Πανελλήνιες 2022: Σε ποια μαθήματα «πάτωσαν» και πού «αρίστευσαν» οι υποψήφιοι των πανελλαδικών
Πορίσματα για τις επιδόσεις των μαθητών και εκτιμήσεις για τις βάσεις.

Κομβικό ρόλο για την εισαγωγή των υποψήφιων φοιτητών στα πανεπιστήμια αναμένεται να παίξουν τα Μαθηματικά. Ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας επηρεάζει τόσο τους υποψήφιους του 4ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομικών Σπουδών και Σπουδών Πληροφορικής), όσο και του 2ου, δηλαδή των Θετικών Επιστημών. Όπως αναφέρει ο μαθηματικός και πρόεδρος του Παραρτήματος Ηρακλείου της Μαθηματικής Εταιρείας, Ανδρέας Βαρβεράκης, τα θέματα στα Μαθηματικά δυσκόλεψαν τους μαθητές για πολλούς και διάφορους λόγους, όπως είναι η πανδημία, καθώς οι μαθητές που εξετάστηκαν φέτος δεν είχαν δώσει καθόλου ενδοσχολικές εξετάσεις στο Λύκειο.

Σύμφωνα με έγκριτους αναλυτές, πρόκειται για βαθμολογίες "Βατερλό" στο συγκεκριμένο μάθημα, με το ποσοστό όσων έγραψαν κάτω από τη βάση να φτάνει το 80% με 85% στο 4ο πεδίο και το 60-65% συνολικά. Τον χαρακτηρισμό "Βατερλό" δεν τον αποδέχεται ο κ. Βαρβεράκης, καθώς τονίζει πως πρόκειται για υπερβολικό "όρο". Ο ίδιος, μιλώντας στη "ΝΚ" (www.neakriti.gr), αναφέρει τους λόγους για τους οποίους οι μαθητές του 2ου και του 4ου πεδίου δεν έγραψαν στο μάθημα των Μαθηματικών.

"Φέτος υπήρχε σαφής διαφορά δυσκολίας θεμάτων σε σχέση με πέρυσι. Ήταν αρκετά πιο δύσκολα σε σχέση με πέρυσι. Επίσης, μπορεί κάποιος να αναφερθεί και στις συνθήκες της πανδημίας, που ήταν επιβαρυντικός παράγοντας για τους μαθητές. Τα παιδιά δεν είχαν δώσει εξετάσεις Μαθηματικών στο Λύκειο. Ένας άλλος παράγοντας οφείλεται και στο γεγονός ότι πάνω από το 50% των μαθητών φτάνουν στη Γ’ Λυκείου χωρίς καθόλου βασικές γνώσεις Μαθηματικών. Ο λόγος είναι γνωστός. Είναι εύκολο να φτάσει κάποιος στη Γ’ Λυκείου χωρίς να έχει εντρυφήσει στη γνώση των Μαθηματικών. Πολλοί μαθητές δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις τυπικά. Άλλωστε στο 4ο πεδίο, όπως υποστηρίζουν, φέτος σε ποσοστό πάνω από το 80% θα έχουν γράψει κάτω από τη βάση. Είναι οι μαθητές που έχουν χαμηλότερο βαθμό σε σχέση με το 2ο πεδίο", υποστήριξε χαρακτηριστικά.

Οι φετινές βάσεις αναμένεται να κινηθούν πτωτικά, όπως και οι βαθμοί των υποψηφίων, στο σύνολο των εξεταζόμενων μαθημάτων, σύμφωνα με τις πληροφορίες της ιστοσελίδας www.neakriti.gr.


Τα μαθήματα αποτυχίας και επιτυχίας

Πιο αναλυτικά, οι πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας αναφέρουν:

  • Για τη Νεοελληνική Γλώσσα: Οι επιδόσεις των υποψηφίων φέτος θα είναι λίγο καλύτερες από τις αντίστοιχες περσινές.
  • Για τα Μαθηματικά: Αναμένεται ένα τεράστιο ποσοστό υποψηφίων με βαθμολογίες κάτω από τη βάση.
  • Για τη Φυσική: Αναμένεται να καταγραφούν γραπτά με βαθμολογίες γύρω ή και κάτω από τη βάση σε ποσοστό 50%.
  • Για τη Χημεία: Οι επιδόσεις αναμένεται να είναι καλύτερες από πέρυσι, ωστόσο θα υπάρχει αυξημένος αριθμός γραπτών κάτω από τη βάση σε σχέση με εκείνα του προηγούμενου έτους.
  • Για τη Βιολογία: Φέτος τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι, άρα και οι επιδόσεις των υποψηφίων θα είναι χαμηλότερες. Οι εκτιμήσεις δείχνουν “συνωστισμό” στις βαθμολογίες μεταξύ 45 και 70 στην κλίμακα του 100.
  • Για τα Αρχαία Ελληνικά: Φέτος τα θέματα ήταν πολύ απαιτητικά και αυτό οδηγεί σε πτώση των υψηλών βαθμολογιών. Οι αριστούχοι αναμένεται να είναι αισθητά λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι και οι αποτυχόντες πολύ περισσότεροι.
  • Για τα Λατινικά: Οι βαθμολογίες αναμένεται να είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες περυσινές, αλλά αντίστοιχες με αυτές της τελευταίας χρονιάς εξέτασης των Λατινικών.

Την Τρίτη οι βαθμολογίες

Λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι της Τρίτης 28 Ιουνίου αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων 2022 για τα ΓΕ.Λ., σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας και σχετική εγκύκλιο η οποία έχει σταλθεί στους περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης, στα λύκεια και στα βαθμολογικά κέντρα.

Την ίδια ώρα και μέρα οι βαθμοί θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση και θα γνωστοποιηθούν στους υποψήφιους με τη νέα διαδικασία μέσω μηνύματος (SMS) στο κινητό τους τηλέφωνο.

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι μπορούν να καταχωρίσουν ή να επιβεβαιώσουν το κινητό τους τηλέφωνο στη σελίδα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων , μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, σε ειδική εφαρμογή η οποία είναι διαθέσιμη έως και αύριο Παρασκευή 24 Ιουνίου, αξιοποιώντας τα στοιχεία συμμετοχής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις 2022.

Οι διευθυντές θα αναρτήσουν στις σχολικές μονάδες μόνο τις εκτυπωμένες καταστάσεις που περιλαμβάνουν τους κωδικούς και τους βαθμούς των υποψηφίων, ενώ, σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος δεν έχει τον κωδικό του, οι διευθυντές των ΓΕ.Λ. θα γνωστοποιούν τα βαθμολογικά αποτελέσματα στον υποψήφιο με βάση τις αναλυτικές βαθμολογικές καταστάσεις που τους έχουν αποσταλεί και οι οποίες περιλαμβάνουν και τα ονομαστικά στοιχεία των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έως τα μέσα Ιουλίου θα ολοκληρωθούν και οι διαδικασίες κατάθεσης των μηχανογραφικών.

Πιο συγκεκριμένα, από προχθές Τρίτη έχουν ξεκινήσει να προσέρχονται στο λύκειό τους για να δημιουργήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) οι παρακάτω υποψήφιοι:

Όσοι έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. έτους 2022, και κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο (οι υποψήφιοι ΓΕ.Λ.) και απολυτήριο και πτυχίο (οι υποψήφιοι ΕΠΑ.Λ.), προκειμένου στη συνέχεια να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή/και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (ΠΜΔ) για την εισαγωγή τους σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ). Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που κάποιος υποψήφιος υποβάλει Μ.Δ. και ΠΜΔ ο προσωπικός κωδικός ασφαλείας (password) θα είναι ο ίδιος.
Όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. τα έτη 2020 ή 2021, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, προκειμένου να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο. Επισημαίνεται ότι οι απόφοιτοι που είναι υποψήφιοι για το 10% συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.
Οι τελειόφοιτοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) έτους 2022 που δε συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά επιθυμούν να υποβάλουν Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή τους σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ).
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι θα υποβάλουν το Μ.Δ. και το ΠΜΔ κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, το οποίο θα ανακοινωθεί αργότερα.


Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά - Το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου η ανακοίνωση των βάσεων

Σε ό, τι αφορά τις φετινές βάσεις, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Παιδείας θα ανακοινωθούν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου (πέρυσι ανακοινώθηκαν στις 27 Αυγούστου).

Σημειώνεται ότι η συμπλήρωση του φετινού μηχανογραφικού δεν έχει καμία σχέση με την αντίστοιχη περσινή διαδικασία. Η βασικότερη φετινή αλλαγή είναι ο τρόπος υπολογισμού των μορίων με συντελεστές μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ανά πεδίο, ενώ με απόφαση του οικείου πανεπιστημίου θα αποδίδονται, κατά περίπτωση, συντελεστές στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δημιουργώντας ένα πιο περίπλοκο τοπίο.

Ακόμη, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) λειτουργεί ως προϋπόθεση για να έχει τη δυνατότητα κάθε υποψήφιος να δηλώσει το τμήμα. Ο κάθε υποψήφιος για κάθε σχολή θα έχει διαφορετικά μόρια, γιατί ο συντελεστής βαρύτητας της ΕΒΕ είναι διαφορετικός ανά σχολή, καθώς κάθε τμήμα μπορεί να ορίσει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα. Με το προηγούμενο σύστημα σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπήρχαν δύο μαθήματα βαρύτητας, οι βαθμοί στα οποία πολλαπλασιάζονταν με 1,3 και 0,7, ενώ στα άλλα δύο δεν υπήρχαν συντελεστές. Φέτος όμως κάθε πανεπιστημιακό τμήμα όρισε τους συντελεστές βάσει των οποίων θα πολλαπλασιαστούν οι επιδόσεις των υποψηφίων σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Θυμίζουμε ότι 393 σχολές έχουν κρατήσει ίδιο τον συντελεστή βαρύτητας με πέρυσι.

Την ίδια ώρα, την αύξηση του αριθμού των ειδικοτήτων που θα παρέχονται στα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, ενώ αυξημένες θα είναι και οι ειδικότητες αλλά και οι θέσεις στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι μέσω Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου. Όπως ανακοινώθηκε, «με απόφαση του γενικού γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας κ. Γεώργιου Βούτσινου, ορίζεται ότι οι ειδικότητες που θα παρέχονται στα ΙΕΚ από το έτος κατάρτισης 2022-2023 θα είναι 134, αριθμός αυξημένος κατά 31 σύγκριση με τις 103 ειδικότητες που λειτουργούν κατά το τρέχον έτος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

o-teachers-facebook_15.jpg
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
Αλήθεια, σε ποιο επίπεδο διάλυσης και στρατηγικής ήττας θα είχαν φτάσει σήμερα οι εκπαιδευτικοί εάν με τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις τον...
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
athlitismos sxoleio
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: 14 χρόνια συνεχείς ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, χωρίς αποτέλεσμα
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν την αναγκαιότητα επανεξέτασης και αναβάθμισης της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι...
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: 14 χρόνια συνεχείς ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, χωρίς αποτέλεσμα