Νίκος Μαστοράκης
Ανακοίνωση - απάντηση του υπεύθυνου επικοινωνίας του ΜέΡΑ25, Σπύρου Δερβενιώτη

Με ένα κείμενό του ο υπεύθυνος επικοινωνίας του ΜέΡΑ25, Σπύρος Δερβενιώτης, απαντά στο σχόλιο του Νίκου Μαστοράκη για την ταινία του Κώστα Γαβρά με τίτλο «Ενήλικοι στην Αίθουσα». Στο κείμενό του αναφέρεται στην ταινία που βασίστηκε στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη και το οποίο εξιστορεί το χρονικό της διαπραγμάτευσης του 2015. 

Προηγήθηκε μια ανάρτηση του Νίκου Μαστοράκη, ο οποίος σημείωνε μεταξύ άλλων πως... ο Νίκος Παππάς χρηματοδότησε τον Κώστα Γαβρά. Παρατίθεται η ανάρτηση:

«ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΟΥΦΑΚΗ: Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΧΑΣΜΟΥΡΙΕΤΑΙ

Αφόρητη πλήξη έφερε στο φεστιβάλ της Βενετίας ο Γαβράς και το έσχατο low budget πόνημά του με ήρωα έναν ανόητο, φαύλο, μπουφόνο, κάποιον Μπαρουφάκη που ήθελε να γίνει celeb. Η ταινία του Γαβρά (για τον οποίο έχω ακόμη άκρατο θαυμασμό από την εποχή του «Ζ» και μόνο γι αυτή την ταινία) εσφαγιάσθη από τους κριτικούς (σημειώστε, τους μη κομμουνιστές και υστεροαριστερούς) και ίσως κερδίσει το βραβείο (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) της πιο βαρετής και ανόητης ταινίας της χρονιάς. Εδώ και χρόνια, κάθε φιλμ του βετεράνου Γαβρά ήταν χειρότερο από το προηγούμενο, φαίνεται όμως ότι έπιασε πάτο με το Μπαρουφάκειο εγχείρημα.

Ντρέπομαι που, έστω και περιφερειακά, η ταινία αυτή εφάπτεται της Ελλάδας και επειδή μαθαίνω από τα ΜΜΕ ότι το budget της ήταν μόνο 630,000 ευρώ, θυμάμαι ότι αυτό το ποσόν ακριβώς εισέπραξε ο Γαβράς από τον άθλιο, τότε, υπουργό Παππά ως το «30% του γενικού κόστους.» Προτρέπω τους καλούς εισαγγελείς να ερευνήσουν πώς ακριβώς το «γενικό κόστος» φουσκώθηκε έτσι που να εισπράττει ο Γαβράς τελικά το 100%. Με δεδομένο ότι η ταινία δεν προβάλλει τη χώρα, τον πολιτισμό ή τον τουρισμό, γιατί ο Παππάς βιάστηκε να «χρηματοδοτήσουμε» τον Γαβρά, ελάχιστο χρόνο πριν αποχαιρετίσουν οι Συριζαλήτες την εξουσία;»

Η απάντηση του ΜέΡΑ25: 

«Η πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Κώστα Γαβρά «Adults in the Room”, βασισμένη στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη που εξιστορεί το χρονικό της διαπραγμάτευσης του 2015, αποτέλεσε ένα γεγονός που αναμενόμενα ερέθισε το θυμικό της μερίδας των συμπολιτών μας που τω καιρώ εκείνω έκλεινε μαζικά ραντεβού στα τατουατζίδικα για να χτυπήσει σε εμφανή σημεία τις περήφανες ρήσεις «Γερούν Γερά» και «Βάστα Σόιμπλε».

Άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως το ανάχωμα στο λαϊκισμό και τους ακραίους, συνεννοήθηκαν διαδικτυακά για να καταψηφίσουν μαζικά την ταινία στο IMDB, με απώτερο σκοπό οι υποψήφιοι θεατές να αποθαρρυνθούν από τη χαμηλή βαθμολογία και να αποφύγουν να δουν την ταινία. (Τις υπόλοιπες μέρες ανάβουν καντήλι στο Αόρατο Χέρι που αυτορρυθμίζει την Αγορά).

Δεν έχει νόημα να τους απαριθμήσουμε έναν-έναν, δε θα μας έφτανε ούτε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Αλλά αξίζει να σταθούμε σε έναν μόνο, που συμβολίζει εμβληματικά ό,τι ερεβώδες σέρνει μαζί του το φαινόμενο.

Ο Νίκος Μαστοράκης, που το εμβληματικότερο γεγονός της αμφιλεγόμενης καριέρας του ήταν η περίφημη «συνέντευξη»-ανάκριση στο ΚΕΒΟΠ των φοιτητών του Πολυτεχνείου αμέσως μετά την εξέγερση του ’73, (που ο απόηχός της τον οδήγησε εκτός Ελλάδος για αρκετά χρόνια μέχρι να τον επανασυστήσουν στο ελληνικό κοινό Μπερλουσκονικοί ολιγάρχες), αποφάσισε ότι θα θέσει το πνευματικό του ανάστημα στην υπηρεσία αποδόμησης του Γαβρά και της ταινίας του (που όπως και οι υπόλοιποι διαπρύσιοι εχθροί της, δεν την έχει δει καν).

Ανάμεσα σε εκφράσεις χαμαιτυπείου οι οποίες ωστόσο συνιστούν υποκειμενική προσωπική άποψη (και αισθητική), προχωράει αδίστακτα και στη δημιουργία/αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ταινίας. Σύμφωνα με τη Μαστοράκειο αφήγηση, η οποία βασίζεται σε μη κατονομαζόμενα ρεπορτάζ ΜΜΕ, το ποσό που έλαβε η παραγωγή της ταινίας ως επιστροφή σύμφωνα με το νόμο Παππά, ισούται με το σύνολο του προϋπολογισμού της ταινίας, αφήγημα που βλέπουμε να επιστρατεύεται και από πλειάδα πύρινων αρθρογράφων με το σχηματικό «με τα λεφτά των φορολογούμενων, ο Γαβράς κι ο Βαρουφάκης κάνουν την προπαγάνδα τους».

Όσοι έχουν ρίξει μια ελάχιστη ματιά στον εν λόγω νόμο, γνωρίζουν ότι κανένα «λεφτό» κανενός φορολογούμενου δεν πάει σε κανέναν κινηματογραφιστή, αντίθετα τους επιστρέφεται ένα μέρος των χρημάτων που ήδη επενδύσανε οι ίδιοι.

Δεν τα ξέρει αυτά ο κ. Μαστοράκης; Δύσκολο, γιατί δε χρειάζεται να διαβάσει τα τρισκατάρατα «αριστερά ΜΜΕ» για να πληροφορηθεί την αλήθεια. Ας διαβάσει τη «newspaper of record», του ομίλου που εμβληματικοί δημοσιογράφοι μεταπήδησαν στα κυβερνητικά βουλευτικά έδρανα. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαστοράκης σίγουρα δεν ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί την αλήθεια. Στην πρόσκλησή μας να ακούσει την πραγματικότητα, προτίμησε να μονώσει τον τοίχο του με μπλοκάρισμα.

Η μάχη γύρω από την ταινία θα αναζωπυρωθεί όταν η ταινία ανοίξει στις αίθουσες για το κοινό. Η αποδόμηση ενός μεγάλου δημιουργού, που τιμήθηκε φέτος στη Βενετία για το σύνολο του έργου του, από τους ίδιους ανθρώπους που του έπλεκαν το εγκώμιο όταν η Υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Μυρσίνη Ζορμπά είχε βιαστικά αναπαράγει την ψευδή είδηση του θανάτου του, ένα πράγμα δείχνει:

Δεν είναι το «Adults in the Room” το μοναδικό «ατόπημα» που χρεώνουν στο Γαβρά. Το «Ζ» ήταν που τους πόνεσε και τους πονάει ακόμα».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