9/10/2013
• ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Η σαφής και κατηγορηματική αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ με τον απαράδεκτο νόμο της κινητικότητας-διαθεσιμότητας και η δέσμευσή μας ότι δεν αναγνωρίζουμε τα αποτελέσματά του.
Με το Ν. 4172/2013 ξεπέρασε η κυβέρνηση κάθε προηγούμενο, καθώς καταργείται το 40% των ειδικοτήτων της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και οι κατεχόμενες από το προσωπικό οργανικές θέσεις καταργούνται. Το προσωπικό των καταργούμενων ειδικοτήτων τίθεται αυτοδίκαια σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με το Ν. 4093/2012.
Αυτό δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα στους ήδη φοιτούντες μαθητές, ιδιαίτερα της Γ τάξης, οι οποίοι βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς σχολείο. Στις περισσότερες περιοχές η καταργούμενη ειδικότητα δεν υπάρχει στα ΙΕΚ και τα ΣΕΚ ακόμη δεν έχουν λειτουργήσει ενώ η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ειδικότητα Γραφικών Τεχνών στην Καλαμάτα όπου οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους έπρεπε να δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις αλλά τώρα δεν έχουν καν σχολείο να φοιτήσουν.
Παράλληλα πραγματοποιήθηκε η διαδικασία των μετατάξεων από την Β/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση για την κάλυψη κενών. Οι μετατάξεις αυτές έγιναν με τη λογική, και σωστά, ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί πληρούν τα τυπικά προσόντα για τις θέσεις αυτές. Αντίστοιχα πολλοί εκπαιδευτικοί των καταργούμενων ειδικοτήτων στην Τεχνική Εκπαίδευση είναι κάτοχοι και δεύτερου πτυχίου όπως για παράδειγμα βρεφονηπιοκόμοι (ΠΕ18.33) που έχουν και πτυχίο νηπιαγωγού (ΠΕ60). Στους εκπαιδευτικούς αυτούς δεν δόθηκε το δικαίωμα να κάνουν αίτηση για μετάταξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (π.χ. νηπιαγωγεία) γιατί είναι «κλειδωμένοι» στο καθεστώς της διαθεσιμότητας.
Συνεπώς εκπαιδευτικοί που έχουν αναγνωρίσει ή θα αναγνωρίσουν το δεύτερο πτυχίο ακολουθώντας τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος θα έπρεπε να τους δίνεται η δυνατότητα να μεταταχθούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα πρέπει να τονίσουμε ότι τον περασμένο Μάρτιο είχαν γίνει αιτήσεις για μετάταξη σε εθελοντική βάση από την Β/θμια στην Α/θμια. Οι αιτήσεις αυτές αγνοήθηκαν χωρίς καμία εξήγηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί που δικαιούνταν μετάταξη να βρεθούν σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα, ενώ άλλοι εκπαιδευτικοί με τα ίδια προσόντα να μεταταχθούν.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
· Θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους εκπαιδευτικούς είχαν θέσεις στις καταργηθείσες ειδικότητες και έχουν δεύτερο πτυχίο, εφόσον γίνει αναγνώριση αυτού, να μεταχθούν στην Α/θμια εκπαίδευση;
· Για ποιο λόγο αγνοήθηκαν οι εθελοντικές αιτήσεις για μετατάξεις και δημιουργήθηκε αυτή η άνιση μεταχείριση στους εκπαιδευτικούς;
· Σε ποια σχολεία θα φοιτήσουν οι μαθητές της Β και της Γ τάξης των καταργούμενων ειδικοτήτων;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Πετράκος Αθανάσιος
Δριτσέλη Παναγιώτα
Κανελλοπούλου Μαρία
Φωτίου Θεανώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη