Η Εκθεση είναι το πιο απρόβλεπτο βαθμολογικά μάθημα. Αποτελεί δε ένα μάθημα με σταθερά αυξημένο ποσοστό γραπτών «κάτω από τη βάση» στις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ, αλλά και μεγάλα ποσοστά απόκλισης της αξιολόγησης των βαθμολογητών της. Με άλλα λόγια, σε ένα μάθημα που δεν περιλαμβάνει ασκήσεις και λογικά θεμελιωμένες απαντήσεις, πώς μπορεί να ξεχωρίσεις αντικειμενικά το «καλό» από το «πολύ καλό»;
Σε ένα τέτοιο φόντο, η Εκθεση ετησίως συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα ποσοστά αναβαθμολογήσεων, καθώς πολύ συχνά οι βαθμολογητές διαφωνούν και οδηγούνται στη «διαιτησία» ή εκφράζονται ενστάσεις.
Σε έρευνα που ολοκλήρωσε αυτές τις ημέρες ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ) καταγράφονται όλα τα βαθμολογικά δεδομένα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας των τελευταίων 22 ετών, ενώ σε αυτή φαίνεται ότι το ποσοστό υποψηφίων που παραδίδει γραπτά «κάτω από τη βάση» τα τελευταία δυο χρόνια έχει αυξηθεί.
Όπως επισημαίνει η Μάρνυ Παπαματθαίου στo tanea.gr στην πορεία αυτών των ετών, διαπιστώνεται από την έρευνα του ΕΟΕ ότι υπάρχει ένα εύρος 8%-16% των εξεταζομένων που αξιολογήθηκαν στα γραπτά δοκίμια των πανελλαδικών εξετάσεων με βαθμούς κάτω από 10, στη βαθμολογική κλίμακα των 20 μονάδων. Μάλιστα, πιο υψηλό ποσοστό με αξιολόγηση κάτω από 10 αφορά την επίδοση των εξεταζομένων το 2020 (πιθανότατα λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας αλλά και των αλλαγών που εφαρμόστηκαν διαρκούσης της καραντίνας στο εξεταστικό σύστημα της χώρας).
Το προηγούμενο έτος με αντίστοιχα αισθητά χαμηλό ποσοστό αξιολόγησης γραπτών κάτω από τη βάση 10 ήταν το 2016. Την εποχή εκείνη είχε γίνει προσπάθεια περιορισμού των κατευθύνσεων σε δυο (Θετική – Θεωρητική), διπλές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και νέο σύστημα με δυνατότητα επιλογής, ανάμεσα σε τέσσερα ή πέντε, εξεταζόμενων μαθήματων.
Στην έρευνα διαπιστώνονται και για την Ελλάδα τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά στα οποία οδήγησαν η πανδημία και η τηλεκπαίδευση των προηγούμενων ετών.
Από την έρευνα διαπιστώνεται ότι:
– Οι αποκλίσεις μεταξύ πρώτου και δεύτερου βαθμολογητή στην αξιολόγηση των θεμάτων είναι μεγάλες. Στο Θέμα Α, ο μέσος όρος κυμαίνεται στο 19%-24%, στο Θέμα Β στο 6%-17%, στο Θέμα Γ στο 19%-24% και στο Θέμα Δ στο 19%- 21%.
– Σε ένα βαθμολογικό δείγμα της πενταετίας 2017-2022, από την κατανομή βαθμολογίας σε κάθε επιμέρους τέσσερα θέματα που επιλέγονται ετησίως κατά την εξέταση στις πανελλαδικές εξετάσεις του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, που περιλαμβάνει και την Εκθεση (Α, Β, Γ, Δ) προκύπτουν τα εξής:
Στο Θέμα Α ο μέσος όρος βαθμολογίας κυμαίνεται στο 56%-62%, στο Θέμα Β 59%-76%, στο Θέμα Γ στο 54%-60% και στο Θέμα Δ στο 54%-59%, με το χαμηλότερο ποσοστό να παρατηρείται το 2020 (λόγω των συνθηκών της πανδημίας).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη