Thumbnail
 του αιρετού Γ. Τριπικέλη

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ 2016       ΦΑΣΗ Β ( ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΠΙΚΕΛΗΣ , αιρετός ΠΥΣΔΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ    

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΔΕ  29-8- 2016

Συνάδελφοι

Την Δευτέρα 29-8-2016 συνεδρίασε το ΠΥΣΔΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ με την εξής Η.Δ.:

  1. Σύνταξη πίνακα λειτουργικών κενών σύμφωνα με την εγκύκλιο σύμφωνα με την εγκύκλιο 135933/E1/23-8-2016 και την «τροποιητική»  της  οι οποίες επισυνάπτονται)
  2. Έγκριση αιτήσεων συναδέλφων για αναγνώριση μεταπτυχιακών.

Προ Η.Δ. παρέδωσα στον Προϊστάμενο , καλώντας τον να κάνει αποδεκτά, τα εξής αιτήματα συναδέλφων σε σχέση με τη Π.Δ. για αναγνώριση προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα.

Α)να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΔΙΔΕ η γνωμοδότηση της Υπηρεσίας σχετικά με το αν οι εκπαιδευτικοί μόνιμοι υπάλληλοι έχουν δικαίωμα να κάνουν χρήση των σχετικών διατάξεων του Π.Δ.

Β)ακόμη και στην περίπτωση που η άνω γνωμοδότηση είναι αρνητική, να γίνονται δεκτές αιτήσεις συναδέλφων , έτσι ώστε αφού λάβουν έγγραφη απάντηση από την Υπηρεσία να μπορούν στη συνέχεια να κινηθούν δικαστικά.

Γ)αν είναι εφικτό (επειδή υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες από συναδέλφους που ενδιαφέρονται να υποβάλουν αίτηση να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά –ειδικά όταν πρόκειται για δικαιολογητικά που αφορούν ασφαλιστικά ταμεία- να δοθεί μια σιωπηρή παράταση στη προθεσμία κατάθεσης δικαιολογητικών και να επιτραπεί οι αιτούντες αντί δικαιολογητικών που δεν έχουν , να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση όπου θα αναγράφεται η υποχρέωση τους να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά όταν αυτά ζητηθούν από την Υπηρεσία σε μεταγενέστερο χρόνο).

Για το θέμα 1 της Η.Δ. ζήτησα από το συμβούλιο πριν μπούμε στη διαδικασία σύνταξης του πίνακα λειτουργικών κενών , να δοθούν διευκρινήσεις επί των διαδικασιών που προβλέπει η εγκύκλιος και ειδικότερα:

  • Αναφέρεται σε σημείο της τροποποιητικής εγκύκλιου  το εξής: «….Είναι ευνόητο ότι θα προηγηθεί από τις 29/8 η ανακοίνωση των κενών καθώς και η πρόσκληση από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης προς τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις προτίμησης που αναρτάται αμελλητί στην ιστοσελίδα της οικείας Διεύθυνσης». Ζήτησα να διευκρινιστεί ο όρος  «ευνόητο» σε νομική επίπεδο , δηλαδή με βάση ποια διάταξη ( Νόμο , Π.Δ. ή Υ.Α και σε ποιο ΦΕΚ ) φαίνεται η υποχρέωση των ΠΥΣΔΕ να προχωρήσουν σε σύνταξη πινάκων λειτουργικών κενών και  κυρίως με ποια διαδικασία.
  • αν στην εγκύκλιο προβλέπεται δυνατότητα επικαιροποιησης του πίνακα και κατ’επεκταση  δυνατότητα τροποποίησης των αιτήσεων των συναδέλφων με βάση των νέο πίνακα
  • αν στην εγκύκλιο προβλέπεται χρονικό περιθώριο ενστάσεων επί των περιεχόμενων του πίνακα
  • Αν στην παρούσα εγκύκλιο προσδιορίζεται με σαφήνεια η διαδικασία με την οποία οι συνάδελφοι κοινών ειδικοτήτων με την Α/θμια θα υποβάλουν αιτήσεις και με ποια διαδικασία θα τοποθετηθούν  (δηλ.  με δεδομένο ότι οι τοποθέτηση τους θα γίνει σε κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ , θα κάνουν αιτήσεις και επί ποιου πίνακα κενών ( δηλ εκείνου της Β/θμιας , εκείνου της Α/θμιας ή θα έχουν δικαίωμα να κάνουν και στους δυο)

Μετά από συζήτηση επί των παραπάνω θεμάτων που έθεσα διατυπωθήκαν οι εξής απόψεις:

  • Η υποχρέωση των ΠΥΣΔΕ για σύνταξη πινάκων λειτουργικών κενών είναι το αποτέλεσμα της ερμηνείας που έδωσε ο συντάκτης της εγκυκλίου στο παρακάτω απόσπασμα του Π.Δ 50/96/αρθρο 14/παραγραφος7  το οποίο αναφέρει τα εξής: «Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.»
  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη στην παρούσα εγκύκλιο ( ούτε στην τροποποιητική της) για επικαιροποιηση του πίνακα ως εκ τούτου ο πίνακας αυτός θα είναι  οριστικός!
  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη στην παρούσα εγκύκλιο ( ούτε στην τροποποιητική της) για χρονικό περιθώριο ενστάσεων
  • Δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια  στην παρούσα εγκύκλιο ( ούτε στην τροποποιητική της) η διαδικασία με την οποία οι συνάδελφοι κοινών ειδικοτήτων με την Α/θμια θα υποβάλλουν αιτήσεις και με ποια διαδικασία θα τοποθετηθούν  ( δηλ. με δεδομένο ότι οι τοποθέτηση τους θα γίνει σε κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ , θα κάνουν αιτήσεις και επί ποιου πίνακα κενών ( δηλ εκείνου της Β/θμιας , εκείνου της Α/θμιας ή θα έχουν δικαίωμα να κάνουν και στους δυο)

Κατόπιν ζήτησα το λόγο και  τοποθετήθηκα ως εξής:

« Είναι προφανές ότι τα νομικής φύσεως προβλήματα που προκύπτουν από όλη τη διαδικασία σύνταξης πινάκων λειτουργικών κενών και γενικότερα επί του περιεχομένου των εγκυκλίων είναι σοβαρά. Το συμπέρασμα που βγάζω εγώ είναι ότι ή έχουν  γραφτεί στο πόδι ( πράγμα πολύ συνηθισμένο τον τελευταίο καιρό σε ότι αφορά διοικητικά έγγραφα που προέρχονται από το Υπουργείο )ή ότι υπάρχει η πρόθεση από το Υπουργείο να ταυτίσει τη διαδικασία προσδιορισμού λειτουργικών κενών και πλεονασμάτων με εκείνη των οργανικών λες και η μια έννοια είναι ίδια με την άλλη ενώ είναι εντελώς διαφορετικές ( χωρίς μάλιστα να δίνεται η δυνατότητα επικαιροποιησης των πινάκων  μετά την 29η Αυγούστου και επομένως δυνατότητα διόρθωσης των τοποθετήσεων , ούτε προβλέπεται κάτι για περίοδο ενστάσεων επί του περιεχομένου τους!! ) και αυτή η περίπτωση είναι που   με ανησυχεί περισσότερο .

Όπως είναι γνωστό:

Α) τα οργανικά κενά και πλεονάσματα ( όπως και οι οργανικές υπεραριθμιες) προσδιορίζονται με βάση την πρώτη ανάθεση και οι αντίστοιχοι πίνακες συντάσσονται με βάση την εκτίμηση των σχολικών μονάδων για τα τμήματα που θα λειτουργήσουν την επομένη σχολική χρονιά. (εδώ βέβαια είναι προφανές ότι ακόμα και αυτοί οι πίνακες δεν είναι απολύτως αξιόπιστοι αφού τα τμήματα οριστικοποιούνται μετά από την έναρξη των μαθημάτων , γιαυτό και συμβαίνει συνάδελφοι με νέες οργανικές τελικά να κάνουν λιγότερες ή περισσότερες ώρες στη νέα οργανική ή συνάδελφοι που δεν χαρακτηρίστηκαν οργανικά υπεράριθμοι να διαπιστώνουν ότι τον Σεπτέμβρη δεν έχουν καθόλου ώρες στο σχολείο της οργανικής τους. Είναι ωστόσο  απαραίτητο να συνταχτούν τη χρονική περίοδο που συντάσσονται ώστε να έχει νόημα να γίνονται μεταθέσεις!! , αφού οι μεταθέσεις προσδιορίζονται με βάση τα οργανικά κενά)

