Σημαντική συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 στο Υπουργείο Παιδείας μεταξύ του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΜΕΑ) και υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΑΙΘΑ. Στο επίκεντρο του διαλόγου βρέθηκαν χρόνιες στρεβλώσεις και λειτουργικά ελλείμματα στη δομή και λειτουργία κρίσιμων θεσμών της Ειδικής Αγωγής.
Τον ΠΕΣΜΕΑ εκπροσώπησαν ο πρόεδρος Πατήρ Εμμανουήλ Πνευματικάκης και ο Α’ αντιπρόεδρος Βασίλειος Χριστινάκης, ενώ από την πλευρά του υπουργείου συμμετείχαν ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής Ιωάννης Μπουσδούνης και ο ειδικός σύμβουλος Απόστολος Παπακωνσταντίνου. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με ολιγόλεπτη επαφή με τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ιωάννη Κατσαρό.
Αντιποίηση επαγγέλματος και μαθηματική αξιολόγηση από... ΠΕ04
Ένα από τα πλέον προβληματικά ζητήματα που τέθηκαν αφορά τα ΚΕΔΑΣΥ, όπου η αξιολόγηση των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πραγματοποιείται κατά πλειοψηφία όχι από μαθηματικούς αλλά από εκπαιδευτικούς φυσικών επιστημών. Όπως επισημάνθηκε, πρόκειται για «αντιεπιστημονική πρακτική» που αγγίζει τα όρια της αντιποίησης επαγγέλματος, ενώ σύμφωνα με στοιχεία, μόλις το 40% των αξιολογήσεων διενεργείται από ΠΕ03.
Παρά τις διαβεβαιώσεις των στελεχών του υπουργείου για ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας, το πρόβλημα δεν φαίνεται να έχει άμεση λύση, καθώς συνδέεται με οργανικές τοποθετήσεις και αποφάσεις διορισμών που έχουν ήδη κριθεί.
ΕΔΥ με μία μέρα παρουσίας – Μεταρρύθμιση χωρίς υποδομή;
Από την πλευρά του συλλόγου εκφράστηκε επίσης έντονος προβληματισμός για τη λειτουργία των ΕΔΥ, με έμφαση στην ελλιπή παρουσία τους στα σχολεία – μόλις μία ημέρα την εβδομάδα. Προτάθηκε να καλύπτουν το πολύ τρεις σχολικές μονάδες έκαστη, ενώ ζητήθηκε στελέχωση με περισσότερους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για τις μονάδες δευτεροβάθμιας. Η απάντηση του υπουργείου παρέπεμψε σε υπολογισμό βάσει αριθμού μαθητών, αφήνοντας αναπάντητο το ουσιαστικό ζήτημα της ποιότητας της υποστήριξης.
ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥ-Λ: Δομές με θεσμικά κενά
Σχετικά με τα ΕΕΕΕΚ, ο ΠΕΣΜΕΑ έθεσε το ζήτημα των αναχρονιστικών αναθέσεων, βάσει των οποίων δάσκαλοι μπορούν να διδάσκουν Μαθηματικά και Γλώσσα σε εφήβους και ενήλικες. Η ανάγκη εξειδικευμένου προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρίστηκε από το υπουργείο, το οποίο εμφανίστηκε θετικό σε αλλαγές. Θετική ήταν και η ανταπόκριση για την παραγωγή εξατομικευμένου εκπαιδευτικού υλικού από το ΙΕΠ.
Για τα ΕΝΕΕΓΥ-Λ, ο ΠΕΣΜΕΑ ζήτησε την ίδρυση μονάδων σε κάθε πόλη, την ενίσχυση της διδασκαλίας Αγγλικών και την έγκαιρη διδασκαλία του ΣΕΠ από την Α’ τάξη Λυκείου. Σημαντικό κενό επισημάνθηκε και ως προς την καθυστέρηση έκδοσης της υπουργικής απόφασης για τον Υπεύθυνο Διασύνδεσης με τη Μαθητεία, θέμα που επίσης φέρεται να δρομολογείται.
Η συνάντηση χαρακτηρίστηκε από καλό κλίμα, όμως η ουσία παραμένει: η Ειδική Αγωγή παραπαίει ανάμεσα σε καλές προθέσεις και διαχρονική αδράνεια. Η ειλικρινής αναγνώριση των προβλημάτων από την πλευρά του υπουργείου δεν αρκεί. Οι θεσμικές παθογένειες απαιτούν πολιτικές αποφάσεις, όχι μόνον υπηρεσιακές σημειώσεις. Και όπως απέδειξε η περίπτωση της Κω, ακόμη και όταν το Υπουργείο Παιδείας ανάψει το πράσινο φως, το φρένο μπορεί να έρθει από αλλού – με πρώτο και καλύτερο το Υπουργείο Οικονομικών.
Η ενημέρωση της ΠΕΣΜΕΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