Thumbnail
Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού στη Βουλή

«Θέλουμε τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα να γίνουν κυψέλες προβληματισμού και στέκια δημιουργίας. Να μένουν ολημερίς ανοιχτά στον κάθε νέο, για μαθήματα, για συζητήσεις και συναυλίες. Δεξαμενές φρεσκάδας στη σκέψη ολόκληρης της χώρας. Δίχως τον φόβο των επεισοδίων, του μίσους και των καταστροφών. Τόπο συνάντησης νέων ρευμάτων και καινοτομίας. Όπως συμβαίνει, δηλαδή, παντού στον κόσμο» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στην ολομέλεια της βουλής και αναφερόμενος στη ρύθμιση για το άσυλο στα πανεπιστήμια.

«Τα πανεπιστήμια ανοίγουν! Δεν συμβιβάζονται, πλέον, με την ασχήμια και την μετριότητα. Διεκδικούν το κύρος και την λάμψη που τους ανήκουν. Θέλουν παρόντες τους φοιτητές τους. Τα εργαστήριά τους σε λειτουργία. Καθηγητές ελεύθερους να διδάσκουν και σπουδαστές ελεύθερους να αμφισβητούν και να ερευνούν. Αυτό θα πει αληθινή πανεπιστημιακή ζωή και πραγματική πανεπιστημιούπολη» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Μίλησε για αναγέννηση της πανεπιστημιακής ζωής και αποκατάσταση του ασύλου παρά για κατάργησή του. «Διότι «ά-συλο» σημαίνει τον ασφαλή, «τον προστατευόμενο από σύληση τόπο» είπε και συμπλήρωσε «Και σήμερα ας το παραδεχτούμε: οι τόποι των πανεπιστημίων έχουν συληθεί, έχουν βανδαλιστεί. Πολλά κτίρια έχουν λεηλατηθεί».

Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι η κυβέρνηση δεν θέλει αστυνομία στα πανεπιστήμια. «Θέλουμε, όμως, να διώξουμε από εκεί τους κουκουλοφόρους που αστυνομεύουν τη ζωή των φοιτητών» και επισήμανε ότι «όσοι φορούν στολή και εθνόσημο είναι όργανα της Δημοκρατίας και απολογούνται σε αυτήν. Ενώ οι γνωστοί-άγνωστοι τραμπούκοι υπηρετούν μόνο σκοτεινά συμφέροντα».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι για την κατάσταση στα Πανεπιστήμια υπάρχουν διαχρονικές και διακομματικές ευθύνες. «Σήμερα, όμως, η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Η συζήτηση, λοιπόν, για το λεγόμενο άσυλο -αν θέλουμε να είναι ουσιαστική- προϋποθέτει τολμηρές παραδοχές. Και διάθεση να δώσουμε λύση. Να διεξαχθεί χωρίς πυροτεχνήματα -όπως αυτό περί δήθεν σεβασμού του ασύλου από τους Ναζί, στην κατοχή. Κάτι τέτοιο όχι μόνο είναι ανιστόρητο, αλλά εξισώνει τις δυνάμεις κατοχής του φασισμού με τη νόμιμη εξουσία ενός δημοκρατικού κράτους. Να αποφύγει, επίσης, την ψεύτικη ωραιοποίηση της κατάστασης στ' όνομα κάποιων ιδεολογικών εμμονών. Γιατί είναι παγίδα που εξωραΐζει τις δυσκολίες. Αποθρασύνει τους υπεύθυνους. Και, κυρίως, θολώνει την λαϊκή εγρήγορση» είπε και υπογράμμισε ότι «η συζήτηση ας μείνει μακριά και από επικίνδυνες απόψεις. Όπως αυτή που ακούστηκε, ότι τάχα τα πανεπιστήμια πρέπει να είναι φυτώρια πολιτικών στελεχών. Η χώρα πλήρωσε πολύ ακριβά τους κομματικούς σωλήνες και τα προϊόντα τους».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις θετικές επιπτώσεις της διάταξης για το άσυλο στα Πανεπιστήμια σημειώνοντας ότι προστατεύει τη γνώση, την έρευνα, τον πολιτισμό και τα χρήματα των φορολογουμένων και θωρακίζει και τον πολιτικό διάλογο μέσα στα πανεπιστήμια και τις ίδιες τις φοιτητικές εκλογές.

«Όταν μιλάμε, λοιπόν, για κατάργηση του «ασύλου ανομίας», μιλάμε για την απαγόρευση της παραβατικής δράσης μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους. Γιατί και αυτοί είναι δημόσιος χώρος. Όπως, ακριβώς, οι δρόμοι και οι πλατείες μας. Όπου, σε περίπτωση κινδύνου, όλοι καλούμε την βοήθεια της αστυνομίας. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Απαντώντας σε όσους μιλούν για είσοδο της αστυνομίας στα πανεπιστήμια ο Κυριάκος Μητσοτάκης τους κάλεσε να αναλογιστούν ότι έχουν ήδη κάνει μία σοβαρή δημοκρατική υποχώρηση. «Τα έχουν αποδεχθεί ως δεδομένα "φρούρια" που έχουν κατακτηθεί και ανήκουν σε «κάποιους» άλλους -πέραν των φοιτητών και των καθηγητών τους».

Μιλώντας για την κατάσταση που επικρατεί στα Εξάρχεια είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «παρέδωσε» την περιοχή του Πολυτεχνείου μεταφέροντας από εκεί όλες τις δημόσιες υπηρεσίες -μέχρι και τη στάση των λεωφορείων. «Αντί να εμποδίζει αυτούς που έκαιγαν τα οχήματα …άλλαξε τα δρομολόγιά τους» υπογράμμισε, με αποτέλεσμα όπως είπε να παραλύσει η ζωή σε μια ολόκληρη συνοικία.

«Αυτήν την οπισθοδρομική τάση ετών θέλει να ανακόψει η κυβέρνηση μας. Όχι μόνο αποκαθιστώντας, επιτέλους, την ηρεμία μέσα και γύρω από τα πανεπιστήμια. Αλλά προβάλλοντας και ένα άλλο μοντέλο καθημερινής ευημερίας» σημείωσε ο πρωθυπουργός και αναφέρθηκε στην μεγάλη παρέμβαση που σχεδιάζει η κυβέρνηση με το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και η διασύνδεσή του με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Ο πρωθυπουργός στη συνέχεια κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι επιμένει στην ετήσια παραγωγή χιλιάδων ανέργων πτυχιούχων, υποστηρίζει τον στενό έλεγχο των πανεπιστημίων από το υπουργείο, σπέρνει απρογραμμάτιστα σχολές σε όλη την Ελλάδα και τάσσεται υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης ετών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Με λίγα λόγια, οι αντίπαλοί μας εκπροσωπούν, σήμερα, την οπισθοδρόμηση. Ενώ εμείς διεκδικούμε με πείσμα την πρόοδο!» είπε.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι η πρόταση της κυβέρνησης είναι ένα κάλεσμα νομιμότητας, ενότητας και υπέρβασης, με πρόσημο μόνο εθνικό, στο οποίο πρέπει να ανταποκριθούν όλοι. Κυρίως αυτοί τους οποίους και αφορά πρωτίστως οι φοιτητές, οι καθηγητές και οι εργαζόμενους και υπογράμμισε ότι είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι οι διδάσκοντες στα πανεπιστήμια εξέφρασαν την συμφωνία τους με την πρωτοβουλία της κυβέρνησης.

«Αυτή η προσπάθεια μας θέλει όλους ενωμένους. Γιατί το δικαίωμα στην ασφάλεια και στην ελευθερία αποτελεί, πράγματι μία διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στις δυνάμεις της δημοκρατίας και του αυταρχισμού. Γι' αυτό και, παρά τις επιμέρους ενστάσεις, προσδοκώ ότι τα προοδευτικά κόμματα θα σταθούν, τελικά, στη σωστή πλευρά, ψηφίζοντας την συγκεκριμένη διάταξη» κατέληξε ο πρωθυπουργός.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι