Στρατιωτικοί σε Πιερρακάκη: «Βατερλώ» στις βάσεις εισαγωγής 2024 στις Στρατιωτικές Σχολές
Στρατιωτικές σχολές: « Ζητάμε την άμεση κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής»

Για «Βατερλώ» στις βάσεις εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές για το 2024 κάνει λόγο σε επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ).

Οι στρατιωτικοί υποστηρίζουν στην επιστολή τους, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, ότι το Βατερλώ που συνέβη δεν μπορεί να εξηγηθεί μόνο με το αποδεδειγμένο φιάσκο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ή τη φετινή δυσκολία των θεμάτων.

«Η κατάσταση με τις στρατιωτικές σχολές συνοψίζεται σε μία απλή φράση: λίγοι ενδιαφέρονται, λιγότεροι εισάγονται, λιγότεροι εξέρχονται και από αυτούς παραιτούνται κιόλας, ή αν θέλουμε να δούμε ακόμα πιο βαθιά την σκληρή πραγματικότητα, μια ολόκληρη γενιά γυρνάει την πλάτη στις ΕΔ» επισημαίνουν.

Τέλος, ζητούν την άμεση κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, τουλάχιστον για το σύνολο των ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ, συνακόλουθα με την πλήρη ανωτατοποίηση του συνόλου των Σχολών, καθώς και τη μισθολογική εξομάλυνση των σπουδαστών σε αυτές με τους αντίστοιχους των ΣΑ.

Η επιστολή της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.Ο.Ε.Σ.)

Βάσεις Εισαγωγής Έτους 2024 στις Στρατιωτικές Σχολές

ΣΧΕΤ. :   α.  Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1263/2022 έγγραφό μας

               β.  Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1606/2023 έγγραφό μας

               γ.  Υπ’ αριθμ. πρωτ. 229/2024 έγγραφό μας

               δ.  Υπ’ αριθμ. πρωτ. 277/2024 έγγραφό μας

               ε.    Υπ’ αριθμ. πρωτ. 535/2024 έγγραφό μας

               στ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 591/2024 έγγραφό μας

               ζ.    Υπ’ αριθμ. πρωτ. 759/2024 έγγραφό μας

              Κύριε Υπουργέ.

Η Ομοσπονδία μας επί σειρά μηνών φέρνει στο φως αδιαμφισβήτητα στοιχεία που αποδεικνύουν την κατάσταση που επικρατεί στις ΕΔ [ως σχετικά]. Μια κατάσταση απαξίωσης και αυξανόμενης φθοράς, η οποία τις έχει καταστήσει μη ελκυστικό επαγγελματικό προορισμό για τις νέες και τους νέους, την στιγμή που «αδειάζουν» λόγω των αυξανόμενων παραιτήσεων με ταχείς ρυθμούς. Παρά τα διάφορα αφηγήματα που παρουσιάζονται κατά καιρούς, όπως η υποτιθέμενη αναβάθμιση των ΑΣΕΙ στον πρόσφατο ν.5110/2024, διαφαίνεται ότι η ζημιά που έχει προκληθεί είναι τεράστια, ακριβώς όπως προειδοποιούσαμε εγκαίρως αλλά δεν εισακουστήκαμε.

Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι επί σειρά μηνών κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου με έντονη ανησυχία, διαπιστώνουμε ότι τα προβλήματα είτε παραπέμπονται στις καλένδες, είτε «απλά» δεν λύνονται, είτε επιδεινώνονται μέσα από μέτρα που διαρκώς κινούνται προς τη λάθος κατεύθυνση. Τις προηγούμενες μέρες ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές για το 2024 και δυστυχώς συνέβη αυτό που φοβόμασταν και είχαμε προειδοποιήσει: πρόκειται για Βατερλώ, το οποίο δεν μπορεί να εξηγηθεί μόνο με το αποδεδειγμένο φιάσκο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ή τη φετινή δυσκολία των θεμάτων.

Θα παραθέσουμε, κατ’ αρχάς, σε συγκριτικό πίνακα τις βάσεις της γενικής σειράς από Γενικά Λύκεια για τις σχολές, προκειμένου να γίνει αντιληπτή η έκταση του δράματος (η υποτύπωση γίνεται από τη Σχολή με τη μεγαλύτερη πτώση, στις αγκύλες η κατάταξη από την υψηλότερη προς τη χαμηλότερη βάση):

 

α/α

Σχολή

Βάση 2024

Βάση 2023

Μεταβολή

Κενές Θέσεις

1

ΣΣΕ (Σώματα) [19]

12.415

15.555

-20,2%

0

2

ΣΜΥΑ (Επιχειρησιακής Υποστήριξης) [18]

13.155

16.315

-19,4%

0

3

ΣΜΥΝ [23]

11.080

13.700

-19,1%

0

4

ΣΝΔ (Μηχανικοί) [22]

11.629

13.799

-15,7%

0

5

ΣΑΝ [17]

14.425

16.650

-13,4%

8

6

ΣΝΔ (Μάχιμοι) [24]

11.076

12.744

-13,1%

0

7

ΣΜΥΑ (Τεχνολογικής Υποστήριξης) [21]

11.985

13.545

-11,5%

60

8

ΣΙ (Μηχανικοί) [13]

16.525

18.290

-9,7%

0

9

ΣΙ (Ιπτάμενοι) [16]

14.575

16.125

-9,6%

14

10

ΣΙ (Ελεγκτές Αεράμυνας) [14]

16.340

18.005

-9,2%

0

11

ΣΜΥ (Σώματα) [15]

14.890

15.830

-5,9%

0

12

ΣΜΥ (Όπλα) [25]

10.290

10.890

-5,5%

148

13

ΣΜΥΑ (Εφοδιαστικής Υποστήριξης) [12]

16.825

17.785

-5,4%

0

14

ΣΣΑΣ (Οδοντιατρικό) [7]

17.535

18.200

-3,7%

0

15

ΣΣΑΣ (Νομικό) [3]

17.930

18.600

-3,6%

0

16

ΣΙ (Διοικητικοί) [9]

17.485

18.145

-3,6%

0

17

ΣΣΑΣ (Φαρμακευτικό) [10]

17.375

17.950

-3,2%

0

18

ΣΣΑΣ (Ψυχολόγων) [2]

18.295

18.905

-3,2%

0

19

ΣΣΑΣ (Οικονομικό) [5]

17.875

18.405

-2,9%

0

20

ΣΣΑΣ (Κτηνιατρικό) [8]

17.535

18.044

-2,8%

0

21

ΣΣΑΣ (Ιατρικό) [6]

17.600

18.050

-2,5%

0

22

ΣΙ (Εφοδιαστών) [4]

17.890

18.305

-2,3%

0

23

ΣΙ (Έρευνας Πληροφορικής) [1]

18.435

18.720

-1,5%

0

24

ΣΙ (Μετεωρολόγων) [11]

17.280

18.195

-1,5%

0

25

ΣΣΕ (Όπλα) [20]

12.230

12.220

0,1%

230

 

      Από τον παραπάνω πίνακα προκύπτουν δραματικά συμπεράσματα:

  • Το μεγαλύτερο πλήγμα το δέχονται τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ), δηλαδή οι Σχολές Αξιωματικών. Δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο ότι στην πρώτη δεκάδα με τη μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με το 2023 οι 7 είναι ΑΣΕΙ. Παρά τα επικοινωνιακά τεχνάσματα περί δήθεν αναβάθμισης, φαίνεται ότι υπάρχει κάτι που οι νέες και οι νέοι «δυσκολεύονται» να αντιληφθούν. Ή μήπως δεν το αντιλαμβάνεται η Ηγεσία;
  • Προκειμένου να αποδειχθεί η αποστροφή των νέων ιδίως προς τις σχολές Αξιωματικών, οι Ιπτάμενοι, οι Μηχανικοί και οι Ελεγκτές Αεράμυνας της ΣΙ έχουν λιγότερα μόρια από το Τμήμα Εφοδιαστικής Υποστήριξης της ΣΜΥΑ, οι Μάχιμοι της ΣΝΔ έχουν λιγότερα μόρια από τη ΣΜΥΝ και η ΣΣΕ (Όπλα και Σώματα) έχουν λιγότερα μόρια από τα Σώματα της ΣΜΥ. Υπενθυμίζουμε ότι οι ΑΣΣΥ εξακολουθούν να είναι ισότιμες με ΙΕΚ.
  • Οι Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) συγκεντρώνονται στις πρώτες 13 θέσεις με τη μεγαλύτερη πτώση, καταλαμβάνοντας τις 6 εξ αυτών. Κοινώς η συστηματική προσπάθεια υποβάθμισης και απαξίωσης των ΑΣΣΥ δείχνει να πετυχαίνει το στόχο της.
  • Οι Σχολές με τη μικρότερη πτώση είναι κατά βάση αυτές που μπορούν να οδηγήσουν σε επαγγελματική εξασφάλιση εκτός ΕΔ, κάτι που εξάλλου φαίνεται και από τη ζήτηση των Σχολών. Δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο ότι στην πρώτη δεκάδα των υψηλών βάσεων (ζήτηση) βρίσκονται τα 7 τμήματα της ΣΣΑΣ και συμπληρώνονται από 3 τμήματα της ΣΙ, ένα εκ των οποίων της πληροφορικής. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι ΕΔ έχουν πάψει να θεωρούνται πεδίο επαγγελματικής αποκατάστασης, με όσα αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
  • Η «άνοδος» στη ΣΣΕ (Όπλα) και η «μικρή» πτώση στη ΣΜΥ (Όπλα) είναι εικονικές και οφείλονται στον τεράστιο αριθμό κενών θέσεων. Αν και δεν υπάρχει περιθώριο για ευφυολογήματα, στις δύο αυτές Σχολές ακόμα και οι βάσεις εισαγωγής κατακρημνίστηκαν στο ίδιο το βάραθρο που δημιούργησαν.
  • Το 82% των 460 κενών θέσεων αφορά τις Σχολές του ΣΞ.
  • Οι Σχολές του ΠΝ βρίσκονται κυριολεκτικά στον πάτο του πίνακα της ζήτησης, καταλαμβάνοντας τις θέσεις 22 έως 24 από σύνολο 25 σχολών, γεγονός που αποδεικνύει το εύρος των αποτελεσμάτων των αποτυχημένων «μέτρων μέριμνας».
  • Όσο πιο «επιχειρησιακό» είναι το αντικείμενο της Σχολής, τόσο πιο χαμηλό το ενδιαφέρον των νέων. Ενδεικτικά: ΣΙ Μηχανικοί (13η θέση), ΣΙ Ιπτάμενοι (16η), ΣΜΥΑ επιχειρησιακή υποστήριξη (18η), ΣΣΕ Όπλα (20η), ΣΜΥΑ τεχνολογική υποστήριξη (21η), ΣΝΔ Μηχανικοί (22η), ΣΜΥΝ (23η), ΣΝΔ Μάχιμοι (24η), ΣΜΥ Όπλα (25η).
  • Οι κενές θέσεις (460) είναι περισσότερες από την αύξηση θέσεων (404) για την οποίαν κάποιοι είχαν σπεύσει να θριαμβολογήσουν.