Β) τα λειτουργικά κενά και πλεονάσματα (όπως και οι λειτουργικές υπεραριθμιες ) προσδιορίζονται με βάση τις διδακτικές ώρες ΑΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ  που σημαίνει ότι λαμβάνονται υποψιν επιπλέον : τα κενά θεσων ευθύνης , τα κενά αδειών , τα κενά αποσπασμένων εκτός ΠΥΣΔΕ , τα κενά που προκύπτουν μετά από την κατανομή των αντικειμένων με 1η ,2η 3η, ανάθεση ( από εφετος έχουμε και επίσημα 3η ανάθεση στα ΕΠΑΛ)  που προκύπτουν μετά από τη συνεδρίαση των συλλόγων ( συμπεριλαμβανόμενων και των project).

Ως εκ τούτου : ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟ ( ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ) ΝΑ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΟΡΙΣΤΙΚΟΣ (γιατί άλλον πίνακα η εγκύκλιος δεν προβλέπει αφού δεν επιτρέπει επικαιροποιηση )ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ , ΠΡΙΝ  ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΤΑ ΕΞΗΣ:

Α)να έχουν συνεδριάσει οι σύλλογοι διδασκόντων  την 1η Σεπτέμβρη για μια πρώτη ανάθεση αντικειμένων επί του υπάρχοντος προσωπικού και να γίνει επικαιροποιηση στο myschool

Β)να έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα των  σχολικών  μονάδων( μετά το τέλος των μεταγραφών , των οριστικών δηλώσεων προτίμησης Ο.Π. στα ΓΕΛ ,και των  τομέων – ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ)  και να ξανασυνεδριασουν  ενδεχομένως οι σύλλογοι για νέα κατανομή των αντικειμένων και να γίνει 2η επικαιροποιηση του myschool.

Γ)να έχουν τοποθετηθεί οι νέοι Δ/ντες σε κενούμενες  ή κενές θέσεις.

Δ)να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των αποσπάσεων εκτός ΠΥΣΔΕ.

Ε)να έχει καθοριστεί διαδικασία σύνδεσης των πινάκων που θα συντάσσουν τα ΠΥΣΔΕ και τα ΠΥΣΠΕ εφόσον έχουμε διάθεση κοινών ειδικοτήτων από την Β/θμια στην Α/θμια.

Με βάση το παραπάνω σκεπτικό , μέχρι πέρυσι, η συντριπτική πλειοψηφία των ΠΥΣΔΕ , δεν προχωρούσε σε ανάρτηση πινάκων λειτουργικών κενών. Τώρα όλα τα ΠΥΣΔΕ είναι υποχρεωμένα πλέον ( αφού το «εντέλλεσθε» είναι ξεκάθαρο) να προχωρήσουν στην σύνταξη ΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΙΝΑΚΑ, ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗΣ  Ή ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΙ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ  ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΣΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΦΟΥ ΑΥΤΗ ΘΑ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΗ  Ή ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ Ή ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΣΤΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΟ.(στο όνομα υποτίθεται της προάσπισης της διαφάνειας ,της ελαχιστοποίησης των πελατειακών σχέσεων μεταξύ των συναδέλφων και των μελών  των υπηρεσιακών συμβουλίων και της έγκαιρης στελέχωσης των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς)

Ας μιλήσουμε όμως  για την ταμπακέρα που κρύβεται πίσω από τις εγκυκλίους αυτές. Επειδή από τη φύση τους  τα λειτουργικά κενά είναι πάντα περισσότερα από τα οργανικά , ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΛΕΙΔΩΣΟΥΝ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ .Ο κάθε ένας επί αυτού ας βγάλει τα συμπεράσματα του ( παραπέμπω και στην ανακοίνωση της ΟΛΜΕ με την οποία ως προς τις διαπιστώσεις συμφωνώ).

Από την άλλη πλευρά , η μη ανάρτηση πινάκων λειτουργικών κενών θέτει-σύμφωνα με την άποψη πολλών συναδέλφων ( άποψη την οποία σέβομαι αν και δεν συμφωνώ τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό)- θέμα διαφάνειας. Ήμουν από αυτούς ( και εξακολουθώ να είμαι) που υποστηρίζουν ότι η ανάρτηση πινάκων λειτουργικών κενών είναι μια πολύ καλή ιδέα η οποία δυστυχώς κατά την εφαρμογή της ( λογω ακριβώς του  μεταβαλλόμενου αριθμού των λειτουργικών κενών για μεγάλο χρονικό διάστημα ) όταν εφαρμοστεί θα προκαλέσει  περισσότερα προβλήματα (κυρίως στη λειτουργία των σχολείων ) από όσα ενδεχομένως να λύσει βραχυπρόθεσμα σε ότι αφορά στο θέμα της διαφάνειας διότι αν η διαδικασία τοποθέτησης μέσω πινάκων λειτουργικών κενών γίνει σωστά ( ώστε να είμαστε εντάξει και στο θέμα της διαφάνειας αλλά και στο θέμα της αξιοπιστίας και νομιμότητας ) θα πρέπει:

Α) Να υπάρχει δυνατότητα επικαιροποιησης του πίνακα ,  όσες φόρες κρίνει το Συμβούλιο ότι είναι απαραίτητο μέχρι τουλάχιστον να οριστικοποιηθεί ο αριθμός τμημάτων ανά σχολική μονάδα ( είτε πρόκειται για τμήμα γενικής παιδείας , είτε για Ο.Π. , είτε για ειδικοτήτων) ,να ολοκληρωθεί η διαδικασία  τοποθέτησης θέσεων ευθύνης σε κενούμενες ή κενές θέσεις η οποία εκκρεμεί από το καλοκαίρι με ευθύνη του Υπουργείου καθώς και η διαδικασία αποσπάσεων εκτός ΠΥΣΔΕ.

Β) Κάθε φορά που θα συντάσσεται ή θα επικαιροποιηται ένας τέτοιος πίνακας η επικαιροποιηση θα γίνεται σε συνεννόηση με το ΠΥΣΠΕ ,  θα καθορίζεται από την υπηρεσία χρονική περίοδος ενστάσεων επί του πίνακα και θα δίνεται το δικαίωμα στους συναδέλφους να υποβάλλουν εκ νέου αιτήσεις τοποθέτησης , διάθεσης ή απόσπασης εντος ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ και μόνο αφού θα γίνουν όλα αυτά το ΠΥΣΔΕ θα προχωρεί σε τοποθετήσεις.

Γ) Θα εξασφαλιστεί ότι , σε περίπτωση που στην πορεία εμφανιστεί στον πίνακα  λειτουργικό κενό ειδικοτήτων κοινών με την Αθμια , συνάδελφος ο όποιος έχει διατεθεί εκεί , να έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει στο ΠΥΣΔΕ και να καταλάβει το κενό αυτό»

Για το ζήτημα αυτό έχω τοποθετηθεί με ενημερωτικά σημειώματα έγκυρα και έγκαιρα πριν ένα χρόνο όπου πρότεινα συγκεκριμένη διαδικασία η οποία κατά την άποψη μου μειώνει τις «υποψίες» και αυξάνει την αξιοπιστία χωρίς μάλιστα να είναι απαραίτητη η σύνταξη οποιουδήποτε πίνακα λειτουργικών κενών. Δεν είναι σκόπιμο να επανέλθω. Απλώς να θυμίσω ότι  διαδικασία αυτή ακολουθήθηκε από το ΠΥΣΔΕ  πέρυσι  και βρέθηκε αντιμέτωπη με το φοβερό αριθμό των συνολικά τεσσάρων ενστάσεων επί συνόλου περίπου 530 αποφάσεων ενώ ότι προβλήματα παρατηρήθηκαν  στην στελέχωση των σχολικών μονάδων  οφείλονταν όχι στο γεγονός ότι δεν είχε τοποθετηθεί το μόνιμο προσωπικό αλλά στο γεγονός ότι υπήρχε καθυστέρηση στην πρόσληψη αναπληρωτών ( με την ειδική αγωγή να είναι για άλλη μια χρονιά το μεγάλο θύμα) Ως εκ τούτου είναι προφανές ότι :

ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΒΗΜΑΤΑ ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ , ΤΟΤΕ ΤΙ ΣΟΙ ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ:!!

Πρέπει όμως να γίνει σαφές το εξής: Είναι άλλο πράγμα να συμφωνήσουμε στο ΠΥΣΔΕ αν θα βγάλουμε πίνακες λειτουργικών κενών ( και κυρίως πως θα γίνει αυτό και αφού βέβαια ζητήσουμε την γνώμη των συναδέλφων οι οποίοι θα κληθούν από το σωματείο να καταθέσουν τις προτάσεις τους μέσα από διαδικασία Γ.Σ. ) και άλλο να είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε με βάση μια εγκύκλιο  της οποίας οι «προθέσεις» και νομικά αστήρικτες είναι  αλλά και «αντιεκπαιδευτικες». Σε κάθε περίπτωση –αν ζητηθεί- εγώ είμαι έτοιμος να καταθέσω ολοκληρωμένη πρόταση σχετικά με τη διαδικασία.

Με βάση το παραπάνω σκεπτικό συμφώνησα  με τη σύνταξη του πίνακα , μόνο αφού έλαβα τη διαβεβαίωση από τον Προϊστάμενο ( και τον ευχαριστώ για την κατανόηση) , ότι θα προχωρήσει (με δική του πρωτοβουλία) σε μια τουλάχιστον επικαιροποιηση του πίνακα , μετά από τις συνεδριάσεις για ανάθεση αντικειμένων των συλλόγων οι οποίες θα γίνουν την 1η Σεπτέμβρη, και θα δίνεται παράλληλα η δυνατότητα  για βελτίωση της τοποθέτησης των συναδέλφων με βάση την αρχική τους αίτηση (αν είναι εφικτό και με βάση τα νέα  λειτουργικά κενά που θα προκύψουν ) αλλά κυρίως για τους συναδέλφους που θα παραμείνουν στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή λειτουργικά υπεράριθμοι  με βάση  των αρχικό πίνακα , να τοποθετηθούν στα νέα κενά που θα προκύψουν. Ζήτησα ωστόσο να γραφτεί στα πρακτικά ότι διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις σε ότι αφορά το επίπεδο αξιοπιστίας  και νομιμότητας της διαδικασίας καταλογίζοντας την αποκλειστική πολιτική ευθύνη για τις συνέπειες στον υπογράφοντα αλλά και σε οποιονδήποτε άλλον συνέπραξε στη σύνταξη  της συγκεκριμένης εγκυκλίου ,και σε καμιά περίπτωση στο ΠΥΣΔΕ.

Επί της τοποθέτησης μου , ασκήθηκε κριτική από τον αιρετό του ΔΙΚΤΥΟΥ. Δεν θα αναφέρω το περιεχόμενο της κριτικής αυτής ,ούτε θα τη σχολιάσω στο παρόν σημείωμα. Ενδεχομένως στην εκλογοαπολογιστικη Γ.Σ. (μια και έχουμε και εκλογές αιρετών ) να μου δοθεί η ευκαιρία να το κάνω. Θα πω όμως ένα πράγμα: το επίπεδο διαφάνειας , αξιοπιστίας και νομιμότητας μιας διαδικασίας κρίνεται πάντα εκ του αποτελέσματος. Μέχρι πέρυσι είχαμε μια διαδικασία, φέτος έχουμε μια άλλη. Εύχομαι ειλικρινά , για το καλό του κλάδου η φετινή να αποδειχθεί καλύτερη από τις προηγούμενες.

Επί του περιεχομένου , τώρα , του πίνακα , ο οποίος θα αναρτηθεί την ιστοσελίδα της ΔΙΔΕ. έχω να σημειώσω τα εξής:

  • Η διαδικασία σύνταξης του πίνακα έγινε με τον ίδιο τρόπο (ως προς την αντιστοιχία ειδικοτήτων – κενών) με εκείνου των οργανικών κενών αφού στην εγκύκλιο δεν προβλέπεται ΚΑΘΟΛΟΥ  διαδικασία.
  • Καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια , τα λειτουργικά κενά  να είναι «καθαρά». Δηλαδή να μην έχουμε μεγάλο εύρος μεταβολών στον επικαιροποιημενο πίνακα που θα ακολουθησει, εξαιτίας  των συνεδριάσεων των συλλόγων που θα ακολουθησουν  για να γίνουν αναθέσεις αντικειμένων .
  • Η σύνταξη του πίνακα , δεν συνεπάγεται καμία τοποθέτηση συναδέλφου. Οι τοποθετήσεις θα ξεκινήσουν  την Παρασκευή με την κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ και θα συνεχιστούν την επομένη εβδομάδα.
  • Καλώ τους συναδέλφους να διαβάσουν πολύ προσεκτικά τις παρατηρήσεις και τις οδηγίες που θα αναγράφονται στο τέλος του πίνακα. Επίσης αν και δεν προβλέπεται από την εγκύκλιο δυνατότητα ένστασης , επειδή η ανάρτηση του πίνακα λειτουργικών κενών είναι διοικητική πράξη , θεωρώ ότι οι συνάδελφοι έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν ένσταση  επί του περιεχομένου του πίνακα.
  • Ήταν προφανές ότι δεν μπορούσαν αυτή τη χρονική περίοδο να δοθούν λειτουργικά κενά για τη στελέχωση του νεοϊδρυθέντος Ειδικού Γυμνασίου ( μια εξέλιξη η οποία είναι πολύ θετική με την προϋπόθεση να στελεχωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα) αφού δεν υπάρχουν δεδομένα ούτε για τμήματα , ούτε για μαθητές.

 

(ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ)

            ΘΕΜΑ:  «Προγραμματισμός άμεσων ενεργειών προς τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες»

      Ενόψει της αναγκαιότητας ομαλής έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις αρχές Σεπτεμβρίου, παρακαλείσθε όπως προβείτε άμεσα στις  παρακάτω ενέργειες:

      1. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΔΕ -ΠΥΣΠΕ πρέπει να συνεδριάσουν το αργότερο έως την Τρίτη 30/08 στις 14:00, προκειμένου να αποφασίσουν για την  τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 11 και 12 του ΠΔ  1/2003 (Α΄ 1), σύμφωνα με τα στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος «my school» υποχρεωτικά σε πραγματικά λειτουργικά κενά και λαμβάνοντας υπ’όψιν την α΄ και β΄ ανάθεση των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την αρ. Φ.12/657/70691/Δ1/26.4.2016 (Β΄1324)   ΥΑ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

     Εξαιρετικά, σε περίπτωση αδυναμίας συνεδρίασης των υπηρεσιακών συμβουλίων ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, η κατά τα ανωτέρω  προσωρινή τοποθέτηση των εκπαιδευτικών θα διενεργηθεί το αργότερο έως την Τρίτη 30/8  στις 14:00, με απόφαση των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 18 της αριθ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/2002 ( Β΄ 1340) ΥΑ, όπως ισχύει.

    2. Την Τετάρτη 31/8  και έως τις 14:30 αποστέλλουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τα κενά -πλεονάσματα που θα προκύψουν ύστερα από την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας τοποθετήσεων.

    3. Την Πέμπτη 1/9 δέον όπως πραγματοποιηθούν οι κοινές συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, προκειμένου να αποφασίσουν για την συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,  κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235), όπως αντικαταστάθηκε με την περ.α΄ της παρ.5 του άρθρου 33 του ν.4386/2016 (Α΄ 83). Είναι δε αυτονόητο ότι συμπληρωματικά με τις ανωτέρω ειδικές διατάξεις εφαρμόζονται εν προκειμένω και οι γενικές διατάξεις περί συλλογικών διοικητικών οργάνων των άρθρων 13-15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999-Α΄ 45), όπως ισχύουν.  Αναλυτικά, σχετικά με τη διενέργεια των εν λόγω κοινών συνεδριάσεων, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα εν όψει και σχετικών ερωτημάτων που υποβλήθηκαν στην υπηρεσία μας:

   α) Σύμφωνα με την αδιάσειστη γραμματική διατύπωση των ειδικών εφαρμοστέων διατάξεων, οι εν λόγω κοινές συνεδριάσεις υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη των οικείων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι  οποίοι ορίζουν και τον Πρόεδρό τους.

