Thumbnail
ΠΕ 15

Με τα λύπης μου παρατηρείται ότι κανείς δεν αναφέρει ποτέ τους ΠΕ15 – ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ως προς τις αδικίες των αναθέσεων, τις ανύπαρκτες προσλήψεις και την μαγική εξαφάνιση των λειτουργικών τους κενών, όπως και τη μείωση των διδακτικών ωρών του μαθήματος τους, ενδεχομένως γιατί λανθασμένα θεωρείται από κάποιους «ήσσονος σημασίας».

Ενημερωτικά ως προς το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας, το όποιο αφομοιώνοντας τη βασική θεώρηση περί ενασχολήσεως με την κυρίαρχη οικονομική μονάδα, την οικογένεια, και τις αλληλεπιδράσεις αυτής με το φυσικό και τεχνητό της περιβάλλον, μετουσιώνει τους σκοπούς του σύμφωνα με τις διαρκώς μεταβαλλόμενες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες. Η σύγχρονη αντίληψη για την διαχείριση των φυσικών και παραγωγικών πόρων με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί βασικό στοιχείο της διδασκαλίας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας.

Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η προαγωγή και η παροχή υψηλού επιπέδου γνώσεων και διαρθρώνεται με γνώμονα τον άνθρωπο, είτε πρόκειται για κάτοικο των αστικών κέντρων ή των αγροτικών περιοχών, και κριτήρια το σύνολο των αποφάσεών του και το πλέγμα των δραστηριοτήτων του που είναι σε άμεση συνέργια με το φυσικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, συνθέτει προσεγγίσεις από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους και γνωστικά αντικείμενα οικονομικής κατεύθυνσης, περιβαλλοντικής κατεύθυνσης, αγροτικής πολιτικής και ανάπτυξης, αγωγής υγείας, διατροφής, πολιτισμού. Οι γνώσεις που παρέχει στους μαθητές ως προς τη σωστή διατροφή (αποτροπή παχυσαρκίας ή ανορεξίας, αλλά και διαφόρων άλλων προβλημάτων υγείας), ως προς την αγωγή υγείας (αποτροπή εθισμών όπως αλκοόλ και ναρκωτικά, σεξουαλική αγωγή, κανόνες υγιεινής), ως προς την καταναλωτική συμπεριφορά σε περιόδους οικονομικής κρίσης που διανύουμε ως χώρα (οικογενειακός προϋπολογισμός, αποταμίευση, κατανάλωση), ως προς τους θεσμούς της οικογένειας και κοινωνικά προβλήματα (ενδοοικογενειακή βία, bullying, ρατσισμός), την κυκλοφοριακή αγωγή κ.α. είναι ΜΕΙΖΟΝΟΣ σημασίας.

Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας αψηφά την ιδιαιτερότητα του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας και τα οφέλη που αυτό προσφέρει στους μαθητές του γυμνασίου. Η μεγαλύτερη παρατυπία του Υπουργείου Παιδείας ήταν να δοθεί β’ ανάθεση το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας με διαθεματικό και πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο σε μια ειδικότητα που δεν έχει τη στοιχειώδη κατάρτιση και εξειδίκευση, αλλά ούτε τη διδακτική εμπειρία μέσα στην τάξη, στους γυμναστές ΠΕ11.  Πόση αδικία να αντέξει ένας μικρός κλάδος, που παρά τους συνεχείς αγώνες του Δ.Σ του, δεν μπόρεσε να τα βγάλει πέρα με τα ισχυρά συνδικαλιστικά όργανα άλλων ειδικοτήτων… Βλέπεται τα συμφέροντα πολλά και οι ψήφοι επίσης.. Φέτος με την απόφαση του υπουργείου να ανατεθεί το μάθημα της φυσικής αγωγής στους δασκάλους, οι συνάδελφοι ΠΕ11 βιώνουν την υποβάθμιση του μαθήματος τους, όπως την βιώνουμε κι εμείς τόσα χρόνια για το δικό μας μάθημα που γίνεται “λεία” άλλων ειδικοτήτων .

Στο ωρολόγιο πρόγραμμα μειώθηκε το μάθημα αρχικά από 2 σε 1 ώρες για την β’ γυμνασίου και έπειτα αποφασίστηκε ότι δεν θα γίνεται πλέον το μάθημα καθόλου. Έτσι, παρέμειναν μόνο 2 ώρες Οικιακής Οικονομίας στην α’ γυμνασίου. Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν τα Project που αφορούσαν Αγωγή υγείας, Διατροφή και Περιβάλλον… Όλα θεματολογία της Οικιακής Οικονομίας… Ειρωνία ;;; Και να φανταστεί κανείς ότι τα project τα αναλάμβαναν άλλες ειδικότητες, όπως φιλόλογοι, γυμναστές μέχρι και συνάδελφοι ξένων γλωσσών, αλλά ποτέ εκπαιδευτικοί ΠΕ15, καθώς δύσκολο αφού όταν το Υπουργείο τους έστελνε να αναλάβουν υπηρεσία ήταν πλέον αργά, τα project είχαν ήδη μοιραστεί.

Τι κι αν δόθηκε στους ΠΕ15 β΄ανάθεση η Γεωγραφία και η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, τι κι αν άλλαξε από β ανάθεση σε γ ανάθεση το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας για τους γυμναστές; Ο εμπαιγμός του υπουργείου ως προς το πρόσωπο των συναδέλφων ΠΕ15 είναι εμφανής και απροκάλυπτη.  Οι προσλήψεις των ΠΕ15 συνεχίζουν να γίνονται  με το σταγονόμετρο (5 άτομα άντε το πολύ 10) κι αυτό, αφού προϋπάρξουν μαζικές προσλήψεις άλλων ειδικοτήτων με κοινές αναθέσεις μαθημάτων, αποτέλεσμα του οποίου είναι ποτέ να μην συμπληρώνεται ωράριο σε ένα σχολείο από μεριάς των ΠΕ15, αφού πρώτα βολεύονταν όλες οι υπόλοιπες ειδικότητες. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η καθυστέρηση πρόσληψης αναπληρωτών ΠΕ15 είχε ως επακόλουθο να γίνεται “μαγείρεμα” στις εκάστοτε δευτεροβάθμιες και να δηλώνoνται μηδενικά λειτουργικά κενά.
Εάν είναι αρκετά τυχεροί και υπάρχει το όνομα τους ανάμεσα στις εξευτελιστικά λίγες προσλήψεις του πίνακα αναπληρωτών, τις περισσότερες φορές γυρνούν όλο το νομό της περιοχής πρόσληψης τους για να καλύψουν ωράριο. Στην καλύτερη των περιπτώσεων διατίθενται σε 3 έως 5 σχολεία, στη χειρότερη πρέπει να επισκέπτονται  2 σχολεία την ίδια μέρα, με μεγάλη χιλιομετρική απόσταση μεταξύ τους τις περισσότερες φορές.
Αλλά ξέρετε κάτι… δεν παραπονιόμαστε γιατί το αγαπάμε το μάθημα μας και θέλουμε να το διδάξουμε στους μαθητές μας, ακόμα κι αν δεν συμπληρώνουμε σε ένα σχολείο, αλλά πρέπει να κάνουμε “tour” έναν ολόκληρο νομό, ακόμα και αν πρέπει να σπαταλήσουμε το 1/3 του μισθού μας σε καύσιμα και υλικές ζημιές, ακόμα και αν κινδυνεύουμε στο δρόμο στην προσπάθεια μας να προλάβουμε να μεταφερθούμε από το ένα σχολείο στο άλλο την ίδια μέρα, προκειμένου να μην καθυστερήσουμε στη τάξη.
Κάθε χρόνο το ίδιο άγχος, οι ίδιες ανησυχίες.. «Θα μας προσλάβουν; Θα ξαναδώ τους μαθητές μου; Θα ξαναδιδάξω άραγε το μάθημα μου και αν ναι πότε; Που;» και στο τέλος έρχεται μόνο απογοήτευση από τις μηδαμινές προσλήψεις. Φτάσαμε πλέον να μην ανταγωνιζόμαστε μεταξύ μας στον πίνακα αναπληρωτών βάση μορίων προϋπηρεσίας, αλλά να συναγωνιζόμαστε απέναντι στις υπόλοιπες ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να ΖΗΤΙΑΝΕΎΟΥΜΕ για το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ, για αυτό που ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ, τη ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ!
 ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει αυτόν τον συνεχή εξευτελισμό και περιθωριοποίηση του μαθήματος της ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΕ15. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ποτά-μπόμπες-αλκοόλ
Αναστάτωση στον Πύργo: Έχασε τις αισθήσεις του 15χρονος μαθητής μετά από κατανάλωση αλκοόλ!
Πύργoς: 15χρονος μεταφέρθηκε λιπόθυμος στο νοσοκομείο μετά από κατανάλωση αλκοόλ!
Αναστάτωση στον Πύργo: Έχασε τις αισθήσεις του 15χρονος μαθητής μετά από κατανάλωση αλκοόλ!
Στέφανος Κασσελάκης
Στέφανος Κασσελάκης: Κατέθεσε την ιδρυτική διακήρυξη του Κινήματος Δημοκρατίας στον Άρειο Πάγο (Video)
«Καταθέσαμε το καταστατικό του κόμματός μας στον Άρειο Πάγο. Είμαστε και επισήμως το Κίνημα Δημοκρατίας»
Στέφανος Κασσελάκης: Κατέθεσε την ιδρυτική διακήρυξη του Κινήματος Δημοκρατίας στον Άρειο Πάγο (Video)