Προκειμένου να γίνει πλήρως κατανοητό το Βατερλό στο οποίο έχουν οδηγήσει τις ΕΔ οι πολιτικές αποφάσεις και τα «μέτρα μέριμνας» που έχουν ληφθεί τα προηγούμενα χρόνια, σας παραθέτουμε συγκριτικό πίνακα με τις βάσεις του 2014 (με σειρά από υψηλότερη έτους 2014), έτους όπου ήδη βρισκόμασταν στην περιδύνηση της οικονομικής κρίσης:

 

α/α

Σχολή

Βάση 2024

Βάση 2014

Μεταβολή (μόρια)

1

ΣΣΑΣ (Ιατρικό)

17.600

19.330

-1.730

2

Σχολή Ικάρων (Μηχανικοί)

16.525

19.225

-2.700

3

ΣΣΑΣ (Οικονομικό)

17.875

19.187

-1.312

4

ΣΣΑΣ (Οδοντιατρικό)

17.535

19.144

-1.609

5

ΣΣΑΣ (Ψυχολόγων)

18.295

19.121

-826

6

ΣΣΑΣ (Κτηνιατρικό)

17.535

19.050

-1.515

7

ΣΣΑΣ (Φαρμακευτικό)

17.375

18.987

-1.612

8

ΣΣΑΣ (Νομικό)

17.930

18.908

-978

9

ΣΑΝ

14.425

18.256

-3.831

10

ΣΣΕ (Σώματα)

12.415

18.536

-6.121

11

ΣΝΔ (Μηχανικοί)

11.629

18.425

-6.796

12

ΣΝΔ (Μάχιμοι)

11.076

18.143

-7.337

13

Σχολή Ικάρων (Ιπτάμενοι)

16.525

17.875

-1.350

14

ΣΤΥΑ (με Τεχνολογικής Υποστήριξης)

11.985

17.154

-5.529

15

ΣΣΕ (Όπλα)

12.230

16.890

-4.660

16

ΣΜΥ (Σώματα)

14.890

16.455

-1.565

17

ΣΜΥΝ

11.080

16.054

-4.974

18

ΣΜΥ (Όπλα)

10.290

15.674

-5.384

 

Από τον παραπάνω συγκριτικό πίνακα διαπιστώνουμε επιπλέον ανησυχητικά στοιχεία:

  • Οι σχολές με τη μεγαλύτερη πτώση (άνω των 4.500 μορίων) σε βάθος δεκαετίας είναι τέσσερις σχολές Αξιωματικών και τρεις Υπαξιωματικών και συγκεκριμένα κατά σειρά πτώσης: ΣΝΔ/Μάχιμοι, ΣΝΔ/Μηχανικοί, ΣΣΕ/Σώματα, ΣΤΥΑ, ΣΜΥ/Όπλα, ΣΜΥΝ, ΣΣΕ/Όπλα.
  • Οι τρεις σχολές που έχουν πτώση άνω των 6.000 μορίων είναι Αξιωματικών (ΣΝΔ/Μάχιμοι, ΣΝΔ/Μηχανικοί, ΣΣΕ/Σώματα).
  • Από τις επτά σχολές, μόνο μία είναι της ΠΑ και η οποία έχει πάψει να υφίσταται με την ίδια μορφή. Κοινώς, σε βάθος δεκαετίας έχουν πληγεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη το ΠΝ και ο ΣΞ.
  • Εξ όσων έχουμε εντοπίσει προς ώρας, η πτώση των Σχολών του ΠΝ καθώς και των Σωμάτων της ΣΣΕ δείχνει να είναι από τις μεγαλύτερες που καταγράφονται αυτή τη δεκαετία στο μηχανογραφικό.
  • Το 2014 δεν υπήρχε σχολή (ΑΣΕΙ ή ΑΣΣΥ) με λιγότερα από 15.000 μόρια (από σύνολο 18 σχολών). Πλέον οι 11 από τις 25 σχολές (δηλαδή το 44%) έχει κάτω από 15.000 μόρια με τις 6 εξ αυτών (25%) να βρίσκονται ασθμαίνοντας πάνω από τα 11.000 μόρια. Αντίστοιχα, όταν το 2014 υπήρχαν 6 σχολές (από τις 18, δηλαδή το 33%) με περισσότερα από 19.000 μόρια, σήμερα δεν υπάρχει καμία (από 25).

