΩΣΤΟ

A2)

α) Σχολικό βιβλίο σελίδες 165-166

  1. Υπολογισμός αθροισμάτων στοιχείων του πίνακα.
  2. Εύρεση του μέγιστου ή του ελάχιστου στοιχείου.
  3. Ταξινόμηση των στοιχείων του πίνακα.
  4. Αναζήτηση ενός στοιχείου του πίνακα.
  5. Συγχώνευση  δύο πινάκων.

β) Σχολικό βιβλίο σελίδα 182.

  1. Ο αριθμός των πραγματικών και των τυπικών παραμέτρων πρέπει να είναι ίδιος
  2. Κάθε πραγματική παράμετρος αντιστοιχεί στην τυπική παράμετρο που βρίσκεται στην αντίστοιχη θέση.
  3. Η τυπική παράμετρος και η αντίστοιχή της πραγματική πρέπει να είναι του ίδιου τύπου.

γ) Σχολικό βιβλίο σελίδα 131 παράγραφος 7.6 ως απάντηση 4 από τα παρακάτω :

ΗΜ(Χ), ΣΥΝ(Χ), ΕΦ(Χ), Τ_Ρ(Χ), ΛΟΓ(Χ), Ε(Χ), Α_Μ(Χ), Α_Τ(Χ)

 

Α3)

α)

i) θα γίνουν 3 απωθήσεις

ii) κατά την απώθηση ενός στοιχείου από τη στοίβα (εξαγωγή στοιχείου από τον πίνακα) μειώνεται η τιμή της μεταβλητής top κατά ένα. Δηλ. top <- top 1. Στην απώθηση δε διαγράφεται το στοιχείο, στην πραγματικότητα δε γίνεται καμία παρέμβαση στα περιεχόμενα του πίνακα. Απλώς ο δείκτης κορυφή δείχνει στην προηγούμενη θέση. (συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό σελίδα 1

 

β)

i) θα γίνουν 2 εξαγωγές

ii) κατά την εξαγωγή ενός στοιχείου, αυξάνεται ο δείκτης front κατά ένα (δείχνει στην επόμενη θέση του πίνακα) χωρίς στην πραγματικότητα να γίνεται καμία παρέμβαση στα περιεχόμενα του πίνακα (χωρίς να διαγράφεται κάποιο στοιχείο). (συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό σελίδα 24).

A4)

α)

  1. 3  φορές
  2. 0 φορές
  3. 1 φορά

β) Α+8 ( ή Α+9)

ΘΕΜΑ Β

Β1) 

ΑΝ Χ=7 ΤΟΤΕ

ΓΡΑΨΕ ‘Α’

ΑΛΛΙΩΣ_ ΑΝ Χ=11 ‘Η Χ=13 ΤΟΤΕ

ΓΡΑΨΕ ‘Β’

ΑΛΛΙΩΣ _ ΑΝ Χ<20 ΤΟΤΕ

ΓΡΑΨΕ ‘Γ’

ΑΛΛΙΩΣ_ ΑΝ Χ>=50 ΚΑΙ Χ<=100 ΤΟΤΕ

ΓΡΑΨΕ ‘Δ’

ΑΛΛΙΩΣ

ΓΡΑΨΕ ‘Ε’

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Β2)

  1. ΑΛΗΘΗΣ
  2. 2
  3. n MODi
  4. ΨΕΥΔΗΣ
  5. ΠΡΩΤΟΣ=ΨΕΥΔΗΣ

ΘΕΜΑ Γ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΟΡ, ΒΔ, Β, ΑΘΡ, Κ, ΔΙΑΘ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΛ1, ΠΛ2
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΑΠ
ΑΡΧΗ
  ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΟΡΙΟ ΒΑΡΟΥΣ'
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΡ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΒΑΡΟΣ'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΔ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΒΔ < ΟΡ
  ΠΛ1 <- 0
  ΑΘΡ <- 0
  ΠΛ2 <- 0
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΔΙΑΘ <- ΟΡ - ΒΔ
    ΓΡΑΨΕ 'ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΟΡΤΩΘΕΙ', ΔΙΑΘ
    ΓΡΑΨΕ 'ΝΑ ΦΟΡΤΩΘΕΙ ΔΕΜΑ ;(ΝΑΙ/ΟΧΙ)'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠ
    ΑΝ ΑΠ = 'ΝΑΙ' ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΒΑΡΟΣ ΔΕΜΑΤΟΣ'
      ΔΙΑΒΑΣΕ Β
      ΑΝ Β > ΔΙΑΘ ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΔΕΜΑ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ'
        ΠΛ1 <- ΠΛ1 + 1
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΒΔ <- ΒΔ + Β
        ΑΝ Β <= 500 ΤΟΤΕ
          Κ <- 0.5*Β
        ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Β <= 1500 ΤΟΤΕ
          Κ <- 0.5*500 + (Β - 500)*0.3
        ΑΛΛΙΩΣ
          Κ <- 0.5*500 + 1000*0.3 + (Β - 1500)*0.1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ', Κ
        ΑΘΡ <- ΑΘΡ + Κ
        ΑΝ Β > 1000 ΤΟΤΕ
          ΠΛ2 <- ΠΛ2 + 1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΑΠ = 'ΟΧΙ'
  ΓΡΑΨΕ 'ΤΑ ΔΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΟΡΤΩΘΗΚΑΝ ΕΙΝΑΙ', ΠΛ1
  ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ', ΑΘΡ
  ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΔΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1000 ΚΙΛΑ ΕΙΝΑΙ', ΠΛ2
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

ΘΕΜΑ Δ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ4
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, k, ΠΛ[20], MAX
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Α, ΑΠ[20, 100], Π[20] 
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20     !Δ2α
    ΔΙΑΒΑΣΕ Π[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20     !Δ2β
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α
    j <- 1
    ΟΣΟ j <= 100 ΚΑΙ Α <> 'ΤΕΛΟΣ' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΠ[i, j] <- Α
      j <- j + 1
      ΑΝ j < 101 ΤΟΤΕ
        ΔΙΑΒΑΣΕ Α
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΙΑ k ΑΠΟ j ΜΕΧΡΙ 100
      ΑΠ[i, k] <- 'Χ'
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20      !Δ3
    ΠΛ[i] <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
      ΑΝ ΑΠ[i, j] = 'Θ' ΤΟΤΕ
        ΠΛ[i] <- ΠΛ[i] + 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  MAX <- -1
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΑΝ ΠΛ[i] > MAX ΤΟΤΕ
      MAX <- ΠΛ[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΑΝ ΠΛ[i] = MAX ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ Π[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΚΑΛΕΣΕ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ(ΠΛ, Π)    !Δ4
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΓΡΑΨΕ Π[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ(ΠΛ, Π)    !Δ5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, ΠΛ[20], temp
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[20], temp1
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 20
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 20 ΜΕΧΡΙ i ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΠΛ[j] > ΠΛ[j - 1] ΤΟΤΕ
        temp <- ΠΛ[j] 
        ΠΛ[j] <- ΠΛ[j - 1] 
        ΠΛ[j - 1] <- temp
        temp1 <- Π[j] 
        Π[j] <- Π[j - 1] 
        Π[j - 1] <- temp1
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΠΛ[j] = ΠΛ[j - 1] ΤΟΤΕ
        ΑΝ Π[j] < Π[j - 1] ΤΟΤΕ
          temp1 <- Π[j] 
          Π[j] <- Π[j - 1] 
          Π[j - 1] <- temp1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

 

 

 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΚΡΟΖΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ, ΑΝΑΠΛΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
o-teachers-facebook_15.jpg
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
Αλήθεια, σε ποιο επίπεδο διάλυσης και στρατηγικής ήττας θα είχαν φτάσει σήμερα οι εκπαιδευτικοί εάν με τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις τον...
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!