Ειδικά Σχολεία: Η απάντηση της Κομισιόν στον Κώστα Αρβανίτη
Με συστάσεις προς την Κυβέρνηση απαντάει η Κομισιόν για τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων στην Ελλάδα, σε σχετική ερώτηση που έθεσε στην επιτροπή ο Κώστας Αρβανίτης

Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ερώτηση του ευρωβουλευτή ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία / The Left, και μέλους της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης & Εσωτερικών Υποθέσεων (LIBE) του Ε/Κ, Κώστα Αρβανίτη, για τη διασφάλιση της λειτουργίας των ειδικών σχολείων εν μέσω πανδημίας στη χώρα μας:

Την υποχρέωση της Ελληνικής Κυβέρνησης να διασφαλίζει τον σεβασμό και την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην πράξη, υπογραμμίζει εμφατικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε απάντησή της σε ερώτηση του Κώστα Αρβανίτη για τη διασφάλιση της λειτουργίας των ειδικών σχολείων εν μέσω πανδημίας στη χώρα μας.

Συγκεκριμένα, στην απάντησή της προς τον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία / The Left, η αρμόδια Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Παιδείας & Νεολαίας Mariya Gabriel, παρά το ότι για αμφισβητήσιμους τυπικούς λόγους αποποιείται των ευθυνών της Επιτροπής να ελέγξει την Ελληνική Κυβέρνηση για το συγκεκριμένο ζήτημα, επισημαίνει με ιδιαίτερη έμφαση την υποχρέωση της Ελληνικής Πολιτείας, όπως και κάθε κράτους-μέλους, να «διασφαλίζουν τον σεβασμό και την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην πράξη, σύμφωνα με το εθνικό τους δίκαιο και τις διεθνείς υποχρεώσεις που υπέχουν στον τομέα των δικαιωμάτων του ανθρώπου».

Στην ερώτησή του, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ επεσήμανε την απουσία μέριμνας της Ελληνικής Κυβέρνησης «ώστε τα σχολεία αυτά να μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους, τόσο μέσω της πραγματοποίησης συχνών τεστ σε μαθητές και προσωπικό για την απομόνωση των πιθανών κρουσμάτων όσο και με την παροχή προστατευτικού εξοπλισμού για το εκπαιδευτικό, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και τους μαθητές των σχολείων».

Την ερώτηση είχε υποβάλει ο Κώστας Αρβανίτης έπειτα από σειρά επαφών και συναντήσεων με γονείς και εκπαιδευτικούς ειδικών σχολείων, στις οποίες είχαν παρουσιαστεί τα ιδιαίτερα προβλήματα τα οποία δημιουργεί η πανδημία για το σύνολο της Εκπαιδευτικής Κοινότητας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί) της Ειδικής Εκπαίδευσης.

Η ερώτηση του Ευρωβουλευτή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

Διασφάλιση της λειτουργίας των ειδικών σχολείων στην Ελλάδα και προστασία προσωπικού και μαθητών από την πανδημία

Τα ειδικά σχολεία για παιδιά με αναπηρίες και αναπτυξιακές και μαθησιακές δυσκολίες έχουν εξαιρεθεί από την απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης να κλείσει, λόγω της πανδημίας της νόσου COVID-19, τα σχολεία στην επικράτεια μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2020. Ωστόσο, η πλειονότητα των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχει πολλές φορές δυσκολίες στην εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων προφύλαξης από τον κορονοϊό (πλύσιμο χεριών, τήρηση αποστάσεων, χρήση μάσκας κ.λπ.) τόσο στις αίθουσες διδασκαλίας όσο και στους κοινόχρηστους χώρους. Το γεγονός αυτό δυσχεραίνει τη λειτουργία των σχολείων αυτών και θέτει σε πολλές περιπτώσεις σε κίνδυνο τα ίδια τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους φροντιστές τους.

Από την άλλη, η Ελληνική Κυβέρνηση δεν έχει μεριμνήσει ώστε τα σχολεία αυτά να μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους, τόσο μέσω της πραγματοποίησης συχνών τεστ σε μαθητές και προσωπικό για την απομόνωση των πιθανών κρουσμάτων όσο και με την παροχή προστατευτικού εξοπλισμού για το εκπαιδευτικό, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και τους μαθητές των σχολείων.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Εναρμονίζεται η παραπάνω κατάσταση με το ευρωπαϊκό σχέδιο δράσης για ίσες ευκαιρίες για τα άτομα με αναπηρίες (COM(2003) 650);

2. Είναι συμβατή με την εγγύηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση (άρθρο 14 ΧΘΔΕΕ) και με το αναγνωριζόμενο στην ΕΕ δικαίωμα των ατόμων με αναπηρίες να επωφελούνται μέτρων που θα τους διασφαλίζουν την αυτονομία, την κοινωνική και επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή στον κοινοτικό βίο (άρθρο 26 ΧΘΔΕΕ);

Η απάντηση της Επιτρόπου:

Η Επιτροπή είναι ενήμερη για την κατάσταση των ειδικών σχολείων στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η Επιτροπή λαμβάνει μέτρα για την ενθάρρυνση, την υποστήριξη και τη συμπλήρωση των δραστηριοτήτων των κρατών μελών στον τομέα της εκπαίδευσης, με σεβασμό προς τη συνολική τους αρμοδιότητα για την εκπαιδευτική πολιτική. Επομένως, εναπόκειται στις εθνικές αρχές κάθε κράτους μέλους να αποφασίσουν εάν θα διατηρήσουν ανοιχτά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ή εάν θα στραφούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία αναγνωρίζονται στο άρθρο 26 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ1. Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 51 παράγραφος 1 του Χάρτη, οι διατάξεις του εφαρμόζονται στα κράτη μέλη μόνον όταν αυτά εφαρμόζουν το ενωσιακό δίκαιο. Η υπόθεση στην οποία αναφέρεται ο κ. βουλευτής δεν φαίνεται να σχετίζεται με την εφαρμογή του ενωσιακού δικαίου. Στις περιπτώσεις αυτού του είδους, εναπόκειται στα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένων των δικαστικών αρχών τους, να διασφαλίζουν τον σεβασμό και την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην πράξη, σύμφωνα με το εθνικό τους δίκαιο και τις διεθνείς υποχρεώσεις που υπέχουν στον τομέα των δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikos
Θλίψη στην εκπαίδευση - Πέθανε ο αγαπημένος εκπαιδευτικός Κωνσταντίνος Κομιανός
Η κηδεία του Κωνσταντίνου Κομιανού θα γίνει την Πέμπτη 14/03 στις 11:00' το πρωί στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου στη Λαμία
Θλίψη στην εκπαίδευση - Πέθανε ο αγαπημένος εκπαιδευτικός Κωνσταντίνος Κομιανός