              Κύριε Υπουργέ.

Η κατάσταση με τις στρατιωτικές σχολές συνοψίζεται σε μία απλή φράση: λίγοι ενδιαφέρονται, λιγότεροι εισάγονται, λιγότεροι εξέρχονται και από αυτούς παραιτούνται κιόλας, ή αν θέλουμε να δούμε ακόμα πιο βαθιά την σκληρή πραγματικότητα, μια ολόκληρη γενιά γυρνάει την πλάτη στις ΕΔ. Το κενό αυτό δεν θα μπορέσει να αναπληρωθεί ποτέ εάν η πορεία δεν αλλάξει και για να αλλάξει πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα δεδομένα δεν ψεύδονται: μπορούν μόνο να παρερμηνεύονται (όπως επιχειρήθηκε να γίνει με τις παραιτήσεις και τα περιβόητα στατιστικά ΓΕΕΘΑ) και πλέον δεν θεωρούμε ότι έχουμε άλλα περιθώρια για την ίδια πορεία.

Τα αποτελέσματα των πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί επί σειρά ετών και που προς ώρας απλώς αντικατοπτρίζονται ως αδιάφοροι αριθμοί, θα φανούν στην πράξη σε μερικά χρόνια, όπου θα αρχίσουν να δημιουργούνται ακόμα μεγαλύτερες αποκλίσεις ανάμεσα στις παλιές, αριθμητικά πλούσιες τάξεις που φτάνουν στην αποστρατεία και έχουν αντικατασταθεί από την είσοδο νέων, αριθμητικά φτωχών τάξεων των περασμένων ετών της οικονομικής κρίσης.

Σε αυτό το πρόβλημα προστίθενται οι αυξανόμενες παραιτήσεις στο σύνολο του στρατεύματος, όπου πλέον διαφαίνεται ότι αρχίζουν να επεκτείνονται και στις στρατιωτικές σχολές. Παράλληλα προστίθενται αποφάσεις της Ηγεσίας, καθ’ ημάς ακατανόητες, όπως η μη επίλυση προβλημάτων (πχ ΕΠΟΠ) ή η δημιουργία νέων (απολύσεις για λόγους υγείας). Παράλληλα, ο μ.ο. ηλικίας αυξάνεται δραματικά, καθώς παράλληλα αρχίζει να χάνεται προσωπικό με σημαντική τεχνογνωσία που δεν μπορεί να μεταβιβάσει. Ως προς το πρακτικό κομμάτι, τα «εξερχόμενα» από τις σχολές νέα στελέχη δεν επαρκούν ούτε κατά το ελάχιστο για να καλύψουν τις κενές θέσεις που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι για τον προκάτοχό σας είχαμε επισημάνει κατ’ επανάληψη την έλλειψη αναφορών προς το προσωπικό των ΕΔ. Όλες οι εξαγγελίες βασίζονταν μόνο στο υλικό και τους εξοπλισμούς. Δυστυχώς, διαπιστώνουμε με θλίψη ότι κι εσείς φαίνεται να ακολουθείτε την ίδια πορεία. Και δεν αναφερόμαστε, βεβαίως, στην κουραστική, πλέον, και «πολυφορεμένη» επίκληση του συντελεστή ισχύος, που πλέον κάθε αναφορά της προκαλεί αρνητικά σχόλια. Αμ έπος, αμ έργον έλεγαν οι πρόγονοί μας και πλέον φαίνεται ότι η εναρμόνιση έργων με τα λόγια γίνεται μόνο επί τα χείρω, εν μέσω ενός γενικευμένου κατήφορου.

Από όλα αυτά προκύπτουν πολύ σημαντικά ερωτήματα, όπως το γιατί έχουν πληγεί τόσο έντονα και δυσανάλογα πολύ οι Σχολές Αξιωματικών ή οι Σχολές του ΠΝ. Ωστόσο, το κυριότερο, θεωρούμε, ότι είναι το εξής: η περιβόητη ατζέντα 2030 που έχετε προαναγγείλει, θα εμπεριέχει στρατιωτικούς; Είναι δυνατόν να μην έχει σημανθεί γενικός συναγερμός, παρά να είμαστε ακόμα σε ασκήσεις επί χάρτου όταν είναι ξεκάθαρο ότι ο ρυθμός με τον οποίον «αδειάζουν» οι ΕΔ αυξάνεται;

Κατόπιν των ανωτέρω σας παρακαλούμε να αναλογιστείτε ως κατεπείγοντα τα αποτελέσματα των ενεργειών της Πολιτείας εις βάρος των ΕΔ και να διαπιστώσετε τη διάλυση που ήδη λαμβάνει χώρα και μάλιστα με επιταχυνόμενους ρυθμούς. Η Πολιτεία πρέπει να λάβει πραγματικά μέτρα άμεσα, προς κάθε δυνατή κατεύθυνση και όχι μέτρα με εικονικά αποτελέσματα. Η Ομοσπονδία μας έχει γνωστοποιήσει κατ’ επανάληψη ρεαλιστικές προτάσεις, ζητώντας παράλληλα την εγκατάλειψη κάθε «μέτρου» με αρνητικό πρόσημο διότι «κάποιοι αριθμοί» δεν βγαίνουν. Η Ηγεσία έχει την υποχρέωση να τους κάνει να βγαίνουν με ορθολογικό τρόπο.

Προς αυτή την κατεύθυνση, υπενθυμίζουμε το πλήθος προτάσεων που έχουμε υποβάλει κατ’ επανάληψη με το αίτημα της κατεπείγουσας εξέτασής τους και ζητάμε συνάντηση αντιπροσωπείας μαζί σας για να συζητήσουμε τους έντονους προβληματισμούς μας, ώστε να συνδράμουμε στην προσπάθεια να καταστούν οι ΕΔ εκ νέου ελκυστικό επαγγελματικό προορισμό. Συναφώς των ανωτέρω και ειδικώς ως προς τις στρατιωτικές σχολές, ζητάμε την άμεση κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, τουλάχιστον για το σύνολο των ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ, συνακόλουθα με την πλήρη ανωτατοποίηση του συνόλου των Σχολών, καθώς και τη μισθολογική εξομάλυνση των σπουδαστών σε αυτές με τους αντίστοιχους των ΣΑ.


Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - Π.Ο.Ε.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vrefos
Αδιανόητη τραγωδία: Νεκρό βρέφος από λάθος χειρισμούς του μαιευτήρα
«Το παιδί μας ήταν νεκρό με παραμορφωμένο κεφάλι και συμπιεσμένο σώμα από την παρατεταμένη και βίαιη χρήση της βεντούζας» καταγγέλλουν οι γονείς του
Αδιανόητη τραγωδία: Νεκρό βρέφος από λάθος χειρισμούς του μαιευτήρα
mayrelis
Εκδήλωση στη μνήμη του εκπαιδευτικού Μάκη Μαυρέλη την Κυριακή στις 6 μμ στην Καλλιθέα
Σε λίγο κλείνουν 4 μήνες από τη μέρα που χάθηκε ο εκπαιδευτικός Μάκη Μαυρέλης μετά από άνιση μάχη με τον καρκίνο. Μια μάχη που έδωσε αθόρυβα, με...
Εκδήλωση στη μνήμη του εκπαιδευτικού Μάκη Μαυρέλη την Κυριακή στις 6 μμ στην Καλλιθέα