Πανελλήνιες 2021: Προτεινόμενα θέματα για τα Γενικά Λύκεια
Θα γίνεται τηλεκπαίδευση στα τμήματα που κλείνουν; Σε ποιες ενέργειες έχει προχωρήσει η Νίκη Κεραμέως για τις παραβιάσεις σχετικά με τη νομιμότητα της Cisco;

Σαφείς απαντήσεις από την υπουργό Παιδείας για το θέμα της τηλεκπαίδευσης, ζητά το ΜέΡΑ25. Ειδικότερα, σε ερώτηση προς τη Νίκη Κεραμέως, το ΜέΡΑ25 ζητά διευκρινίσεις για το αν θα υπάρξει τελικά η δυνατότητα τηλεκπαίδευσης στα τμήματα που κλείνουν.

«Η υπουργός Παιδείας δεν μας είπε χθες τίποτα για το αν θα υπάρξει δυνατότητα τηλεκπαίδευσης στα τμήματα που κλείνουν» αναφέρει χαρακτηριστικά και διερωτάται:

«Έχουν αντιμετωπιστεί οι παραβιάσεις που εντόπισε η ΑΠΔΠΧ σχετικά με τη νομιμότητα της Cisco; Έχει η χώρα κ. υπουργέ νόμιμη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης;».

Απόφαση κόλαφος

Υπενθυμίζεται πως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα είχε διαπιστώσει παραβιάσεις της νομοθεσίας σχετικά με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, ενώ ζητούσε από το υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί άμεσα με την απόφαση μέσα σε δύο μήνες.

Η Ανεξάρτητη Αρχή διαπίστωσε παραβιάσεις της νομοθεσίας σε ουκ ολίγες περιπτώσεις, μεταξύ αυτών και στη χρήση των μεταδεδομένων των χρηστών για τα οποία είχε δοθεί στην εταιρία Cisco να τα εμπορευτεί όπως επιθυμεί.

Συγκεκριμένα, η σχετική έκθεση αναφέρει ότι «σε σχέση με το ζήτημα της διαβίβασης δεδομένων εκτός Ε.Ε., όπως αναλύεται στη σκέψη 20 της παρούσης, διαπιστώνεται ότι το ΥΠΑΙΘ παραβίασε τις υποχρεώσεις του άρθρου 46 του ΓΚΠΔ, καθώς δεν έχει πραγματοποιηθεί αξιολόγηση της διαβίβασης με τον τρόπο που περιγράφεται στην εν λόγω σκέψη».

Μάλιστα, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων δίνει εντολή στο υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί με τον κανονισμό εντός τεσσάρων μηνών από την παραλαβή της παρούσας απόφασης.

apd

Ολόκληρη η έκθεση εδώ

Χρυσωρυχείο για τη Cisco τα δεδομένα της τηλεκπαίδευσης

Όπως έχει ήδη δημοσιεύσει το alfavita.gr, η Cisco είχε πρόσβαση και δυνατότητα αξιοποίησης στατιστικών στοιχείων από τα δεδομένα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών, με βάση τις συμβάσεις που σιωπηρά δημοσιοποίησε αρχικά το υπουργείο Παιδείας.

Η εταιρεία -εφόσον πρώτα αφαιρέσει το όνομα του υποκειμένου- διατηρεί το δικαίωμα να επεξεργάζεται τα στατιστικά δεδομένα, περίπου όπως κάνει η google στο τομέα των μηχανών αναζήτησης, με αποτέλεσμα η δωρεάν παραχώρηση της πλατφόρμας της στα ελληνικά -και όχι μόνο- σχολεία να αποδειχθεί μακροπρόθεσμα “κοίτασμα χρυσού” για την εταιρεία, που εξάγει στατιστικά δεδομένα από όλες τις εκπαιδευτικές κοινότητες.

Ουσιαστικά δόθηκε η δυνατότητα στην εταιρεία να επεξεργάζεται στατιστικά δεδομένα για δικούς της επιχειρηματικούς σκοπούς, χωρίς υποχρέωση αποζημίωσης

Προϋπόθεση γι' αυτό, είναι ότι πρέπει προηγουμένως να φροντίσει να τα “αποπροσωποποιήσει” ώστε να μην προκύπτει ταυτοποίηση φυσικού προσώπου, όπως φαίνεται στο παραπάνω απόσπασμα.

Όπως χαρακτηριστικά παρατήρησε εκπαιδευτικός στο κείμενο που δημοσιεύσαμε νωρίτερα για την ανάρτηση των συμβάσεων, «η cisco φιλοδοξεί να γίνει "google" των εκπαιδευτικών συστημάτων όλου του κόσμου, εξάγοντας στατιστικά δεδομένα από όλες τις εκπαιδευτικές κοινότητες (και πουλώντας τα μετά πανάκριβα). Και κάποιοι από αφέλεια ή με το αζημίωτο, παίζουν το παιχνίδι της»...

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φύση, θάλασσα, δέντρα, ποδηλάτης
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
«Κι όμως η σκέψη μας είναι εκεί, στο άγνωστο, στα νέα ερωτήματα, στις δυσκολίες πρόσληψης όλο και πιο έγκυρης γνώσης, όλο και πιο καλής κατανόησης...
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες