Thumbnail
Η διεξαγωγή του πρώτου διαγωνισμού για την εισαγωγή στα Πρότυπα Πειραματικά σχολεία ανέδειξε τα εξής  διαδικαστικά προβλήματα:  

Η διεξαγωγή του πρώτου διαγωνισμού για την εισαγωγή στα Πρότυπα Πειραματικά σχολεία ανέδειξε τα εξής  διαδικαστικά προβλήματα:

Α) ο νόμος επιτρέπει σε κάθε ΕΠΕΣ να διαμορφώνει τα θέματα αγνοώντας την εισήγηση της  ΔΕΠΠΣ, προφανώς επειδή η ιδιαιτερότητα των θεμάτων δεν αλλοιώνει τον διαγωνισμό που αφορά τους υποψηφίους κάθε σχολείου ξεχωριστά. Φέτος την δυνατότητα αυτή αξιοποίησε μόνο ένα Γυμνάσιο ενώ τα υπόλοιπα ΠΠ Γυμνάσια και όλα τα Λύκεια υιοθέτησαν τα κοινά θέματα. Όμως η πολυδιάσπαση της διαδικασίας καθορισμού των θεμάτων (έστω κι αν τηρούνται τα εχέγγυα της ανώνυμης βαθμολόγησης) κλονίζει την εμπιστοσύνη στο αδιάβλητο του διαγωνισμού, για διάφορους λόγους που μπορεί κανείς να φανταστεί, όσο κι αν είναι πεπεισμένος για την εντιμότητα των μελών των ΕΠΕΣ. Είναι λοιπόν ορθότερο (και επωφελέστερο για τον θεσμό και για τις ΕΠΕΣ) να υιοθετούνται κοινά θέματα για όλα τα ΠΠ σχολεία και να απαλειφθεί η περί του αντιθέτου νομοθετική πρόβλεψη.

Β) τα κατά τόπους ΠΠ σχολεία δημοσιεύουν (και αναρτούν διαδικτυακά) ονομαστικούς καταλόγους ταξινόμησης των διαγωνιζομένων με βαθμολογικά φθίνουσα σειρά προκειμένου να αναδείξουν τους επιτυχόντες και τους επιλαχόντες. Έτσι όμως οι τελευταίοι στον κατάλογο υποψήφιοι διασύρονται για την σχετική τους «αποτυχία», κάτι που εύκολα μπορεί να αποτραπεί αν δημοσιεύονται στους εν λόγω καταλόγους μόνον οι κωδικοί των υποψηφίων .

Γ) ακόμη και ο θεσμός των επιλαχόντων ενδέχεται – σε συνθήκες μεγάλης ζήτησης θέσεων – να  προκαλέσει τάσεις εμπορευματοποίησης των θέσεων επιτυχίας.  Επομένως είναι καλύτερο , αν κάποιοι επιτυχόντες δεν επιθυμούν τελικά να εγγραφούν , να διεξάγεται επαναληπτικός διαγωνισμός στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου μεταξύ των «επιλαχόντων». Ορθότερο δε είναι να συνδυαστεί αυτό με πρόβλεψη ποινής για όσους επιτυχόντες δεν επιθυμούν να εγγραφούν, εξαιρουμένων περιπτώσεων στις οποίες προέκυψαν επαρκείς λόγοι μετά την ημερομηνία του διαγωνισμού.

Πέραν αυτών δικαιούται κανείς να διατηρεί πολλές αμφιβολίες για  την ορθότητα, τη σκοπιμότητα και την χρησιμότητα της μετατροπής των Πειραματικών σχολείων σε σχολεία «εξαιρετικών» μαθητών και προσοντούχων  εκπαιδευτικών και (επιτρέψτε μου την προσωπική εκτίμηση)  σε οχυρά «απρόσβλητα» από την κρίση, ώστε να διαφυλαχθεί η μεσαία τάξη που συρρικνώνεται ραγδαία.

Προς το παρόν ας διαφυλαχθεί η διαδικασία.

Π.Ν.Τσουκαλάς

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_molyvia.jpg
Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ-ΕΒΠ με 67% αναπηρία: Να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης ο χρόνος υπηρέτησης της οργανικής
Κείμενο από τον αιρετό Δυτικής Ελλάδας Σεραφείμ ( Μάκη ) Λάππα για να επεκταθεί το δικαίωμα να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης υπηρέτησης της...
Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ-ΕΒΠ με 67% αναπηρία: Να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης ο χρόνος υπηρέτησης της οργανικής
Επίθεση στο Τελ Αβίβ
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης πίσω από την επίθεση – Θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης ανέλαβαν την ευθύνη και ανακοίνωσαν ότι θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης πίσω από την επίθεση – Θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες