Επιστολή διαμαρτυρίας μαθήτριας της Γ΄ Τάξης του Λυκείου για τα θέματα της Βιολογίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις έλαβε το alfavita.gr και την δημοσιεύει:
Είμαι αριστούχα μαθήτρια της Γ΄ Τάξης του Λυκείου και καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, αλλά και όλων των προηγούμενων σχολικών ετών, αποκλειστικό μου μέλημα ήταν η συνεχής και -πολλές φορές- επίπονη μελέτη, σε βάρος ακόμη και της ίδιας μου της υγείας, προς το σκοπό της εισαγωγής μου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στη σχολή της επιλογής μου (Ιατρική Σχολή).
Στις 6-6-2023 εξετάσθηκα στο μάθημα «Βιολογία Προσανατολισμού».
Η διατύπωση του ερωτήματος πολλαπλής επιλογής Α1. είχε ως εξής: «Α. Τα ινίδια χρωματίνης: α. διπλασιάζονται κατά τη μετάφαση. β. είναι ορατά στο οπτικό μικροσκόπιο, γ. αποτελούνται από νουκλεοσώματα. δ. τα συναντάμε στην πρόφαση της κυτταρικής διαίρεσης.».
Σύμφωνα με τη διδακτική ύλη, το παραπάνω ερώτημα επιδεχόταν δύο ορθών απαντήσεων, της απάντησης γ. (ότι τα ινίδια χρωματίνης αποτελούνται από νουκλεοσώματα), αλλά και της απάντησης δ. (ότι τα ινίδια χρωματίνης συναντάμε στην πρόφαση της κυτταρικής διαίρεσης).
Με δεδομένο, όμως, ότι, όπως έχουμε διδαχθεί, τα ινίδια χρωματίνης δεν αποτελούνται μόνο από νουκλεοσώματα (αλλά και από συνδετικές πρωτεΐνες), επέλεξα την απάντηση δ., την οποία εκτίμησα ορθότερη της γ.
Με έκπληξή μου, ωστόσο, διαπίστωσα ότι στις προτεινόμενες απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ), ορθή επιλογή ήταν η γ.
Δυστυχώς, δεν μπορώ να κατανοήσω το λόγο για τον οποίο η απάντηση γ. θεωρείται ως μόνη ορθή, τη στιγμή που και η απάντηση δ. ήταν εξίσου ορθή (αν όχι, ακριβολογώντας, ορθότερη της γ.).
Το θέμα είναι ότι νιώθω έντονο το αίσθημα της αδικίας τόσο σε βάρος μου όσο και σε βάρος των υπολοίπων συμμετεχόντων στην εξέταση του άνω μαθήματος που δώσαμε την εξίσου ορθή απάντηση δ., δεδομένου ότι αποδεδειγμένα, με βάση τη διδακτική ύλη, υπήρχαν δύο ορθές απαντήσεις, πράγμα που η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων όφειλε να έχει αντιληφθεί πριν θέσει το συγκεκριμένο ερώτημα, προκειμένου να μην υπάρχουν ασάφειες, εξ αιτίας των οποίων ανατρέπεται η επίπονη προσπάθειά μας για επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, ματαιώνονται οι κόποι μας και, τελικά, τίθεται σε κίνδυνο το ίδιο το επαγγελματικό μέλλον μας.
Επομένως, θεωρώ επιβεβλημένο προς αποκατάσταση κάθε αδικίας σε βάρος εμού και των συνυποψηφίων μου που συμμετείχαμε στην εξέταση του παραπάνω μαθήματος, να ληφθούν ως ορθές και οι δύο απαντήσεις επί του επίμαχου ερωτήματος, πράγμα εξ άλλου που είχε συμβεί, σε αντίστοιχη περίπτωση, και στο παρελθόν, στην εξέταση και βαθμολόγηση του μαθήματος της φυσικής το έτος 2020.
Με Εκτίμηση!
Η Μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου
Στεφανία
Διαβάστε εδώ: Πανελλήνιες Εξετάσεις 2023 - Όλα τα θέματα κι οι απαντήσεις τους
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη