panellinies 2024
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Τι εκτιμούν οι βαθμολογητές για τα θέματα, ποιες βαθμολογίες καταγράφονται και προς τα που θα κατευθυνθουν οι βάσεις εισαγωγής

Την Τετάρτη 12 Ιουνίου ολοκληρώνονται οι πανελλήνιες εξετάσεις για τους 73.000 περίπου υποψήφιους των Γενικών Λυκείων (απομένουν τα ειδικά μαθήματα) με τα μαθήματα Ιστορία ((για το Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (για τα Επιστημονικά Πεδία Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας)  και Οικονομία (για το Επιστημονικό Πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής).

Σε εξέλιξη βρίσκεται η βαθμολόγηση των γραπτών της Νεοελληνικής Γλώσσας, των Αρχαίων Ελληνικών, των Μαθηματικών , και της Βιολογίας, ενώ αύριο Τρίτη ξεκινά και η βαθμολόγηση των Λατινικών, της Χημείας και της Πληροφορικής.

Ήδη καταγράφονται οι πρώτες εκτιμήσεις βαθμολογητών  που διδάσκουν τα μαθήματα για το βαθμό δυσκολίας/ ευκολίας των θεμάτων καθώς και οι πρώτες εκτιμήσεις για την κίνηση των βάσεων εισαγωγής

 

Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας (σε σχέση με πέρσι) στα Αρχαία και στα Μαθηματικά (μαθήματα που επηρεάζουν σημαντικά το 1ο , 2ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο) καθώς καταγράφονται χαμηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με πέρσι.

Παράλληλα οι βαθμολογητές σημειώνουν ότι αναφορικά με τα Μαθηματικά φαίνεται ότι το ερώτημα Δ4 είναι αυτό που θα καθορίσει τους αριστούχους στις φετινές επιδόσεις ενώ με τα πρώτα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους φαίνεται ότι στα Αρχαία Ελληνικά τα άριστα γραπτά (18-20) είναι λιγότερα από πέρσι.

Μικρότερο ποσοστό άριστων γραπτών (σε σχέση πάντα με πέρσι) φαίνεται ότι καταγράφεται και στη Βιολογία (αν και το δείγμα και εδώ είναι εξαιρετικά μικρό).

Στην Πληροφορική βαθμολογητές εκτιμούν ότι δεν  αναμένεται να υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις από πέρσι καθώς τα θέματα ήταν ελάχιστα πιο απαιτητικά από τα περσινά.

Στη Χημεία αλλά και στα Λατινικά οι εκτιμήσεις των βαθμολογητών είναι ότι τα φετινά θέματα είχαν τον ίδιο περίπου βαθμό δυσκολίας με τα περσινά και στο πλαίσιο αυτό δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις στις επιδόσεις των φετινών υποψηφίων σε σχέση πάντα με τους περσινούς.

Κατά τα άλλα οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι πάνω από τα επτά στα δέκα γραπτά στα Μαθηματικά της  Ομάδας Προσανατολισμού «Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής» θα είναι κάτω από τη βάση ενώ μεγάλο θα είναι και το ποσοστό χαμηλών βαθμολογιών στα Αρχαία Ελληνικά (πάνω από το 40% κάτω από τη βάση) της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Η Έκθεση (Νεοελληνική γλώσσα και Λογοτεχνία)

Η Εκθεση είναι το πιο απρόβλεπτο βαθμολογικά μάθημα. Αποτελεί δε ένα μάθημα με ελάχιστο ποσοστό άριστων γραπτών στις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ, αλλά και μεγάλα ποσοστά απόκλισης της αξιολόγησης των βαθμολογητών της.

Οι εκτιμήσεις των βαθμολογητών πριν την έναρξη της βαθμολόγησης ήταν ότι το θέμα πριμοδοτούσε καλύτερες επιδόσεις από πέρσι. Ωστόσο τα πρώτα στοιχεία από τις βαθμολογήσεις των γραπτών φανερώνουν ότι τα άριστα γραπτά (18-20) δύσκολα θα ξεπεράσουν το 1,5%

Πως έγραψαν μέχρι τώρα οι φετινοί υποψήφιοι των ΓΕΛ με βάση μικρό δείγμα βαθμολογιών και εκτιμήσεις βαθμολογητών

Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Ποσοστό άριστων γραπτών (%)

Με βάση μικρό δείγμα βαθμολογιών και εκτιμήσεις

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

< 1,5%

Αρχαία Ελληνικά

< 5%

Μαθηματικά (Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής)

< 2,5%

Μαθηματικά (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών)

< 17,5 %

Βιολογία

< 15%

Εκτιμήσεις

Λατινικά

< 23%

Χημεία

< 15%

Πληροφορική

< 20%

 

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την κίνηση των βάσεων εισαγωγής

Όπως είναι γνωστό οι παράγοντες που διαμορφώνουν την κίνηση των βάσεων εισαγωγής είναι ο αριθμός θέσεων εισακτέων σε σχέση με τον αριθμό των υποψηφίων (σε σύγκριση πάντα με τις προηγούμενες πανελλαδικές εξετάσεις), ο βαθμός ευκολίας / δυσκολίας των θεμάτων (πάντα σε σχέση με τις προηγούμενες πανελλαδικές εξετάσεις) καθώς και η ζήτηση των σχολών από τους υποψήφιους (όπως αυτή  αποτυπώνεται με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού)

Φέτος, προφανώς λόγω των εκλογών η κυβέρνηση επέλεξε να αυξήσει λίγο τον αριθμό των θέσεων εισακτέων. Πέρυσι ο αριθμός των θέσεων εισακτέων ανερχόταν στις 68.574 (χωρίς τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές) ενώ φέτος ο συνολικός αριθμός των εισακτέων είναι 68.851, (αύξηση 277 θέσεων). Από τις 277 θέσεις οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του ΔΠΘ

Αρα αυτός ο παράγοντας δεν θα παίξει σημαντικό ρόλο. Συνεπώς η πορεία των βάσεων θα εξαρτηθεί κατά κύριο λόγο από τις επιδόσεις στις εξετάσεις των υποψηφίων για τις οποίες αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο εκτιμήσεις και ενδείξεις. Μια καλή εικόνα για το συγκεκριμένο θέμα θα έχουμε όταν ανακοινωθούν οι βαθμοί και κυρίως τα στατιστικά στοιχεία για το σύνολο των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο.

Ωστόσο μπορούμε να κάνουμε κάποιες ασφαλείς προβλέψεις που βασίζονται στη "χημεία" των στατιστικών στοιχείων των προηγούμενων χρόνων.

Η πρώτη πρόβλεψη αφορά ότι θα έχουμε και φέτος μερικές χιλιάδες κενές θέσεις, κοντολογίς ότι λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) από τις προσφερόμενες θέσεις εισακτέων πάνω από το 10%  θα μείνει ακάλυπτο!

Η δεύτερη πρόβλεψη αφορά στη ζήτηση των σχολών από τους υποψήφιους. Όλα τα στοιχεία φανερώνουν ότι οι Ιατρικές, Πολυτεχνικές, Νομικές και Ψυχολογικές σχολές μαζί με τις στρατιωτικές θα θερίσουν την αφρόκρεμα των υψηλών βαθμολογιών με αποτέλεσμα να κρατήσουν υψηλά τις βάσεις εισαγωγής τους τόσο περισσότερο όσο κοντύτερα κατοικοεδρεύουν στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.

Οι βαθμολογίες και οι βάσεις εισαγωγής

 

Οι επόμενες μέρες έως το τέλος του μήνα, που θα ανακοινωθούν οι βαθμοί σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι και οι πιο «βασανιστικές» αφού βέβαια κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια πόσο έγραψε σε κάθε μάθημα. Στη συνέχεια όταν οι βαθμοί ανακοινωθούν και γίνει ο υπολογισμός των μορίων, τα παιδιά θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο -εξίσου δύσκολη διαδικασία- και μετά έρχεται η αναμονή για τις βάσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων που συμμετέχουν στις φετινές  Πανελλαδικές Εξετάσεις,  προγραμματίζεται από το υπουργείο Παιδείας για την Παρασκευή 28 Ιουνίου ή για την Δευτέρα 1η Ιουλίου.

Τα αποτελέσματα (οι βαθμοί) θα σταλούν στο κινητό μέσω SMS (σε όσους έχουν υποβάλει σχετική δήλωση) από το Υπουργείο Παιδείας για τέταρτη συνεχή χρονιά ενώ παράλληλα θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική εφαρμογή results.it.minedu.gov.gr αλλά και στις σχολικές μονάδες.

Την πρώτη εβδομάδα του Ιούλη αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες στα ειδικά μαθήματα.

Μηχανογραφικά δελτία

Τη δεύτερη εβδομάδα του Ιούλη : Συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.

Ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής

Την τελευταία εβδομάδα του Ιούλη: Ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και των ονομάτων των επιτυχόντων στα ΑΕΙ

Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι όταν κληθούν να δηλώσουν τα τμήματα προτίμησης στο Μηχανογραφικό θα βλέπουν και θα μπορούν να επιλέξουν ΜΟΝΟ τα τμήματα, στα οποία θα έχουν πρόσβαση. Συγκεκριμένα κάθε υποψήφιος θα βλέπει τα τμήματα εκείνα για τα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων του είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την ΕΒΕ κάθε τμήματος, συνυπολογιζόμενης όπου απαιτείται και της ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών.

 

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Βάσεις εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές

Φτιάξε σωστά το Μηχανογραφικό σου με την βοήθεια των πιο εξειδικευμένων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού

Τι σημαίνει η φράση «οι καιροί ου μενετοί»;

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pirosvestiki
Φωτιά τώρα στην Άνδρο
Συναγερμός έχει σημάνει στην πυροσβεστική για φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Κυριακής στην Άνδρο
Φωτιά τώρα στην Άνδρο
trimperis
Πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή Φυσικής Γ.Τριμπέρη για τα πτυχία που αναγνωρίζονται ως Integrated Master
Ένα αναβαθμισμένο 5ετές Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών θα δώσει ισχυρότερα εφόδια
Πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή Φυσικής Γ.Τριμπέρη για τα πτυχία που αναγνωρίζονται ως Integrated Master