Thumbnail
Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών

Δήλωση των υποψηφίων της Πρωτοβουλίας Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών ΠΕ, για τη στάση τους (μέσα κι έξω από τα Υ.Σ) απέναντι στα κυβερνητικά μέτρα στην εκπαίδευση, το σχολείο των περικοπών και τις απολύσεις συναδέλφων

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Παρέλκει να αναδείξουμε την αξιακή μας αντιπαλότητα  προς  το σχολείο των εκτεταμένων περικοπών που στήνει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου και της νεοφιλελεύθερης έκθεσης του ΟΟΣΑ.  Ο αγώνας ενάντια στα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας καθίσταται ένας αγώνας για την ίδια την υπόσταση της δημόσιας εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών της κοινωνικής πλειοψηφίας, αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Εκτίμησή μας ήταν, πράγμα που επιβεβαιώθηκε με το άνοιγμα των σχολείων και νηπιαγωγείων, ότι βασικό στοιχείο της πραγματικότητας που διαμορφώνεται στις σχολικές μονάδες είναι η ευελιξία στη διαμόρφωση του προγράμματός τους, η συρρίκνωση των δομών και του προσωπικού τους κι η περαιτέρω προώθηση της ελαστικής εργασίας. Ταυτόχρονα, η προοπτική της μη επαναπρόσληψης χιλιάδων αναπληρωτών επαναφέρει με χειρότερους όρους την εποχή της διαθεσιμότητας και των απολύσεων στη δημόσια εκπαίδευση των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων. Ξεκαθαρίζουμε πως για μας πρόκειται για απολύσεις και ως τέτοιες επικαθορίζουν τη στάση μας, όπως θα πρέπει να καθορίσουν και τη στάση όλου του κλάδου!

          Τόσο την περασμένη Άνοιξη στους συλλόγους και τις συνελεύσεις όσο και στην 85 ΓΣ της ΔΟΕ τον Ιούνιο, καταθέσαμε συνολική αγωνιστική πρόταση με κύρια αιχμή την ανατροπή όλου του νομοθετικού πλαισίου που οδηγεί στην αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς στην ομηρία και στην ανεργία. Καταστήσαμε σαφές ότι: με ορίζοντα την έναρξη της νέας χρονιάς, χρειάζεται ένα αγωνιστικό και απεργιακό σχέδιο σύγκρουσης και ανυποχώρητο στόχο την ανατροπή των ΥΑ και των μέτρων Φίλη. Όπως είναι φανερό, το σχέδιο αυτό δεν χωρούσε, δεν εξαντλούνταν στην 24ωρη απεργία που επέλεξαν ως «απάντηση» και ψήφισαν από κοινού άλλες δυνάμεις στο συνέδριο της ΔΟΕ. (ΔΑΚΕ-Παρεμβάσεις-Εκκίνηση-ΕΡΑ).

Στο ίδιο σχέδιο καταθέσαμε και πρόταση για να μπλοκαριστούν οι δρόμοι υλοποίησης των μέτρων του Υπουργείου τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη, με καταλήψεις στις Διευθύνσεις και τα ΠΥΣΠΕ, ώστε να μην δρομολογηθούν οι περικοπές, οι μετακινήσεις, η εξαφάνιση των κενών, οι απολύσεις συναδέλφων. Θέσαμε επίσης εμφατικά στην 85 ΓΣ να παρθεί απόφαση που θα καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τη δεύτερη ανάθεση μαθημάτων σε ΠΕ70, αντί  των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Είναι γνωστή και προδιαγεγραμμένη η αναιμική πορεία που διέγραψε ο «αγωνιστικός» σχεδιασμός της Ομοσπονδίας στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς. Ό,τι τάραξε τα ήρεμα νερά του Σεπτέμβρη, ήταν η μαχητική δράση των πρωτοβάθμιων συλλόγων στα ΠΥΣΠΕ και τις Διευθύνσεις, για να σπάσουν τις αυθαιρεσίες και να κερδίσουν τις θέσεις εργασίας που λεηλατούνται. Αυτός ο αγώνας συνεχίζεται κι είναι μεγάλη η μάχη που έχουμε μπροστά μας για να μη χωνευτούν οι κραυγαλέες μνημονιακές περικοπές στη σχολική καθημερινότητα.  

Σε ό,τι μας αφορά, συνεχίζουμε στην ίδια γραμμή μάχης που δίνουμε από τις πρωτες μέρες του Σεπτέμβρη στα ΠΥΣΠΕ, στις κινητοποιήσεις, στις καταλήψεις, στις ΓΣ, στους πρωτοβάθμιους συλλόγους, στους συλλόγους διδασκόντων. Παλεύουμε για την ανατροπή και στην πράξη των μέτρων του Υπουργείου Παιδείας κι εναντιωνόμαστε σε κάθε  λογική που χωρίζει τον κλάδο των εκπαιδευτικών της Π.Ε. σε τιμάρια συντεχνιακών συμφερόντων.

Παλέψαμε και παλεύουμε και δε συναινούμε (μέσα κι έξω από τα Υ.Σ) σε τίποτα διαφορετικό από το:                                                                                                                                             

  • Να έχει  κάθε τμήμα το δάσκαλό του ή τη δασκάλα του.
  • Κάθε ολοήμερο  να έχει δασκάλους για τη λειτουργία του, τουλάχιστον 1-50 όπως ίσχυε μέχρι πέρσι.
  •  Να υπάρχει ενισχυτική διδασκαλία στα σχολεία, να λειτουργήσουν Τμήματα Ένταξης, Τάξεις Υποδοχής, Παράλληλη στήριξη με έναν εκπαιδευτικό για κάθε ένα μαθητή που την έχει ανάγκη.
  •  Να προσμετράται ή ώρα της σίτισης ως διδακτική σε όλους όσοι εμπλέκονται με αυτήν.

 

Παλέψαμε και παλεύουμε και δε συναινούμε (μέσα κι έξω από τα Υ.Σ) σε τίποτα διαφορετικό από το:

  • Να καταχωρούνται σε όλα τα σχολεία ως κενά και να ζητείται η άμεση κάλυψη τους μόνο με τοποθετήσεις και προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, όλες οι προβλεπόμενες ώρες των γνωστικών αντικειμένων ειδικοτήτων και στην πρωινή ζώνη και στο ολοήμερο
  • Να μην ανατίθενται από συλλόγους διδασκόντων μαθήματα εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε ΠΕ 70. Παλέψαμε αυτό να γίνει απόφαση–κάλεσμα πρωτοβάθμιων συλλόγων προς τις σχολικές μονάδες (όπως στο σύλλογο Αθηνά) και  συνεχίζουμε να πιέζουμε να γίνει απόφαση της Ομοσπονδίας.
  • Να δοθούν όλα τα αναγκαία κενά ωρών στη διάθεση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για να πάψει η πολλαπλή  μετακίνηση για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους και να σταματήσει η αδιαφάνεια και η αυθαιρεσία στις τοποθετήσεις και συμπληρώσεις ωραρίου.
  • Να διαμορφώνεται το διδακτικό ωράριο των ειδικοτήτων σε κάθε σχολείο και αντί της μετακίνησης να υπάρξει αναγνώριση τουλάχιστον τριών διδακτικών ωρών για τις αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες που διεξάγουν: αθλητικές ομάδες, χορωδία, θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις κ.α.

Παλέψαμε και παλεύουμε και δε συναινούμε (μέσα κι έξω από τα Υ.Σ) σε τίποτα διαφορετικό από το:

  • Να γίνουν σεβαστές οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των νηπιαγωγείων και οι καλοκαιρινές εγγραφές των παιδιών για αμιγώς ολοήμερα τμήματα
  • Να παραμείνει η δυνατότητα εναλλαγής της βάρδιας των νηπιαγωγών.
  • Να  μειωθεί το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, που συμπίπτει σχεδόν με το εργασιακό 30ωρο μετά την απαράδεκτη «καθιέρωσή» του ως του μεγαλύτερου ωραρίου στην εκπαίδευση.

Παλέψαμε και παλεύουμε και δε συναινούμε (μέσα κι έξω από τα Υ.Σ) σε τίποτα διαφορετικό από το:

  • Να μη γίνει καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικών. Είναι μεγάλες οι ανάγκες σε κάθε σχολείο, που δεν μετριούνται με τη στενή μεζούρα της Υ.Α και της λογιστικής των ωρών. Δεν αναγνωρίζουμε πλεονασματικές ώρες. Κανείς δεν περισσεύει!

Παλέψαμε και παλεύουμε και δε συναινούμε (μέσα κι έξω από τα Υ.Σ) σε τίποτα διαφορετικό από :

  • Την εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, χωρίς αποκλεισμούς, εμπόδια και διαχωρισμούς,  μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημά τους για μετεγκατάσταση στις χώρες τελικού προορισμού.
  • Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά και ισοκατανομή τους στα όμορα σχολεία των δομών «φιλοξενίας». Ίδρυση ολιγομελών Τάξεων Υποδοχής  εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας, και τμημάτων για τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας. Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες. Δωρεάν σίτιση και υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών για τη μόρφωση όλων των παιδιών που ζουν στη χώρα μας.

Συνεχίζουμε τον αγώνα

Όποια κι αν είναι η μνημονιακή αδιαλλαξία των κυβερνώντων, αλλά κι ο συσχετισμός στα εκπαιδευτικά συνδικάτα, δεν πρόκειται και δεν πρέπει να συμβιβαστούμε σε αυτή τη μάχη. Χαιρετίζουμε τις κινητοποιήσεις που αναπτύσσονται από τα κάτω, από όλους όσους πλήττονται σφοδρά από την πολιτική αυτή, από όσους δεν εκπροσωπούνται,  από όσους δεν καλούνται στα διαβούλια της συνδιαλλαγής, από όσους δεν έχουν τίποτα να χάσουν εκτός από το γκρίζο μέλλον που τους ετοιμάζουν.

 Το Υπουργείο Παιδείας, οι Περιφέρειες κι οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης πρέπει να μας βρίσκουν διαρκώς μπροστά τους, όλους εμάς και τους αγώνες μας. Μόνο που τώρα οι αγώνες μας πρέπει να συνολικοποιηθούν, να χτυπήσουν στον πυρήνα τους τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, να χτίσουν συμμαχίες σε όλον τον κλάδο και στις δυο βαθμίδες, να επιβάλουν την αγωνιστική ενότητα κόντρα στον καιροσκοπισμό και τον συντεχνιασμό, να συναντήσουν αποφασιστικά τους γονείς και την κοινωνία που υποφέρει, να εξυψωθούν σε ένα  μεγάλο μέτωπο για την ανατροπή της λιτότητας, των μνημονίων και όλων όσοι τα στηρίζουν.

Διεκδικούμε ανυποχώρητα μέχρι τη νίκη:

  • Την απόσυρση όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων και περικοπών (σε Δημοτικά, Νηπιαγωγεία, Ειδική Αγωγή και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου εφαρμογής τους.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς και το διορισμό όλων των αναπληρωτών-καμιά απόλυση αναπληρωτή και τη διασφάλιση της επαναπρόσληψής τους. Την κατάργηση του ν.3848 και του προσοντολογίου.
  • Να μη γίνει καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικών και να δοθούν οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
  •  Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο χωρίς εξεταστικούς φραγμούς και αποκλεισμούς, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή  με ενιαίο σχεδιασμό της βασικής εκπαίδευσης.  
  • Γενναία Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, για κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ανάγκες των σχολείων,  μείωση του αριθμού των αριθμών ανά τμήμα μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών
  • Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, νέα και σύγχρονα, που θα προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση. Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, της επιχειρηματικότητας, του ΟΟΣΑ και της εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο.
  • Αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών της τελευταίας εξαετίας, ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων και ρυθμίσεων

      Η Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών συμμετέχει χωρίς αυταπάτες στις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Όσο πιστεύουμε ότι οι μάχες δίνονται και θα δοθούν στους δρόμους- γιατί εκεί ανατρέπονται οι αντιλαϊκές πολιτικές, άλλο τόσο πιστεύουμε ότι η φωνή της μαχόμενης εκπαίδευσης, η φωνή του κινήματος, πρέπει να φτάσει και μέσα στα Υ.Σ. Με αιρετούς που δεσμεύονται να υπηρετούν τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα στο δημόσιο σχολείο και όχι την πολιτική των περικοπών. Η φωνή της μαχόμενης εκπαίδευσης πρέπει να ακουστεί δυνατά και στην εκλογική διαδικασία της 2ης Νοέμβρη. Να μη σιγήσει. Για να αποδοκιμαστεί ηχηρά η κυβερνητική πολιτική, αλλά κι ο κατεστημένος συνδικαλισμός,  οι απολογητές των περικοπών, όσοι μας οδήγησαν στην ήττα και συμβάλλουν στον εσωτερικό διχασμό.

Οι υποψήφιοι της Πρωτοβουλίας Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών Π.Ε. στις υπηρεσιακές εκλογές της 2ης Νοέμβρη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ποτά-μπόμπες-αλκοόλ
Αναστάτωση στον Πύργo: Έχασε τις αισθήσεις του 15χρονος μαθητής μετά από κατανάλωση αλκοόλ!
Πύργoς: 15χρονος μεταφέρθηκε λιπόθυμος στο νοσοκομείο μετά από κατανάλωση αλκοόλ!
Αναστάτωση στον Πύργo: Έχασε τις αισθήσεις του 15χρονος μαθητής μετά από κατανάλωση αλκοόλ!
Στέφανος Κασσελάκης
Στέφανος Κασσελάκης: Κατέθεσε την ιδρυτική διακήρυξη του Κινήματος Δημοκρατίας στον Άρειο Πάγο (Video)
«Καταθέσαμε το καταστατικό του κόμματός μας στον Άρειο Πάγο. Είμαστε και επισήμως το Κίνημα Δημοκρατίας»
Στέφανος Κασσελάκης: Κατέθεσε την ιδρυτική διακήρυξη του Κινήματος Δημοκρατίας στον Άρειο Πάγο (Video)