   β) Επειδή, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του ν.2690/1999 ο Πρόεδρος του συλλογικού οργάνου καθορίζει την ημέρα, την ώρα και τον τόπο των συνεδριάσεων και καλεί τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη να συμμετάσχουν, χρειάζεται πριν από τον καθορισμό του τόπου και του χρόνου της κοινής συνεδρίασης να έχει προηγηθεί η Πράξη του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης με την οποία θα ορίζεται ο Πρόεδρος και ο γραμματέας της κοινής συνεδρίασης.

    Σημειώνεται ότι ο νόμος καταλείπει στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ευρύτατο πεδίο διακριτικής ευχέρειας ορισμού των ανωτέρω προσώπων. Κρίνεται όμως σκόπιμο ως Πρόεδρος της κοινής συνεδρίασης να ορισθεί ένας εκ των  Προέδρων των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ.

   γ)  Στη συνέχεια, θα γίνει ο καθορισμός από τον ορισθέντα Πρόεδρο του τόπου και του χρόνου της κοινής συνεδρίασης.

   Επειδή η διενέργεια της κοινής συνεδρίασης πρέπει να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 1/9, η σχετική πρόσκληση δέον όπως έχει γνωστοποιηθεί στα μέλη τουλάχιστον 48 ώρες πριν από τη διενέργειά της. Όσον αφορά τον τόπο, προδήλως ο ορισθείς Πρόεδρος έχει διακριτική ευχέρεια επιλογής και ορισμού του πιο πρόσφορου για τη συνεδρίαση τόπου.  

     δ) Όσον αφορά τη διενέργεια των κοινών συνεδριάσεων και τη λήψη αποφάσεων, εφαρμοστέες είναι οι γενικές διατάξεις των άρθρων 14 και 15 του ν.2690/1999.

    4. Ύστερα από τη διενέργεια των ανωτέρω κοινών συνεδριάσεων, και εφόσον έχει προκύψει πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό πραγματοποιείται την Παρασκευή 2/9 η διαδικασία αποσπάσεων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

     5. Με ευθύνη των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνεται το ηλεκτρονικό σύστημα my school για τις προκύπτουσες από τις ανωτέρω διοικητικές πράξεις μεταβολές.

                                                                                                    Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

 

                                                                                                     ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΗΣ

 

Εσωτ. Διανομή:

1.       Γραφείο Υπουργού

2.       Γραφείο Γεν. Γραμματέα

3.       Γενική Διεύθυνση Προσωπικού

Α΄/θμιας & Β΄/θμιας Εκπαίδευσης

 

 

 

 

 

 

 

(ακολουθει το περιεχομενο της «τροποποιητικης εγκυκλιου)

 

25-08-16 Τροποποίηση της υπ. αριθμ. 135933/Ε1 εγκυκλίου σχετικά με τον προγραμματισμό άμεσων ενεργειών προς τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες

Ενόψει της αναγκαιότητας ομαλής έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις αρχές Σεπτεμβρίου, τροποποιείται με ορισμένες βελτιώσεις και διευκρινίσεις η εγκύκλιος 135933/E1 και παρακαλείσθε όπως προβείτε άμεσα στις παρακάτω ενέργειες:

1. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΔΕ - ΠΥΣΠΕ πρέπει να συνεδριάσουν το αργότερο έως την Παρασκευή 02/09 στις 10:00, προκειμένου να αποφασίσουν για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 11 και 12 του ΠΔ 1/2003 (Α΄ 1), σύμφωνα με τα στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος «my school» υποχρεωτικά σε πραγματικά λειτουργικά κενά και λαμβάνοντας υπ’όψιν την α΄ και β΄ ανάθεση των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την αρ. Φ.12/657/70691/Δ1/26.4.2016 (Β΄1324) ΥΑ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Εξαιρετικά, σε περίπτωση αδυναμίας συνεδρίασης των υπηρεσιακών συμβουλίων ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, η κατά τα ανωτέρω προσωρινή τοποθέτηση των εκπαιδευτικών θα διενεργηθεί το αργότερο έως την Παρασκευή 02/09 στις 10:00, με απόφαση των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 18 της αριθ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/2002 ( Β΄ 1340) ΥΑ, όπως ισχύει.

Είναι ευνόητο ότι θα προηγηθεί από τις 29/8 η ανακοίνωση των κενών καθώς και η πρόσκληση από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης προς τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις προτίμησης που αναρτάται αμελλητί στην ιστοσελίδα της οικείας Διεύθυνσης. Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών αποστέλλονται το αργότερο έως την Παρασκευή 02/09 στις 9.00 εντύπως ή ηλεκτρονικά. Επιπλέον, οι σύλλογοι διδασκόντων συνεδριάζουν την Πέμπτη 01/09 στις 9.00 και αποφασίζουν την κατανομή των ωρών διδασκαλίας στους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με την α΄ και β΄ ανάθεση των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την αρ. Φ.12/657/70691/Δ1/26.4.2016 (Β΄1324) ΥΑ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα σχετικά πρακτικά για την κατανομή των ωρών διδασκαλίας αποστέλλονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την ίδια ημέρα (01/09) έως το αργότερο στις 13.00 προκειμένου να ληφθούν υπόψη στις συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ.

2. Την Παρασκευή 02/09 στις 14.00 (αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ) δέον όπως πραγματοποιηθούν οι κοινές συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, προκειμένου να αποφασίσουν για την συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235), όπως αντικαταστάθηκε με την περ. α΄ της παρ.5 του άρθρου 33 του ν.4386/2016 (Α΄ 83). Είναι δε αυτονόητο ότι συμπληρωματικά με τις ανωτέρω ειδικές διατάξεις εφαρμόζονται εν προκειμένω και οι γενικές διατάξεις περί συλλογικών διοικητικών οργάνων των άρθρων 13-15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999-Α΄ 45), όπως ισχύουν. Αναλυτικά, σχετικά με τη διενέργεια των εν λόγω κοινών συνεδριάσεων, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα εν όψει και σχετικών ερωτημάτων που υποβλήθηκαν στην υπηρεσία μας:

   α) Σύμφωνα με την αδιάσειστη γραμματική διατύπωση των ειδικών εφαρμοστέων διατάξεων, οι εν λόγω κοινές συνεδριάσεις υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη των οικείων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι οποίοι ορίζουν και τον Πρόεδρό τους.

   β) Επειδή, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του ν.2690/1999 ο Πρόεδρος του συλλογικού οργάνου καθορίζει την ημέρα, την ώρα και τον τόπο των συνεδριάσεων και καλεί τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη να συμμετάσχουν, χρειάζεται πριν από τον καθορισμό του τόπου και του χρόνου της κοινής συνεδρίασης να έχει προηγηθεί η Πράξη του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης με την οποία θα ορίζεται ο Πρόεδρος και ο γραμματέας της κοινής συνεδρίασης.

   Σημειώνεται ότι ο νόμος καταλείπει στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ευρύτατο πεδίο διακριτικής ευχέρειας ορισμού των ανωτέρω προσώπων. Κρίνεται όμως σκόπιμο ως Πρόεδρος της κοινής συνεδρίασης να ορισθεί ένας εκ των Προέδρων των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ.

   γ) Στη συνέχεια, θα γίνει ο καθορισμός από τον ορισθέντα Πρόεδρο του τόπου και του χρόνου της κοινής συνεδρίασης.

   Επειδή η διενέργεια της κοινής συνεδρίασης πρέπει να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2/9, η σχετική πρόσκληση δέον όπως έχει γνωστοποιηθεί στα μέλη τουλάχιστον 48 ώρες πριν από τη διενέργειά της. Όσον αφορά τον τόπο, προδήλως ο ορισθείς Πρόεδρος έχει διακριτική ευχέρεια επιλογής και ορισμού του πιο πρόσφορου για τη συνεδρίαση τόπου.

   δ) Όσον αφορά τη διενέργεια των κοινών συνεδριάσεων και τη λήψη αποφάσεων, εφαρμοστέες είναι οι γενικές διατάξεις των άρθρων 14 και 15 του ν.2690/1999.

 3. Την Δευτέρα 05/09 έως τις 12.00 αποστέλλουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τα κενά -πλεονάσματα που θα προκύψουν ύστερα από την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας.

 4. Με ευθύνη των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνεται το ηλεκτρονικό σύστημα my school για τις προκύπτουσες από τις ανωτέρω διοικητικές πράξεις μεταβολές.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα